Citat:
Ursprungligen postat av
alexyyy
Tacksam för svar!
Okej, så jag har försökt att kammat igenom denna tråd i hopp om att få insikt i de olika bostadsområdena.
Ska försöka sammanfatta mig själv/mina preferenser: ska plugga civ ing, gillar att festa, träffa nya roliga människor, behöver ett gym inom rimligt avstånd, ser helst att mitt eventuella boende inte är en svinstia. Ungefär så. Det som det lutar mot mest är Delphi som enligt utsago ska vara ganska fräscht, nära till LTH samt finns de flesta nödvändiga faciliteter i området. Funderar även på Parantensen men vill samtidigt ha utrymme i vardagen för att plugga. Då tänker jag på ryktena om det frekventa festandet där.
En sista sak, behöver även göra valet mellan korridorsrum och lägenhet. Från vad jag läst verkar det som att korridorsrum kanske är det bättre valet om man är ny till Lund. Lär bli ganska trist och sitta själv i en liten etta om dagarna + korridor = mer vänner, mer kul.
Så, erfarna lundstudenter, vad tycks om mitt resonemang?
Om du gillar att festa så hade jag valt parentesen. Främst för att chansen att du får roligt folk som du faktiskt vill umgås med är mycket högre. Problemet med korridor som många inte fattar är att det är ett lotteri, du kan hamna med hur sköna personer som helst, eller så har du otur och hamnar med riktiga stolpskott. Pluggar du på LTH och är social så kommer du träffa otroligt mycket människor ändå, och risken blir att du ändå inte har tid att umgås med de i korridoren eftersom man prioriterar ens klasskompisar.
Ang att man inte kan plugga på parran för att det är mkt fest är bullshit. I princip alla pluggar i skolan eller liknande ställe, och det kommer förmodligen du också göra.