2007-03-13, 09:46
Medlem
Måhända att det har postats tidigare men jag orkar inte läsa genom 95 sidor av skitsnack!

Duger dessa mellanformer?

http://www.youtube.com/watch?v=vY0K6WipI5o
Citera
2007-03-13, 10:59
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HGH
Måhända att det har postats tidigare men jag orkar inte läsa genom 95 sidor av skitsnack!

Duger dessa mellanformer?

http://www.youtube.com/watch?v=vY0K6WipI5o

Inget är bevis nog för dessa stollar som förkastar evolutionsteorin.
Citera
2007-03-13, 13:47
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av >>Operator<<
Mankan

Varför skulle djur inte vara medvetna om sin egna existens? det är väl en fundamental grundplåt för att kunna agera vettigt från plats och ställe att vara medveten om sin egna existens?

Hur vet man förresten att tankar inte är atomer som flugit ur sin kropp som en slags stolpskott av reinkarnerad fundersamhet?

Vad jag menar är att djuren inte reflekterar eller grubblar över sin egen existens...
Citera
2007-03-13, 14:03
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankan
Vad jag menar är att djuren inte reflekterar eller grubblar över sin egen existens...

Hur vet du det egentligen? Det är bara vad du tror och här diskuteras intr tro utan vetenskap, därmed får du bevisa denna spektakulära uttalande.
Citera
2007-03-13, 14:25
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herr_joj
Det är kanske jag som läser slarvigt, men säger du inte emot vad du själv skriver i din evolutionstråd nu?

Nej, stenar har väl ingen ämnesomsättning eller reproducerar sig själva?
Citera
2007-03-13, 14:27
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quantilho
Hur vet du det egentligen? Det är bara vad du tror och här diskuteras intr tro utan vetenskap, därmed får du bevisa denna spektakulära uttalande.

Har du sett en hund meditera nån gång?
Citera
2007-03-13, 14:47
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:

Vad är det som säger att hundar sitter med benen i kors och mediterar på samma sätt som människor? Du tänkte väl inte så långt.
Frågan kvarstår. Hur vet du att djuren inte reflekterar över sin existens? Bara för att de inte kan uttrycka det på samma sätt som människor betyder det ju inte att de inte reflekterar över den.

Min katt brukar ligga ovanpå elementet och spinna. Hur vet du att det inte är kattens sätt att meditera?
Citera
2007-03-13, 15:03
Medlem
negerbarns avatar
Min katt tänder en massa ljus i hela huset ibland, och sätter sig i lotusställning mitt i rummet och mediterar 3 gånger i veckan, mankan. Självklart.

Djur mediterar inte som människor,eftersom dom inte är det, och inte ens väldigt avlägnsa släktingar med oss, som du "motbevisar" i tråden om evolution. Klart att dom inte har samma sätt att sitta å tänka å meditera som oss då.

EDIT :
Citera
2007-03-13, 15:31
Medlem
Citat:

Ja.
Citera
2007-03-13, 16:00
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Djur mediterar inte som människor...

Men de kan alltså sätta sig ner och fundera över livsfrågor som; Varför är jag född? Vad är meningen med livet? Vad händer efter döden?

Däremot kan jag tänka mig att djuren har NDU och UKU...
Citera
2007-03-13, 20:36
Medlem
>>Operator<<s avatar
Citat:
Mankan

Varför skulle djur inte vara medvetna om sin egna existens? det är väl en fundamental grundplåt för att kunna agera vettigt från plats och ställe att vara medveten om sin egna existens?

Hur vet man förresten att tankar inte är atomer som flugit ur sin kropp som en slags stolpskott av reinkarnerad fundersamhet?

OOOPS

MANKAN, du glömde visst besvara frågan, var inte blyg nu.

Kan reinkarnerad kroppslöshet ärvas över alla delar av ett primärt dimensionsfält utan att påverka gravitationen?
Citera
2007-03-13, 20:37
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
OOOPS

MANKAN, du glömde visst besvara frågan, var inte blyg nu.

Kan reinkarnerad kroppslöshet ärvas över alla delar av ett primärt dimensionsfält utan att påverka gravitationen?

Heheh

Citat:
Nej, stenar har väl ingen ämnesomsättning eller reproducerar sig själva?
Stjärnor då ? De har ju en fet ämnesomsättning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in