2015-07-22, 15:30
Medlem
Booblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotashi
Dagen efter att du "vann" den ska du få ett kontraktförslag på AFB (under Mina Avtal) samt notifikation via email.

Du måste godkänna förslaget inom 1-2 dygn har jag för mig. Godkänner du inte avtalet så förlorar du lägenheten + din köplats.

Tackar och bockar! Fick min bekräftelse precis.

Måste tillstå att detta system var oerhört simpelt och bra!

Tyvärr skall ju tydligen dessa lägenheter rivas (förmodligen de gamla byggnaderna i kämnärsrätten)
så kommer ändå vara tvungen att flytta ut i maj månad.
Senast redigerad av Boobler 2015-07-22 kl. 15:31. Anledning: Ofullständigt inlägg.
Citera
2015-07-23, 14:03
Medlem
Har fått låna en kompis köplats då den är väldigt bra och han har köpt bostadsrätt. Tänkte flytta in i hans korridorsrum där tror ni AFB kommer märka det ? Någon som har tidigare erfarenhet av detta ?
Citera
2015-07-24, 21:17
Medlem
Har tänkt köpa en lägenhet inför Ht16 då jag tänkt flytta till Lund. Vill gärna bo i centrum, men även nära tycho braes väg där systemvetenskap har sina lektioner(tror jag).

Vill bo nära studentrummen, men inte i ett, var ligger dem? Kollat på några lite söder om centrum, Järnåkravägen och södra esplanaden är där jag förmodligen kommer köpa, är det bra? Vill höra alla tips, har en budget på ca 2 miljoner och siktar på ca 40-60 kvm.
Kan lägga till att 2 är absolut max, runt 1,5 hade vart bättre men är objektet så kan man sträcka lite på det.
Citera
2015-07-24, 22:33
Medlem
-RW-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penna26
Har tänkt köpa en lägenhet inför Ht16 då jag tänkt flytta till Lund. Vill gärna bo i centrum, men även nära tycho braes väg där systemvetenskap har sina lektioner(tror jag).

Vill bo nära studentrummen, men inte i ett, var ligger dem? Kollat på några lite söder om centrum, Järnåkravägen och södra esplanaden är där jag förmodligen kommer köpa, är det bra? Vill höra alla tips, har en budget på ca 2 miljoner och siktar på ca 40-60 kvm.
Kan lägga till att 2 är absolut max, runt 1,5 hade vart bättre men är objektet så kan man sträcka lite på det.

Låter som en rimlig prisbild tycker jag. Vad som är bra enligt dig är svårt att veta. Du behöver inte oroa dig för övergrepp och rån om du bor på Södra Esplanaden, om det är det du menar.
Vidare får du bestämma dig vad du vill ha närmast, EC eller sta'n. Båda går inte att få såvida du inte köper villa i Professorstaden. Systemvetenskap har för övrigt också föreläsningar i Matteannexet, eller har haft. Nu är det ju så med Lund att om du tycker 10 minuter cykelavstånd är nära så har du nära till allt. Förutom Vildanden.
Senast redigerad av -RW- 2015-07-24 kl. 22:35.
Citera
2015-07-24, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -RW-
Låter som en rimlig prisbild tycker jag. Vad som är bra enligt dig är svårt att veta. Du behöver inte oroa dig för övergrepp och rån om du bor på Södra Esplanaden, om det är det du menar.
Vidare får du bestämma dig vad du vill ha närmast, EC eller sta'n. Båda går inte att få såvida du inte köper villa i Professorstaden. Systemvetenskap har för övrigt också föreläsningar i Matteannexet, eller har haft. Nu är det ju så med Lund att om du tycker 10 minuter cykelavstånd är nära så har du nära till allt. Förutom Vildanden.

Vill ha nära till city men också vara nära tycho brae, men vill även inte bo för långt ifrån där alla andra studenter bor så man kan hänga lite där också. Vad är EC?

Vill även bo när alla nationer och utställen så man klarar sig hem efter en kväll av krigande. Är det bara källarhäng med öl som gäller eller finns det uteställen á la stureplan också?

Finns det några "ghetton" i lund, mycket blattar i allmänhet?
Citera
2015-07-25, 00:52
Medlem
är det säkert att ställa sig i bostadskö nu när jag fått novischbostad och kontraktet är signerat och allt? skadar väl inte att börja samla på sig dagar redan nu utifall att jag skulle vilja bostad längre fram
Citera
2015-07-25, 08:29
Medlem
-RW-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penna26
Vill ha nära till city men också vara nära tycho brae, men vill även inte bo för långt ifrån där alla andra studenter bor så man kan hänga lite där också. Vad är EC?

Vill även bo när alla nationer och utställen så man klarar sig hem efter en kväll av krigande. Är det bara källarhäng med öl som gäller eller finns det uteställen á la stureplan också?

Finns det några "ghetton" i lund, mycket blattar i allmänhet?

EC är EkonomiCentrum, vid Tycho Brahes väg. Från Södra Esplanaden har du nära till sta'n, uteställen och Citynationerna, lite längre till EC och Tornanationerna. Skulle du hitta en bostadsrätt vid EC råder givetvis det omvända. Men som sagt, det skiljer sig ett par minuter i färdväg som mest. Lund är mycket mindre än ditt Stockholm.

Ghetton och blattar hittar du på Norra Fäladen och Linero, om dessa egentligen kvalificerar sig till gruppen ghetton får du själv avgöra. Det är väl på sin höjd några mörkhyade gossar som langar lätta droger.
Lund är en lugn stad där den största oroskällan är cykeltjuvar och låtsaskriminella skitungar som kommer på besök från Malmö*. Polisen har emellertid fullt upp med att ta fast studenter som cyklar utan lysen, så om någon skulle råna dig under dina år i Lund är det farbror blå.

Har personligen inte festat på Stureplan så det får någon annan svara på.

*Jag reserverar mig mot volymändringar av allsköns pack under kommande år.
Senast redigerad av -RW- 2015-07-25 kl. 08:35.
Citera
2015-07-28, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av veldigtserios
är det säkert att ställa sig i bostadskö nu när jag fått novischbostad och kontraktet är signerat och allt? skadar väl inte att börja samla på sig dagar redan nu utifall att jag skulle vilja bostad längre fram

bump, och sen undrar jag vad man ska ange för text alt OCR när man betalar första hyran för september nu i slutet av augusti?
Citera
2015-07-28, 16:02
Medlem
elgecys avatar
Hur mycket är normalt att ge för ett rum på nation i Lund? Vilka är de bättre och sämre?
Citera
2015-07-28, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av veldigtserios
bump, och sen undrar jag vad man ska ange för text alt OCR när man betalar första hyran för september nu i slutet av augusti?

Jag gjorde det när mitt kontrakt var klart och verkar inte vara ngr problem.
Citera
2015-07-28, 21:57
Medlem
Har någon koll på när det släpps nya rum på dammhagen som det inte är novischförtur på?
Citera
2015-07-29, 22:02
Medlem
Mah3s avatar
Vad fan gör man om man fick ett kasst könummer hos afbostäder? Det är minst 20 personer före mig i kön till varje lägenhet/korridorsrum som finns och inget svar från annonser på blocket/bopoolen. Börjar bli nervös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in