2007-01-30, 01:19
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quantilho
Seriös vetenskap kräver återupprepningsbarhet. Så enkelt är det. Det finns inget utrymme för subjektiva saker som inte kan testas experimentellt av oberoende forskare.

PS. Sedan sade du ju tidigare att man inte avläser något i horoskopen utan endast kan se möjliga utfall, därmed blir det hela ju ännu sämre. DS.

Du kan inte återupprepa de individuella ödena, men däremot kan du som Gauquelin forska kring planeters effekter på människor...

Man gör förutsägelser med hjälp av horoskopen, syftade jag på.
Citera
2007-01-30, 01:52
Medlem
kb_cks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankan
Som sagt, även om du så skulle ge bananplantan 10 Miljarder ålder på sig, så skulle du inte hitta något annat än en bananplanta när du kom tillbaka efter 10 Miljarder år

Inget konstigt alls att det sker en sån massutvandring från Darwinlägren som det sker nu...evolutionsteorin, en saga för vuxna, inget annat.
Förnekar du att det förekommer mikroevolution?.

Hur har alla olika arter uppkommit enligt dig?.

Vilken massutvandring?.
Citera
2007-01-30, 03:50
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalleballe
Om min nya hjärna gjorde det innan så självklart. Vart fan tror du att personligheten sitter då? I fötterna eller? Skärp dig, det är klart allting man känner och ens personlighet sitter i hjärnan, vart annars?

Dalleballe,

Vetenskapsmän och läkare världen över blir mer och mer övertygade om att medvetandet inte är en produkt av hjärnan, utan att hjärnan är mottagare av medvetandet och dess funktioner...

Kolla på den här alldeles nya CHOCKERANDE, mycket SEVÄRDA och REVOLUTIONERANDE (kommer skaka om många av er!) vetenskapliga filmen med övertygande intervjuer och dokumentation från kända professorer, läkare och deras patienter kring upplevelser av NDE, dvs Nära-Döden-Upplevelser och BEVIS kring att medvetandet fortsätter att existera även efter att hjärnan slutat fungera:

En BBC-produktion (1 timme lång):

http://video.google.com/videoplay?docid=1095220859246890757

EN FENOMENAL ÖGONÖPPNARE !!!

Min favorit är 54 min in i filmen där en blind kvinna berättar att hon började SE när hon lämnade sin kropp, trots att hon i kroppen varit blind sen födseln...

(Ni som sett den, kommentera den gärna efteråt...kul att höra era reaktioner...tror inte någon längre efter att sett filmen tror att hjärnan har något med Jaget att göra...)
Citera
2007-01-30, 04:34
Medlem
David Ickes avatar
jag tror inte att hjärnan är synonym med identiteten eller "själen" och medvetandet. Den är bara kommandocentralen eller datorn som sköter kroppen och tolkar intryck från vår densitet.
Citera
2007-01-30, 08:25
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Men är det själva impulserna som *upplever* och *plågas* av det hela...?

Nej. Impulserna ger upphov till andra signaler som i sin tur genererar plågor.

Vad skulle det annars vara? Något övernaturligt väsen som bodde i huvudet på folk och som plågades av saker människan gjorde? Det är ju totalt orimligt. Vuxensagor för dumma är vad det är!
Citera
2007-01-30, 08:30
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Du kan inte återupprepa de individuella ödena, men däremot kan du som Gauquelin forska kring planeters effekter på människor...

Man gör förutsägelser med hjälp av horoskopen, syftade jag på.

Ett statistiskt samband säger ingenting såvida det inte är ett orsakssamband, vilket Gauquelin inte har lyckats påvisa. Det finns statistiskta samband mellan antalet födda barn och häckande storkar samt mellan global uppvärmning och antalet sjörövare också. Att statiskt analysera data kommer att generera samband om man tittar på tillräckligt mycket data.

Lustigt att inga av dessa förutsägelser har hållit i vetenskaplig analys då. Så dessa så kallade förutsägelser är ju inget annat än bluff.
Citera
2007-01-30, 09:47
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quantilho
Nej. Impulserna ger upphov till andra signaler som i sin tur genererar plågor.

Vad skulle det annars vara? Något övernaturligt väsen som bodde i huvudet på folk och som plågades av saker människan gjorde? Det är ju totalt orimligt. Vuxensagor för dumma är vad det är!

Är inte allt signaler och impulser. Vad är inte det?
Citera
2007-01-30, 09:48
Medlem
mirkus avatar
Genom att stirra in i solen har jag förespått att Mankan snart kommer att skapa en ny tråd i detta forum som inte är baserad på vetenskap! (Shit jag är astrolog för detta kommer garanterat slå in!)

Astrologi är baserad på lyckosamma gissningar och man ser bara de som har blivit rätt, astrologer gissar fel 99% av fallen.
Citera
2007-01-30, 10:24
Medlem
raskenss avatar
Ja det ska bli intressant att se vad Mankan ger sig på härnäst, vore intressant om han tordes haka på revisionisterna förnekelseteorier. Men jag skulle gissa han håller sig till mer stillsamma provokationer. Här är några förslag:

Homeopati, Slagruefenomenet, kurrykryss, hartmanlinjer, healing, Kirlianfotografi.
Citera
2007-01-30, 10:31
Medlem
Citat:
Ge mig bara 1 endaste litet exempel från insektsvärlden, där du anser att makroevolutionen varit i farten...

Bild och namn och vilken som utvecklats till vilken...

Ett exempel räcker...
Om du verkligen är intresserad så kan jag rekommendera Evolution of the Insects:

http://www.cambridge.org/us/catalogue/catalogue.asp?isbn=9780521821490

Den innehåller dessutom hundratals foton, om du inte orkar läsa. Men jag tvivlar på att du verkligen vill lära dig något. Du har ju själv sagt tidigare att du tror till 110% på saker som du fått för dig, och då finns det ju inget utrymme för nya uppgifter eller kritisk granskning.
Citera
2007-01-30, 11:04
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Jag ville ha specifika bevis från insektsvärlden, tack!

Mankan du förstår mycket väl att även om någon skulle visa dig en lika fullständig bild över alla tiotusentals insekters evolution i detalj så skulle du ignorera den och fråga efter bevis på något helt annat istället, så varför ska man anstränga sig?
Citera
2007-01-30, 11:10
Medlem
Citat:
Dessa påståenden finns det inga som helst belägg för...

Just dessa ogrundade påståenden vederläggs här:

http://www.planetos.info/mmf.html

Jag hänvisar till en rapport från ett möte 1994. Du kontrar med en referens till en artikel från 1988? Som sagt, kom in i matchen, och läs in dig på vad som har hänt sedan dess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in