2007-02-04, 17:26
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av >>Operator<<
Underbart!

Satt och väntade på att någon skulle ta upp namnet James Randi, tack för det.

Man kan ju också ställa frågan motsatt: Varför är Ʋri Geller så rädd, skräckslagen och sjukligt återhållsam, för att verkligen låta sig testas ▒▓ ▒▓ av till exempel James Randi?

Mankan du kanske vill skriva till den gode Ʋri och fråga?

Kanske Ʋri verkligen vill låta sig testas av James Randi, men bara drabbats av lite övernatƲrlig blygsel?

PS!!!!Kan dessutom inte skriva normala U:n när jag skriver Ʋri´s namn, vad kan detta vara ett tecken på? Gravitativ böjelse som gått rätt in i alfabetet och hetsat upp bokstäverna till smältpunkten ?

Jag tror vi har ett tydligt fall av Mind over Matter här. Ditt sinne påverkar materian och gör det omöjligt att skriva namnet med ett vanligt u. Det måste vara något övernaturligt. Det kan ju omöjligt vara så att du med flit gör märkliga tecken själv och sedan påstår att du är oskyldig. Så dumt kan det ju inte vara.
Citera
2007-02-04, 17:40
Medlem
Stiffmeisters avatar
The secret is...

Citera
2007-02-04, 18:30
Medlem
>>Operator<<s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quantilho
Jag tror vi har ett tydligt fall av Mind over Matter här. Ditt sinne påverkar materian och gör det omöjligt att skriva namnet med ett vanligt u. Det måste vara något övernaturligt. Det kan ju omöjligt vara så att du med flit gör märkliga tecken själv och sedan påstår att du är oskyldig. Så dumt kan det ju inte vara.

Tack för din sammanfattning av "Geller-Effekten™".

Givetvis är det ju egna manipulationer som sedan inte erkänns, som den bygger på.

Nu inväntar vi bara Mankans mailande med Üri Gϧller, ska bli intressant att se vilka argument som han använder sig av för att slippa bevisa något inför James Randi.

╔╩╦╩═╬¤
Citera
2007-02-04, 20:14
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankan
Handen på hjärtat, varför säger man inte "ha hjärnan på rätta stället", istället för "ha hjärtat på rätta stället", om nu känslolivet skulle vara baserat i hjärnan? :smart: :smart:

Och om du gör någon tjej djupt olycklig p.g.a. obesvarad kärlek, varför säger man inte då att du "krossar hennes hjärna", istället för "krossar hennes hjärta"?

Har du varit med om att någon tjej någon gång har "skänkt sin hjärna" till dig?

Har du nånsin hört någon säga "hennes tack kom verkligen från hjärnan"?

Har du nånsin hört någon säga "det här ligger mig varmt om hjärnan"?

Har du någon gång "lättat din hjärna" för någon?

Har du någon gång haft "hjärnan i halsgropen"?

Om man väcker smärtsamt starka känslor av medlidande hos någon, varför säger man inte "det skär henne i hjärnan"?

Det är gamla uttryck , som nämnts tidigare har bibeln haft samma åsikter som dig om att själen är i hjärtat. Sen tror jag inte du förstår riktigt vad allt handlar om.

"Emotion, in its most general definition, is an intense mental state that arises autonomically in the nervous system rather than through conscious effort, and evokes either a positive or negative psychological response. An emotion is often differentiated from a feeling."

- http://en.wikipedia.org/wiki/Emotion
Citera
2007-02-04, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Navigator

Uri Geller kan faktiskt böja en nyckel!
http://www.youtube.com/watch?v=_MWrVJqQDSY
Så här mycket till och med!
http://www.youtube.com/watch?v=vPX_i8ERHHk

Kan vi få några kommentarer från Mankan? Eller är detta en vass nagel i ögat på dig?

Underbart. Så enkelt och ändå ser man inte hur han gör förens man ser förklarningen. Då är det så uppenbart att det nästan är pinsamt att man ej såg det direkt.

Fast Uri var säkert trött av all kritik han får så det bevisar faktist att det han gör är sant!

Se det fantastiska beviset?
http://vet.hut.nu/?id=15

Hur ska ni förneka detta va?

Vem som helst kan ju se att det stämmer

Citera
2007-02-04, 22:12
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Hypotetisk fråga, eftersom då måste man lyckas byta även hela ryggraden med varann...

Även utan att du och jag bytte alla organ och skelett med varann, så byter vi ju ändå i praktiken kropp vart 7:e år, då alla celler byts ut vart 7:e år ...för att inte tala om kroppsbytet efter döden...

Alla celler UTOM HJÄRNANS CELLER. Sug på den!

Vart sitter då medvetandet, som stannar kvar, om inte i hjärnan?

Förresten så är väl frågan ifall det existerar en ickemateriell själ nånstans, som inte beror på kroppen en ganska hypotetisk ställd fråga, eftersom det är omöjligt att bevisa.
Citera
2007-02-04, 22:28
Medlem
Citat:
Hypotetisk fråga, eftersom då måste man lyckas byta även hela ryggraden med varann...

Även utan att du och jag bytte alla organ och skelett med varann, så byter vi ju ändå i praktiken kropp vart 7:e år, då alla celler byts ut vart 7:e år...för att inte tala om kroppsbytet efter döden...

Jag frågade ej hur ofta vi själva byter ut våra celler (utom hjärnans som någon påpekade) utan vem som skulle vara vem?

Dessutom kan man fråga vart vårta själar skulle befinna sig igenom proceduren. Jag menar, om vi byter en arm så är vår själv fortfarande med oss. Men vid någon tidpunkt måste ju själen vara utanför kroppen (den som den var i först) för att sedan befinna sig i en annan kropp? eller? vad händer om man flyttar på operationsbordet under denna procedur? Hänger själen kvar mitt i rummet då? Kan den hamna i fel kropp som råkar gå in i den?

tycker du ska svara på dessa frågor då det hela är värligt oklart.
Citera
2007-02-04, 22:45
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Alla celler UTOM HJÄRNANS CELLER. Sug på den!

Vart sitter då medvetandet, som stannar kvar, om inte i hjärnan?

Förresten så är väl frågan ifall det existerar en ickemateriell själ nånstans, som inte beror på kroppen en ganska hypotetisk ställd fråga, eftersom det är omöjligt att bevisa.

Det finns mycket ny forskning som visar på att även hjärnceller byts ut...

Kroppen beror på själen och inte tvärtom...
Citera
2007-02-04, 22:46
Medlem
Citat:
Det finns mycket ny forskning som visar på att även hjärnceller byts ut...

Kroppen beror på själen och inte tvärtom...

utveckla. hur kan kroppen bero på själen om kroppen kan bytas ut. makes no sense!
Citera
2007-02-04, 22:55
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Dessutom kan man fråga vart våra själar skulle befinna sig igenom proceduren. Jag menar, om vi byter en arm så är vår själv fortfarande med oss. Men vid någon tidpunkt måste ju själen vara utanför kroppen (den som den var i först) för att sedan befinna sig i en annan kropp? eller? vad händer om man flyttar på operationsbordet under denna procedur? Hänger själen kvar mitt i rummet då? Kan den hamna i fel kropp som råkar gå in i den?

tycker du ska svara på dessa frågor då det hela är värligt oklart.

För det första så tvivlar jag på att man nånsin skulle kunna överleva en hel ryggrads-transplantation...

Men låt oss hypotetiskt *anta* att det gick, och att båda två överlevde, så stannar själarna fortfarande kvar i kropparna där de redan var innan ryggrads-transplantationen...
Citera
2007-02-04, 22:59
Medlem
Citat:
För det första så tvivlar jag på att man nånsin skulle kunna överleva en hel ryggrads-transplantation...

Men låt oss hypotetiskt *anta* att det gick, och att båda två överlevde, så stannar själarna fortfarande kvar i kropparna där de redan var innan ryggrads-transplantationen...

så själen sitter i ryggraden?
Citera
2007-02-04, 23:02
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
utveckla. hur kan kroppen bero på själen om kroppen kan bytas ut. makes no sense!

Ja, kroppen kan bytas ut, men själen (vi) är inte beroende av en fysisk kropp för sin (vår) existens, vilket reinkarnationsminnen och UKU (Utanför-Kroppen-Upplevelser) är ett tydligt bevis på...

Däremot så kan ju inte en kropp leva utan att det finns en själ där, precis som bilen blir "livlös" om inte någon förare "lever om" där...

Men bilföraren (själen) är ju inte *beroende* av bilen för sin egen existens, även om han skulle byta upp sig från en Volvo (apa) till en Mercedes (människa)...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in