2010-08-02, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie.
du måste typ skicka antagningsintyg också.

under Mina Kontrakt står det typ "Läs här om vilka intyg som ska skickas"
Jo, har skickat dem och då signerade dem kontraktet
Citera
2010-08-02, 18:33
Medlem
kuken vad svårt det var att hitta bostad!

Ska plugga på alnarp, precis utanför lund/lomma. Nån som har tips?
Citera
2010-08-02, 19:31
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eckelbarn
kuken vad svårt det var att hitta bostad!

Ska plugga på alnarp, precis utanför lund/lomma. Nån som har tips?

Någonstans nära buss 133 i Malmö hade jag nog sagt, eftersom det är den enda bussen som går dit direkt utan att du behöver byta någonstans. Bor du i Lund måste du byta i Lomma.

Har inte Alnarp egna bostäder?
Citera
2010-08-02, 19:57
Medlem
BoyyyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troböd
Hur pass jobbigt är det att pendla från Landskrona? Någon som har några erfarenheter?

Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
Har inga erfarenheter av att göra det personligen, men det ska inte vara några problem. Tågen går bra och ofta.

Jag har haft en del vänner som bott i både Landskrona och Helsingborg. Samtliga av dem var ordentligt trötta på pendlandet redan efter en termin. Så det verkar ta på krafterna. Det kostar och det tar tid. Men som sagt, det är ingen brist på tågtider.

EDIT:: För övrigt angående hitta bostad. 1) Underskatta inte blocket.se! Det finns förstahandskontrakt att hitta där. Och om inte annat åtminstone andrahand i en eller fler terminer. 2) Öppna fler dörrar än att bara leta själv. Låt lägenhetsuthyraren leta dig. Lägg in annonser i Sydsvenskan och så vidare. Sätt även dina kompisar i arbete! 3) Ge inte upp! Det löser sig.
Senast redigerad av BoyyyBoy 2010-08-02 kl. 20:03.
Citera
2010-08-02, 20:18
Medlem
Citat:
Någonstans nära buss 133 i Malmö hade jag nog sagt, eftersom det är den enda bussen som går dit direkt utan att du behöver byta någonstans. Bor du i Lund måste du byta i Lomma.

Har inte Alnarp egna bostäder?

Tack för tipset om bussen.

Alnarp har egna bostäder men jag fick reda på idag att jag inte fick något i utlottningen.
Citera
2010-08-02, 23:11
Medlem
Någon som har koll på hur många novisch-rum som har kommit ut hittills?
Funderar lite på hur långt fram i kön man kan tänkas vara
Citera
2010-08-03, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evelana
Någon som har koll på hur många novisch-rum som har kommit ut hittills?
Funderar lite på hur långt fram i kön man kan tänkas vara

genomsnitt ~20 per dag, gått 18 dagar

helger har det inte kommit ut, så kanske 14 dagar
Citera
2010-08-03, 16:57
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Blir väl att bo hos släktingar i malmö tills man hittar bostad det borde ju lösa sig med bostad någon gång nu under höstterminen eftersom det är en hel del som hoppar av och så eller så kanske man har tur och får en lägenhet ändå.
Citera
2010-08-03, 17:23
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyyyBoy
Jag har haft en del vänner som bott i både Landskrona och Helsingborg. Samtliga av dem var ordentligt trötta på pendlandet redan efter en termin. Så det verkar ta på krafterna. Det kostar och det tar tid. Men som sagt, det är ingen brist på tågtider.

Jo, det beror ju på vad man är vad vid. Jag har alltid pendlat sedan jag var 12 och fick börja ta bussen in till stan där jag bodde då. Så en timmes pendlingstid i var riktning är inget konstigt för mig, man lär sig utnyttja tiden bra och sådär till slut - och från Landskrona är det på sin höjd 20 minuters restid med tåget. Men om man går från en pendling på ingenting till 20 minuter förstår jag att man blir trött på det.

Citat:
Ursprungligen postat av eckelbarn
Tack för tipset om bussen.

Alnarp har egna bostäder men jag fick reda på idag att jag inte fick något i utlottningen.

Ah, på så vis! Det var ju tradig. Men då hade jag valt Malmö om du inte har något specialintresse av/i Lund.
Citera
2010-08-03, 19:00
Medlem
Citat:

Ah, på så vis! Det var ju tradig. Men då hade jag valt Malmö om du inte har något specialintresse av/i Lund.

Ja. jag letar i malmö också men hittar inte ett någe nånstans
Citera
2010-08-03, 19:18
Medlem
Sitter och tänker på vad som händer om man inte hinner få någon lägenhet till terminstarten. Då tar man förmodligen in på något vandrarhem eller liknande... men vad är det som säger att man kommer kunna få en lägenhet när man väl är där?

Är det många studenter som hoppar av i början eller hur fungerar det?
Citera
2010-08-03, 19:28
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av åke_128
Sitter och tänker på vad som händer om man inte hinner få någon lägenhet till terminstarten. Då tar man förmodligen in på något vandrarhem eller liknande... men vad är det som säger att man kommer kunna få en lägenhet när man väl är där?

Är det många studenter som hoppar av i början eller hur fungerar det?

Många hoppar av, flyttar fram och tillbaka. Vissa flyttar till Lund den 1:a september och sen blir deras lägenhet ledig där de bodde innan osv. Men visst det är ju en chans du får ta och du får nog vara beredd att leta i kranskommunerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in