2009-12-14, 17:25
Medlem
Forsmanis avatar
Verkar ju fan omöjligt att få korridorsrum. Pratade med en tant i kundtjänst som sa att om man anmälde sig innan 10dec eller liknande hamnade man i utlottning om de 200 lägenheter som dem hade, det var 270 i utlottningen.

Reggade mig 11dec och antar nu att det är omöjligt för mig att få lägenhet på den vägen.

vad tror ni, har tanten rätt?
Citera
2009-12-14, 17:39
Medlem
Jag tror tyvärr tanten har rätt. Via AF bostäder är det nog kört för dig då.

Skulle utforska andra alternativ om jag var dig.
Citera
2009-12-14, 21:59
Medlem
Har slutligen bestämt mig för o välja något på Delphi.

Vilka hus är fräscha att bo i där?

Byggår
55 A-C, F-Y, 1969
57 A-P, 1995
55 D, E, 1996
55 P, R och S ombyggda 82/83

Kollade på detta ovan för att guida mig. Ger det en bra bild?
Citera
2009-12-15, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeus
Jag tror tyvärr tanten har rätt. Via AF bostäder är det nog kört för dig då.

Skulle utforska andra alternativ om jag var dig.

Häpp, inget rum idag heller.
Definiera gärna "andra alternativ", snart blir jag bitter.
Jag vill ju bo i skååneland!
Citera
2009-12-15, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yeaouh

Visst min käre herre. Det är möjligt att du kan få bostad via AF bostäder senare på det ködatumet, men skulle inte tro det blir till terminens början baserat på vad jag sett hitills.

Andra alternativ kan vara:

1. Blocket (hittade denna på blocket som jag tänkte ta om jag inte fick korridor på Delphi som jag precis fick för 11 min sedan, http://www.blocket.se/lund/Lund__Ost...m?ca=23_10&w=0)

2. Hitta boende i Malmö/Helsingborg/Landskrona och pendla några månader. Är ju trots allt rätt korta avstånd. Ska va 30 min från Helsingborg vilket är helt ok.

3. Kolla med släktingar (om du har några i skåne) om du kan bo hos dem några månader.

4. Ställ dig i alla nationers bostadsköer. De ska tydligen ha platser reserverade för novischer också. Du skickar med ett personligt brev och bild där så se till o skriva nå bra

Det är väll det jag kommer på just nu, men finns säkert många fler möjligheter.
Citera
2009-12-15, 01:07
Medlem
Finns det ingen som har någon information om Ulrikedalsvägen? Har länge varit inne på Delphi, men Ulrikedal ligger mer centralt. Finns någon billig mataffär/gym i närheten? Nationer? Kommer jag vara random som bor där?
Senast redigerad av cseh 2009-12-15 kl. 01:12.
Citera
2009-12-15, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cseh
Finns det ingen som har någon information om Ulrikedalsvägen? Har länge varit inne på Delphi, men Ulrikedal ligger mer centralt. Finns någon billig mataffär/gym i närheten? Nationer? Kommer jag vara random som bor där?

Restaurang och pizzeria inom området. Livsmedelsaffär och närbutik på intilliggande områden. Komplett cityutbud med butiker, post, bank och McDonalds inom 5 minuters gångavstånd.

(Källa: http://www.afb.se/sv/Om-AFB/Vara-bos...den/Ulrikedal/)

Förutom det kan jag inget om det området så det får någon som bor där svara på

Vad tycker du är viktigt? Nära till skolan? Nära till centralstationen? I vilken byggnad ska du plugga till o börja med?
Citera
2009-12-15, 02:01
Medlem
Citat:
Restaurang och pizzeria inom området. Livsmedelsaffär och närbutik på intilliggande områden. Komplett cityutbud med butiker, post, bank och McDonalds inom 5 minuters gångavstånd.

(Källa: http://www.afb.se/sv/Om-AFB/Vara-bos...den/Ulrikedal/)

Förutom det kan jag inget om det området så det får någon som bor där svara på

Vad tycker du är viktigt? Nära till skolan? Nära till centralstationen? I vilken byggnad ska du plugga till o börja med?

Okej, det låter som en bra början! ^^

Jag kommer att plugga på Magistratsgatan skulle jag gissa på, på statsvetenskapliga institutionen. Är van vid att cykla, men korta avstånd är inget jag tackar nej till. Bor gärna centralt då jag tidigare haft långa avstånd. Vill gärna ha möjligheter att träna på ett eller annat sätt och det skulle vara bra om det fanns någon stor och billig mataffär i närheten. Har inget emot fester och trevligt folk heller.
Citera
2009-12-15, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cseh
Okej, det låter som en bra början! ^^

Jag kommer att plugga på Magistratsgatan skulle jag gissa på, på statsvetenskapliga institutionen. Är van vid att cykla, men korta avstånd är inget jag tackar nej till. Bor gärna centralt då jag tidigare haft långa avstånd. Vill gärna ha möjligheter att träna på ett eller annat sätt och det skulle vara bra om det fanns någon stor och billig mataffär i närheten. Har inget emot fester och trevligt folk heller.

Ska du verkligen plugga på magistratsgatan? Hittar nämligen bara en sådan gata i Kalmar (i en enirosökning). Delphi råkar ju ligga på Magistratsvägen roligt nog.

Kollade upp den institutionen lite snabbt, och såg nån adress som hette Paradisgatan 5. Den tycks ligga hyffsat nära centralstationen. Om det nu är den som gäller.

Annars verkar Delphi stämma in på dina krav väldigt bra (förutom att det finns lite mer centrala boenden om det är jätteviktigt men Lund är litet bara det). Finns en livsmedelsmarknad nära. Nautilus gym byggde nyligen ut och blev 3 gånger så stort, och de ligger precis där tydligen. Verkar va mycket fester, och speciellt grillande under de varmare tiderna. Hört det ska vara majoritet av teknologer och ekonomer, ifall det är trevligt får vi väll se, men som jag ser det är de som vilka människor som helst.
Senast redigerad av Amadeus 2009-12-15 kl. 02:22. Anledning: stavfel
Citera
2009-12-15, 02:17
Medlem
Citat:
Ska du verkligen plugga på magistratsgatan? Hittar nämligen bara en sådan gata i Kalmar (i en enirosökning). Delphi råkar ju ligga på Magistratsvägen roligt nog.

Kollade upp den institutionen lite snabbt, och såg nån adress som hette Paradisgatan 5. Den tycks ligga hyffsat nära centralstationen. Om det nu är den som gäller.

Annars verkar Delphi stämma in på dina krav väldigt bra (förutom att det finns lite mer centrala boenden om det är jätteviktigt men Lund är litet bara det). Finns en livsmedelsmarknad nära. Nautilus gym byggde nyligen ut och blev 3 gånger så sort, och de ligger precis där tydligen. Verkar va mycket fester, och speciellt grillande under de varmare tiderna. Hört det ska vara majoritet av teknologer och ekonomer, ifall det är trevligt får vi väll se, men som jag ser det är de som vilka människor som helst.
Tack för svaren! Blandade ihop gatorna lite, har en jäkla massa namn på huvet just nu! ^^ Paradisgatan ligger statsvetenskapliga institutionen på, vet dock inte vilka byggnader föreläsningarna är i. Antar dock att de ligger någonstans i närheten.

Okej, ja Delphi har jag blivit tipsad om. Har just nu bokat upp mig där och om det inte fungerar blir Ulrikedal andrahandsvalet. Det spelar nog ingen roll vad folk pluggar, av egen erfarenhet brukar de flesta vara trevliga i studentstäder. Läste dock precis att det är många som pluggar humaniora och liknande som bor i Ulrikedal.
Citera
2009-12-15, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yeaouh

Snubblade in på en riktigt bra sida och tänkte på dig.

http://www.lu.se/o.o.i.s/5367

Till höger där finns en nästan oändlig mängd länkar till alla möjliga olika sätt att skaffa bostad
Citera
2009-12-15, 18:44
Medlem
Citat:
Snubblade in på en riktigt bra sida och tänkte på dig.

http://www.lu.se/o.o.i.s/5367

Till höger där finns en nästan oändlig mängd länkar till alla möjliga olika sätt att skaffa bostad

Tack! Surfade förbi den sidan häromdagen men den var nog värd att stanna upp vid.
Har kollat igenom samtliga & skrivit in mig på några så nu är det väl bara att hoppas på det bästa. Att det händer något.
Jag är fortfarande naiv & intalar mig att det kommer lösa sig via AFB, vi får se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in