2009-12-15, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeus
Visst min käre herre. Det är möjligt att du kan få bostad via AF bostäder senare på det ködatumet, men skulle inte tro det blir till terminens början baserat på vad jag sett hitills.

Andra alternativ kan vara:

1. Blocket (hittade denna på blocket som jag tänkte ta om jag inte fick korridor på Delphi som jag precis fick för 11 min sedan, http://www.blocket.se/lund/Lund__Ost...m?ca=23_10&w=0)

2. Hitta boende i Malmö/Helsingborg/Landskrona och pendla några månader. Är ju trots allt rätt korta avstånd. Ska va 30 min från Helsingborg vilket är helt ok.

3. Kolla med släktingar (om du har några i skåne) om du kan bo hos dem några månader.

4. Ställ dig i alla nationers bostadsköer. De ska tydligen ha platser reserverade för novischer också. Du skickar med ett personligt brev och bild där så se till o skriva nå bra

Det är väll det jag kommer på just nu, men finns säkert många fler möjligheter.

Jag undrar, räknar du även de boenden med inflyttningsdatum 2009-02-01 som terminens början?
Alternativ 4 lät mest rimligt. Krävs det att man är medlem i nationen ifråga för att få söka?
Citera
2009-12-15, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cseh
Finns det ingen som har någon information om Ulrikedalsvägen? Har länge varit inne på Delphi, men Ulrikedal ligger mer centralt. Finns någon billig mataffär/gym i närheten? Nationer? Kommer jag vara random som bor där?

Jag har en vän som bor där & pluggar pol. kand. Har bara hört gott om Ulrikedal.
Citera
2009-12-15, 21:02
Medlem
Om man ska plugga på medicinska fakulteten, var rekommenderar ni att man försöker fixa korridorrum då? (Om man kan välja, vill säga)
Citera
2009-12-15, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yeaouh
Jag undrar, räknar du även de boenden med inflyttningsdatum 2009-02-01 som terminens början?
Alternativ 4 lät mest rimligt. Krävs det att man är medlem i nationen ifråga för att få söka?

Har bara sökt boende på en nation, för jag är säker på vilken jag vill gå med och engagera mig i. Där kunde man iaf söka utan att vara medlem, men fick du bostad måste du såklart bli medlem där
Citera
2009-12-15, 23:36
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeus
Har bara sökt boende på en nation, för jag är säker på vilken jag vill gå med och engagera mig i. Där kunde man iaf söka utan att vara medlem, men fick du bostad måste du såklart bli medlem där
Man kan söka överallt, och får man boende måste man bli medlem på nationen. Vill man öka sina chanser ska man helt klart tala om att man vill engagera sig (oavsett om man vill det eller ej).

Får man fråga var du sökt, och vilken nation du redan nu är säker på att du vill engagera dig i?
Citera
2009-12-15, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Man kan söka överallt, och får man boende måste man bli medlem på nationen. Vill man öka sina chanser ska man helt klart tala om att man vill engagera sig (oavsett om man vill det eller ej).

Får man fråga var du sökt, och vilken nation du redan nu är säker på att du vill engagera dig i?

Hehe, låter lite omoraliskt det först där tycker jag. Mitt samvete skulle morra rätt rejält om jag gjorde det, men "to each his own".

Självfallet kan jag berätta det. Vill gå med, och engagera mig i samma nation vi talade om tidigare, dvs Sydskånska
Citera
2009-12-16, 00:39
Medlem
Coesars avatar
Värt att påpeka är också att man har förtur till boende på nation om man kommer från deras upptagningsområde och söker i tid; i Östgötas fall Östergötland, Kalmars fall Kalmar stift, Sydskånska från Ystad, Österlen eller Trelleborg, etc.
Citera
2009-12-16, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av omjaghadepengar
Om man ska plugga på medicinska fakulteten, var rekommenderar ni att man försöker fixa korridorrum då? (Om man kan välja, vill säga)
Till Usil är det mer eller mindre lika långt från alla boenden i den delen av Lund som faktiskt räknas (dvs. öst om järnvägen) men vill du bo absolut närmast är det nog Sparta, Tomegapsgården och Magasinet som gäller. Jag vet dock inte om det går att få boende i de två senare som novisch.
Citera
2009-12-16, 14:36
Medlem
Pilfinkens avatar
Det närmsta man kan bo sjukuset är ju Smörlyckan eller Möllevången. Nu finns där ju inga korridorer så då borde ju korridorerna på Norra Fäladen som ligger brevid Smörlyckan och Möllevången vara närmast, dvs Delphi och Kämnärs.
Citera
2009-12-16, 17:16
Medlem
Men om vi säger så här då: var är det mest medicinare/omvårdare?
Senast redigerad av omjaghadepengar 2009-12-16 kl. 18:13.
Citera
2009-12-17, 07:26
Medlem
Lutass avatar
Så, hur många fler novischlægenheter tror vi att det kommer att slæppas på AFB?
Citera
2009-12-17, 12:27
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lutas
Så, hur många fler novischlægenheter tror vi att det kommer att slæppas på AFB?

Hittade det förut när jag googlade men kan inte hitta exakta siffrorna nu. Tror det är under 300 st, runt 250. Det är färre än för de som börjar på hösten i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in