2010-02-08, 00:45
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
Jag hade otur i lottningen och ligger ganska bra till nu, på runt 4-6 plats. Missade du lottningen? Vilken plats ligger du på ungefär?

Missade lottningen och ligger väl halvvägs i kön på de flesta korre-rum
Citera
2010-02-08, 02:02
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damthatdjmademy
Vilka hemsidor ska man ställa sig i kö hos? Står för närvarande i kö hos SSSB och AFB.

Bara så att du är medveten om det, så måste du ha varit medlem i AF under hela din kötid. Detta kollas när du till slut får en bostad! Har du inte varit medlem under hela tiden så får du inte kontraktet. Så det går inte att lura systemet.
Citera
2010-02-08, 16:46
Medlem
Pilfinkens avatar
Hur noga är det med vilken dag man betalade in kårafgiften när man ska uppdatera ansökan? Jag har nämligen glömt när jag gjorde det.
Citera
2010-02-08, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilfinken
Hur noga är det med vilken dag man betalade in kårafgiften när man ska uppdatera ansökan? Jag har nämligen glömt när jag gjorde det.

Det är inte jättenoga. Nu var det ju ett tag sen jag kollade men har du iaf någorlunda rätt vecka är det ingen fara.
Citera
2010-02-08, 18:28
Medlem
Dest88s avatar
Fick ni också ett sådant här mail när ni uppdaterat?

"Viktig information om din bostadsansökan hos AF Bostäder.

Du är placerad i vår bostadskö och har möjlighet att boka bostad. Lediga bostäder presenteras under Lediga bostäder på vår hemsida www.afb.se.

Du måste själv vara aktiv
Tänk på att uppdatera din bostadsansökan vid varje terminsstart. Din bostadsansökan hittar du under Tjänster-Sök bostad-Bostadsansökan när du loggat in. Uppdatera datum för betald terminsavgift varje termin samt övriga uppgifter så snart de förändras. I samband med kontraktsteckning kontrolleras samtliga uppgifter. Visar sig dessa vara felaktiga, förlorar du din köplats."

Det står ingenting om att min uppdatering gick igenom felfritt eller något sånt , men det kanske bara är jag som är nojjig.
Citera
2010-02-23, 13:08
Medlem
Artygs avatar
Ett jävla helvete detta med lägenhet i denna pissestad.
Citera
2010-02-23, 16:24
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
Fick ni också ett sådant här mail när ni uppdaterat?

"Viktig information om din bostadsansökan hos AF Bostäder.

Du är placerad i vår bostadskö och har möjlighet att boka bostad. Lediga bostäder presenteras under Lediga bostäder på vår hemsida www.afb.se.

Du måste själv vara aktiv
Tänk på att uppdatera din bostadsansökan vid varje terminsstart. Din bostadsansökan hittar du under Tjänster-Sök bostad-Bostadsansökan när du loggat in. Uppdatera datum för betald terminsavgift varje termin samt övriga uppgifter så snart de förändras. I samband med kontraktsteckning kontrolleras samtliga uppgifter. Visar sig dessa vara felaktiga, förlorar du din köplats."

Det står ingenting om att min uppdatering gick igenom felfritt eller något sånt , men det kanske bara är jag som är nojjig.

Det där är standarsvaret, du kan vara lugn!
Citera
2010-03-11, 21:01
Medlem
nexss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilfinken

Om du har fått ditt studentleg så står det på det exakt vilket datum du betalade
Citera
2010-03-14, 21:39
Medlem
Går 3an gymnasiet nu. Har jag förstått det rätt, kan jag inte sätta mig i någon slags kö föränn jag sökt och kommit in på en utbilding på Lunds Universitet?
Citera
2010-03-14, 21:50
Medlem
olllies avatar
http://www.afb.se/sv/Om-AFB/Kontakts...agor-och-svar/

Läs igenom AFs FAQ
Citera
2010-03-14, 21:52
Medlem
fann dock ej min fråga där.
Citera
2010-03-14, 21:57
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kethen
Går 3an gymnasiet nu. Har jag förstått det rätt, kan jag inte sätta mig i någon slags kö föränn jag sökt och kommit in på en utbilding på Lunds Universitet?

Du kan ej köa hos afb innan du fått antagningsbesked. Du kan ställa dig i kö hos Mikael Hansens kollegium innan du blivit antagen. Lika bra att ställa dig i kö hos LKF också, även fast det inte studentlägenheter.

All info finns skrivet tidigare i tråden.
Senast redigerad av Dest88 2010-03-14 kl. 22:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in