Citat:
Ursprungligen postat av pernil90
Hejsan
Genom kontakter har jag förhoppningsvis kommit över en fin lägenhet i Lund, läste dock en del om själva "vägen" och den verkar inte vara speciellt bra då den har nämnts i både invandrarrelaterade brott och liknande. Vägen är Magistratsvägen och dess nummer är 31. Vad jag kan se på eniro ligger det i det andra området till vänster (se bilden)
http://tinypic.com/view.php?pic=abjbpj&s=4 Hur är detta område? Vad jag kan se så tillhör det inte Delphi men det verkar hända en hel del grejer ändå.
Så är det någon som kan uttala sig om detta område? Jag har ingen som helst erfarenhet av Lund's bostäder, så jag behöver en del råd.
MVH
Du hamnar alltså på Norra Fäladen. Det ska inte stickas under stol med att det bor många invandrare där, för det gör det. Jag hörde någonstans att Svenskhögskolan, som ligger precis ovanför ditt inringade område, hade mer än 50% invandrare, kanske upp mot 2/3 av eleverna var av utomsvenskt ursprung.
Men vågar du flytta dit? Ja, det skulle jag vilja påstå. Närheten till Delphi gör att det inte borde vara några problem att hitta någon att ta sig hem med på kvällarna. Själv har jag aldrig heller känt mig hotad i Lund, utan jag vill gärna hävda att det i regel är en lugn stad.
Har du nu fått ett kontrakt tycker jag att du ska ta det med tanke på hur situationen ser ut. Vill du ha förstahandsinfo bör du dock vänta in någon som bor eller har bott där, för jag är själv inte från de norra delarna av Lund.