2015-07-30, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mah3
Vad fan gör man om man fick ett kasst könummer hos afbostäder? Det är minst 20 personer före mig i kön till varje lägenhet/korridorsrum som finns och inget svar från annonser på blocket/bopoolen. Börjar bli nervös.

köper tält för 99 pix på biltema, sedan letar du upp en bra park. när kylan kommer så söker du dig lämpligen till uppvärmda garage.

nä, men jag har ryktesvägen hört att det brukar lösa sig, så skutta ned till lund och hoppas på det bästa så kan du säkert hitta något kollektiv o. el. inneboende, annars är ett tips som många verkar komma med att maila/ringa alla nationer och säga att du är intresserad av att jobba och bo där, och således hoppas få napp där
Citera
2015-07-30, 03:36
Medlem
Citat:
Vad fan gör man om man fick ett kasst könummer hos afbostäder? Det är minst 20 personer före mig i kön till varje lägenhet/korridorsrum som finns och inget svar från annonser på blocket/bopoolen. Börjar bli nervös.

Hahah stackarn! Jo, det är rätt så kört för dig. Nån lägenhet eller korridorrum lär du inte få i år.

Men låt det inte avskräcka dig! Det är många som inte får tag på något första året, men det brukar lösa sig. Se till att gå med i din studentkår, samt valfri nation. Skriv till alla nationer och erbjud dig som en frivillig arbetare i retur mot boende. Kåren kan också hjälpa dig, men dem sluga jävlarna är kända för att ta ockerhyra.
Senast redigerad av Skrivboken 2015-07-30 kl. 03:43.
Citera
2015-07-30, 12:26
Medlem
Förlorar man sitt ködatum på AFB om man inte pluggar nu nästa termin?

Reggade mig inför höstens termin o fick rätt kass lott i novischlotteriet. Antar att det är kört. Ligger runt 19 av 60 nu på vissa lägenheter. Detta betyder ju att jag är topp 33% men samtidigt många för mig. Antar att det är kört?
Citera
2015-07-30, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santaman10
Förlorar man sitt ködatum på AFB om man inte pluggar nu nästa termin?

Reggade mig inför höstens termin o fick rätt kass lott i novischlotteriet. Antar att det är kört. Ligger runt 19 av 60 nu på vissa lägenheter. Detta betyder ju att jag är topp 33% men samtidigt många för mig. Antar att det är kört?

Ja. Du förlorar köplatsen.
Citera
2015-07-30, 13:46
Medlem
trianglars avatar
Citat:

Även jag fick kasst könummer så la ut en annons på blocket om att jag önskar hyra. Skriv välformulerat så löser det sig nog. Fick svar från 4-5 stycken som erbjöd boende så nu är det löst!
Citera
2015-07-31, 01:58
Medlem
undrar jag vad man ska ange för text alt OCR när man betalar första hyran för september nu i slutet av augusti, och hur man gör med hemförsäkring? antar att det krävs
Citera
2015-07-31, 02:23
Medlem
utan.att.stannas avatar
Hm mitt användarnamn finns inte längre står det på afb. Loggade in för en vecka sen, har läst kurs i våras och kommit in i höst? Fler med problem?
Citera
2015-07-31, 18:06
Medlem
housemusiclovers avatar
Jag söker boende i Lund och fick ingen plats som novisch som tydligen var ett lotteri. Är det en bra ide om man åker ned och sedan ringer ned folk tills man fått tag på boende?
Citera
2015-08-01, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Hm mitt användarnamn finns inte längre står det på afb. Loggade in för en vecka sen, har läst kurs i våras och kommit in i höst? Fler med problem?

Man har aldrig haft användarnamn på afb, bara email.
Men ja, sidan har generellt problem dessa dagar.

Citat:
Ursprungligen postat av housemusiclover
Jag söker boende i Lund och fick ingen plats som novisch som tydligen var ett lotteri. Är det en bra ide om man åker ned och sedan ringer ned folk tills man fått tag på boende?

Det är inte lotteri för att bli novisch. Novisch är du om du bor utanför pendlingsavstånd och det är första gången du söker till Lund.
Senast redigerad av Sotashi 2015-08-01 kl. 10:22.
Citera
2015-08-02, 20:39
Medlem
Behöver snabba svar nu damer och herrar. Vilket område vill man helst ha om man plugga på Tekniska högskolan? Vad skulle ni ta helst: ett korridorsrum eller ett vanligt etta (kostar ca 1000 kr mer).
Citera
2015-08-02, 21:11
Medlem
Parantesen, Delphi eller kämrättsvägen, vad ska jag ta? Pluggar LTH.
Citera
2015-08-02, 21:57
Medlem
Robinbobbaans avatar
"Hej!

Vet någon vad som finns i ett korridorrum som räknas som omöblerat? Ingår det en garderob? Spegel i badrummet? Duschdrapperi? Etc etc

Vilka föremål är viktiga att ha med sig när man flyttar till en korridor? Tallrikar och bestick? Brödrost? Eller finns allt sådant redan?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in