Tack för tipset, men det var inte där problemet låg (hade ju dessutom testat på olika datorer, samt avaktiverat skyddet, så jag var tämligen säker på det). Ringde AF och kollade och kontot hade av någon anledning spärrats. Men de fixade det på en sekund så nu är jag med i gamet igen - och med bra köplatser.
Så om någon annan råkar ut för det så är det bara att ringa dem.
Vilket nummer ligger du på de flesta rum idag? Jag undrar hur mycket lediga rum med inflyttningsdatum 01/09 de fortfarande har. Ligger som 17/43 på de flesta idag. Inte bra heller...
Vilket nummer ligger du på de flesta rum idag? Jag undrar hur mycket lediga rum med inflyttningsdatum 01/09 de fortfarande har. Ligger som 17/43 på de flesta idag. Inte bra heller...
Jag mejlade faktiskt och frågade tidigare idag. Jag fick svaret att cirka 200 rum med inflyttning 01/09 skulle komma att läggas ut.
Jag ligger just nu 2:a och 3:a på majoriteten av rummen (alltså korridor med novischförtur). 5:a och 7:a på vissa (lyckligtvis är jag mindre intresserad av just de rummen). Så förhoppningsvis kan jag plocka ett inom inte alltför lång tid.
17 som bäst är ingen höjdarplacering, givetvis, men jag skulle ändå inte ge upp. Det är ju omkring 350 rum kvar, varav 200 med inflyttning 1/9, så det finns ju fortfarande en hel del. Lycka till, hursomhelst.
Jag ligger just nu 2:a och 3:a på majoriteten av rummen (alltså korridor med novischförtur). 5:a och 7:a på vissa (lyckligtvis är jag mindre intresserad av just de rummen). Så förhoppningsvis kan jag plocka ett inom inte alltför lång tid.
Nix, inte ännu men idag ligger jag 1:a på mer än tio rum så nu är det bara en tidsfråga. Innan dess har jag bara det angenäma problemet att välja det jag tycker ser bäst ut.
Nix, inte ännu men idag ligger jag 1:a på mer än tio rum så nu är det bara en tidsfråga. Innan dess har jag bara det angenäma problemet att välja det jag tycker ser bäst ut.
Hur går det för dig då?
Gud vad skönt!!! Då är du verkligen lycklig! Tyvärr går det inte så bra för mig, ligger typ 15-16 på de flesta (Sparta, Delphi), på Ulrikedal och Vildanden - 10-12. Fan vad jobbigt!!! Undrar var ska jag bo om jag inte hittar nåt...
Ligger just nu etta på en massa rum så nu ska jag också bara välja vilket jag hgelst vill ha. vilket jag redan gjort. så håller det i sig i 25 minuter till så blir det flytt den 1 september!
Kul! Själv har jag mitt kontrakt nu. Ska bara signera det och sen bär det av till Lund om någon månad.
Lycka till ni andra. Kom ihåg att det fortfarande finns många rum kvar. Annars får ni kolla på andra ställen. Typ inneboende eller lägenhet i Malmö. Hoppas att det löser sig, hursomhelst.
Grattis!!! Oh, jag blev så avundsjuk!!
Ja, jag vet att det fortfarande finns några lediga rum, men jag tror nog inte att jag ska lyckas att få nåt med inflyttning 01/09.
Förresten, vilket ködatum hade ni? Mitt är ju typ 2007-07-11 12.00
Har precis precis fått reda på att jag fått en plats vi LU. Nu kommer alltså problemen med att hitta bostad. Så min fråga till Er, kära FBianer, är jag helt totalt fucked, eller finns det fortfarande en chans? Hur gör jag i så fall för att få en plats?
Oerhört tacksam för svar, pris utlovas till den mest hjälpsamma!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!