Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Välkommen!
Det där går ju fullständigt emot Darwins helgade evolutionsteori...inser du det?
Jag har bett om svar angående hur katten kom till, enligt evolutionsteorin, men inte hört ett pip...

Ska försöka förklara för dig trots att det är meningslöst då

.
Kattdjuren tillhör gruppen carnivora (rovdjur) och kattdjurens familj kallas för Felidae.
Kattdjuren i sin första form existerade någon gång för över 50 miljoner år sedan i form av rovdjurens äldsta förfäder, som kallas miacider. För ungefär 40 miljoner år sedan gav en miacidgrupp upphov till de hundlika rovdjuren. Sju av dagens rovdjursfamiljer kom att uppstå ur denna grupp: hundar, björnar, tvättbjörnar, mårddjur, sälar, sjölejon och valrossar. En annan miacidgrupp gav upphov till fem familjer av kattlika rovdjur. Av dessa lever fyra familjer fortfarande idag, medan den femte familjen, som kallas för nimravider, dog ut för fem miljoner år sedan. De nu levande släktingarna till de fyra kattfamiljerna är hyenor, mungos, genetter och kattdjur.
Familjen kattdjur, Felidae, delas in i tre stycken underfamiljer. Dessa är Felinae, Pantherinae och Acionychinae. Även dessa underfamiljer delas in i underkategorier.
http://www.katt.nu/artikel-evolution.htm
Så, nu har du fått svar för kattdjuren, någonting inom evolution du fortfarande vill veta ?
Förresten så svarade du inte min förra fråga så jag frågar den igen :
"Det naturliga urvalet handlar om att de som har störst möjlighet att fortplanta sig och anpassa sig till miljön överlever. Förstår du nu hur dum din fråga låter ?"