2013-11-07, 17:14
Medlem
unoosws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henksteppa
Kan väll berätta om en rolig kväll ute längs linjen!

Planen för kvällen va att lägga en tunnel längst med linjen, närmaste civilisation var en sisådär 2 km bort och runt tunneln är det en stor skog och en åker så allt var cool-lugnt, vi bara njöt av denna goa sommarkväll och vi började skissa upp.

Efter ungefär 20 minuters målande så hör vi ett sjukt högt och äckligt ljud från åkern, det lät som ett grymtande och skrikande på samma gång. Vi båda hoppar till och höll på att skita ner oss "VA I HELVETE VA DETDÄR??" är reaktionen på oss båda. Vi stannar upp och står stilla med blickarna ut mot åkern. När vi plötsligt ser hur något kommer springandes och hoppandes och vi slänger burkarna i panik och springer upp längst med "grusvallen" som går upp längst med sidan på tunneln. Jag ramlar med polaren bakom mig och allt är totalt kaos, han puttar upp mig och vi håller fast i varandra uppe på grusvallen med total maxpuls.

Vi väntar ungefär 10 minuter innan vi bestämmer oss för att gå ner och gömma burkar och rollerfärg och vi drar därifrån med omedelbar verkan.

Vi återvälder några dagar senare och kör klart våra målningar. Med ett gott skratt nu i efterhand så är natten i "vildsvinstunneln" oförglömlig
hahaha har en liknande!

det var förra sommaren och jag och en polare drog en bit utanför stan för att måla en tågtunnel och mitt under allt målande hör vi prassel och nått som går på rälsstenen.
först blir vi skrämda och tror nån sett oss och snuten är där men när jag vrider huvudet står det en jävla älg med sin kalv 20 meter bort. jag blir och min kompis blir helt paffa och bara vinkar åt älgen som sen fortsätter lugnt över spåret och ut i skogen.

har senare den här sommare sett en älg i samma område vid ett vattentorn också
Citera
2013-11-07, 18:47
Medlem
VonBongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unoosw
hahaha har en liknande!

det var förra sommaren och jag och en polare drog en bit utanför stan för att måla en tågtunnel och mitt under allt målande hör vi prassel och nått som går på rälsstenen.
först blir vi skrämda och tror nån sett oss och snuten är där men när jag vrider huvudet står det en jävla älg med sin kalv 20 meter bort. jag blir och min kompis blir helt paffa och bara vinkar åt älgen som sen fortsätter lugnt över spåret och ut i skogen.

har senare den här sommare sett en älg i samma område vid ett vattentorn också

Älg-bombing borde väl vara en sport i sig om man lever i "skogen"
Citera
2013-11-07, 21:37
Medlem
unoosws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonBong
ja den dagen jag ser en älg med en tag på är dagen jag köper en trisslott!
Citera
2013-11-07, 21:43
Medlem
test1fys avatar
Citat:

Har nog alla norrländska bombare sysslat med till en början men sedan inser det vore lite kontraproduktivt. De älgar man ser måste man ju ha till mat och kläder, och man vill ju ogärna gå runt med skinnkläder med sin egna tag på, blir så svårt att förklara för länsman.
Citera
2014-01-19, 14:42
Medlem
Polkakolas avatar
Var ute själv och hade kollat in ett riktigt vidrigt hak. Rälsbussen som jag skulle ge mig på stod där i mörkret och väntade och efter en tids scoopande hoppar jag in och börjar pieca. Har highlights kvar när jag hör hur någon harklar sig en meter bakom mig, jag vänder mig om och stirrar en skitig storväxt rallare i ögonen. Han frågar vafan jag sysslar med och innan jag vet ordet om det har fyra till rallare anslutit sig och går sakta i en ring för att överfalla mig.

I panik kollar jag efter en eventuell utväg och lyckas slå mig fri från rallarna och springer upp för en kulle, hinner dock inte långt innan en av dom sliter tag i mina byxor så jag glider ner från kullen samtidigt som han ger mig ett dask på stjärten och säger att jag ligger risigt till. Att jag låg risigt till hade jag redan räknat ut när bältena på samtliga var uppknäppta. Dom bad mig gnya och nöffa som en gris medans dom körde in fingarna i näsan på mig och låtsades att jag var ett svin. Slattarna som var kvar efter piecen användes senare till att föras in och ut ur mina rektala områden, smärtan var oerhörd. Efter en tids skändade spottade dom på min sarjade kropp och la mig på spåret. Med sperma i röven och enorma smärtor började jag kravla mot cykelvägen som var intill layupen. Det var ett projekt att köra bilen hem och efter sjukvårdsbesök så var jag återställd men har valt att avsluta min karriär i just inlandet då jag hellre blir gripen av csg än av ett gäng inavlade bönder.

Hoppas min berättelse har avskräck er toys att dra ut på roadtrip i lappland, kan som sagt sluta riktigt jävla illa.
Citera
2014-01-19, 14:47
Medlem
[quote=Polkakola|47118096]Var ute själv och hade kollat in ett riktigt vidrigt hak. Rälsbussen som jag skulle ge mig på stod där i mörkret och väntade och efter en tids scoopande hoppar jag in och börjar pieca. Har highlights kvar när jag hör hur någon harklar sig en meter bakom mig, jag vänder mig om och stirrar en skitig storväxt rallare i ögonen. Han frågar vafan jag sysslar med och innan jag vet ordet om det har fyra till rallare anslutit sig och går sakta i en ring för att överfalla mig.

Troll?
Citera
2014-01-19, 20:41
Medlem
SuperSnabbts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglesnurp
Citat:
Ursprungligen postat av Polkakola
Var ute själv och hade kollat in ett riktigt vidrigt hak. Rälsbussen som jag skulle ge mig på stod där i mörkret och väntade och efter en tids scoopande hoppar jag in och börjar pieca. Har highlights kvar när jag hör hur någon harklar sig en meter bakom mig, jag vänder mig om och stirrar en skitig storväxt rallare i ögonen. Han frågar vafan jag sysslar med och innan jag vet ordet om det har fyra till rallare anslutit sig och går sakta i en ring för att överfalla mig.

Troll?

Troligtvis berättelsen om hur kan kom till.

Ingen som har några fler sköna ( ) historier att dela.
Citera
2014-01-19, 21:25
Medlem
Var på väg hem och drog en tag på en såndär grå plåtdörr, klockan var runt åtta på kvällen, det var lite folk ute men hade koll ändå (trodde jag). En snubbe hade tydligen svängt in på samma gata som mig precis vid torsplan i vasastan, jag hinner genom halva tagen innan mannen börjar skrika så in i helvete och frågar vad fan jag håller på med, och han genast ska ringa snuten.
Jag svarar med nåt i stil med "vaddå är det din favoritplåtdörr eller, du behöver verkligen inte bry dig".
fortsätter knata i lite rask takt, medans han följer efter halvt skrikandes och han just nu ringer polisen.
Då möts jag av en annan man i 55års-åldern, stor som ett jävla hus, som ser att killen bakom mig uppenbarligen är arg pga. nånting jag gjort. Och fattar att jag har klottrat. Då ställer han sig i vägen och tar ett järngrepp i min jackärm, och börjar försöka brotta ner mig, och jag höll i en 70x150cm stor stencil i andra handen som jag vägrade släppa, så jag kunde ej veva mot han. Efter många sparkar och slit så ramlar mannen och jag står över honom, (fortfarande håller han ett sånt jävla grepp i min skinnjacka). Allt som gick igenom mitt huvud för stunden var "jag måste hinna komma loss innan polisen hinner komma hit, och jag kommer aldrig släppa min stencil".
Då börjar jag stampa mot hans ansikte när han ligger ner, och får in en sån jävla träff att glasögonen sprack, då släppte han. Samtidigt har alltså den andre mannen som blev lack från början ringt polisen och ropat på hjälp och försökt hålla fast mig, bland annat slagit och slitit mig i håret. Äntligen fri från den mystiske vardagshjälten, (som inte sa ett enda ord medans allt hände, inte ens när jag stampade honom i nyllet) löpte jag hela vägen från torsplan till rålis.

Att folk har sin åsikt om graffiti respekterar jag, men att två män i 50-60 års åldern är redo att misshandla mig som är runt 20 är bara sjukt. Kände mig oerhört krängt.

Har varit mkt mer försiktig efter detta, innan har inte en kotte ens sagt nåt när dom sett mig bomba på stan men nu hände detta och jag har blivit helt mindfuckad
B careful out there!
Citera
2014-01-20, 08:43
Medlem
VonBongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mekaden
Var på väg hem och drog en tag på en såndär grå plåtdörr, klockan var runt åtta på kvällen, det var lite folk ute men hade koll ändå (trodde jag). En snubbe hade tydligen svängt in på samma gata som mig precis vid torsplan i vasastan, jag hinner genom halva tagen innan mannen börjar skrika så in i helvete och frågar vad fan jag håller på med, och han genast ska ringa snuten.
Jag svarar med nåt i stil med "vaddå är det din favoritplåtdörr eller, du behöver verkligen inte bry dig".
fortsätter knata i lite rask takt, medans han följer efter halvt skrikandes och han just nu ringer polisen.
Då möts jag av en annan man i 55års-åldern, stor som ett jävla hus, som ser att killen bakom mig uppenbarligen är arg pga. nånting jag gjort. Och fattar att jag har klottrat. Då ställer han sig i vägen och tar ett järngrepp i min jackärm, och börjar försöka brotta ner mig, och jag höll i en 70x150cm stor stencil i andra handen som jag vägrade släppa, så jag kunde ej veva mot han. Efter många sparkar och slit så ramlar mannen och jag står över honom, (fortfarande håller han ett sånt jävla grepp i min skinnjacka). Allt som gick igenom mitt huvud för stunden var "jag måste hinna komma loss innan polisen hinner komma hit, och jag kommer aldrig släppa min stencil".
Då börjar jag stampa mot hans ansikte när han ligger ner, och får in en sån jävla träff att glasögonen sprack, då släppte han. Samtidigt har alltså den andre mannen som blev lack från början ringt polisen och ropat på hjälp och försökt hålla fast mig, bland annat slagit och slitit mig i håret. Äntligen fri från den mystiske vardagshjälten, (som inte sa ett enda ord medans allt hände, inte ens när jag stampade honom i nyllet) löpte jag hela vägen från torsplan till rålis.

Att folk har sin åsikt om graffiti respekterar jag, men att två män i 50-60 års åldern är redo att misshandla mig som är runt 20 är bara sjukt. Kände mig oerhört krängt.

Har varit mkt mer försiktig efter detta, innan har inte en kotte ens sagt nåt när dom sett mig bomba på stan men nu hände detta och jag har blivit helt mindfuckad
B careful out there!

Vet att man inte ska rekommendera vapen, men ha med dig en busshammare eller något. Ett slag räcker för att dom ska ge fan i dig (ev. trigga upp sig mer och spöa dig). Har hänt fåtal gånger att någon slitig tag i mig. Men då har jag haft turen att man haft polare i närheten som kan ryta i. Tror ingen "vardagshjälte" vill stå kvar och råka ut för något bara för att man ritar lite.

Ännu en anledning att bulka upp sig under vintern
Citera
2014-01-20, 13:50
Medlem
SuperSnabbts avatar
Citat:
Vet att man inte ska rekommendera vapen, men ha med dig en busshammare eller något. Ett slag räcker för att dom ska ge fan i dig (ev. trigga upp sig mer och spöa dig). Har hänt fåtal gånger att någon slitig tag i mig. Men då har jag haft turen att man haft polare i närheten som kan ryta i. Tror ingen "vardagshjälte" vill stå kvar och råka ut för något bara för att man ritar lite.

Ännu en anledning att bulka upp sig under vintern

Annars fungerar ju cansen hyffsat som tillhygge.
Citera
2014-01-20, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperSnabbt
Annars fungerar ju cansen hyffsat som tillhygge.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=mOB_X8owAgA#t=46
Senast redigerad av SEAN-PIERRE 2014-01-20 kl. 13:58.
Citera
2014-02-08, 03:36
Medlem
Presentpappers avatar
Tänkte först lägga denna i tråden om beslagtagna kannor, men förstod hur OT det blev när jag tjoat i väg en jävla historia, det är en sådan kväll när man lätt vill berätta anekdoter osv så att säga.

För många år sedan när en natt av mer street art-liknande aktiviteter stod på schemat var då en roller något som användes flitigt istället för några kannor när mina alster skulle pryda orten man på den tiden tillbringade uppväxten i. För övrigt på/vid en linje långt åt helskotta ett visst håll vilket antagligen är den minst kända bland graffitin vågar jag satsa på. Nåväl, inte för det har något som helst att göra med skiten, men detta var hur som helst sista gången jag såg den.

Det var en tid där erfarenheten inte riktigt fanns ännu, där jag med en kompanjon smög ut i nattens mörker i tid och otid. Just denna natt var hyfsat ung och vi hade planer att täcka ett visst område. Inte så hemskt centralt men likväl att vi scoopade stället flera gånger innan vi vågade oss på platsen. Till slut ansåg vi, i efterhand komiskt nog, att det var dags och ingen själ syntes. Upp med grejerna och rollern tog fart, och fan nog flyger två civvare fram från ingenstans och plockade oss båda innan vi knappt hann ta första steget mot den där hemska men underbara adrenalinpumpade jakten. På ett par sekunder stod vi som två fån bakom polisernas grepp. Det handlade alltså inte om något "CSG-grip" där de spanade tills vi var helt färdriga och gett mer att spela på. Utan vanliga snutar som hade området för tillfället utan vår vetskap och ingrep direkt i princip.

Trevliga herrar till en början, vi svarade på de första skitsnackfrågorna och snutarna skrattade gott när polaren svarade i stil med "lite hemmagjord kräm vi skulle hem och smaska i oss", på frågan vad klistret han befogade över användes till. Den lätta stämningen vände dock fort när de insåg att vi inte hade i tanke att säga något mer, dela med oss om andra som ofta syntes på området osv, där lade vi som sig bör locket på och inget mer behövde sägas. Stämningen blev rätt otrevlig utan att bli fysisk, men hoten och det vanliga snacket drog i gång. Gud, nu låg vi illa till.

Efter förhöret på plats fick vi till slut gå efter de tagit endast alla våra saker tillhörande själva saken i sig, rollern osv. Vi skulle dock få fan för detta utlovades det och när veckorna gått kom samtalet hem att allt var nedlagt. Det var en rätt schysst roller jag inte fick tillbaka, dock frågade jag aldrig om den i efterhand vilket såklart vore nödvändigt om jag ville få den tillbaka, men kände inte det helt enkelt.

Enda gången jag blivit omnämnd i tidningen för övrigt, den lokala blaskan lade en notis om det hela. Mor min var inte glad, men själv tyckte man det var litet skoj ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in