Citat:
Om du är orolig för att bli isolerad och alienerad vid flytt till AFB så tycker jag att du ska hålla huvudet kallt över helgerna som kommer. Smålands har väl ändå ett hundratal rum så sannolikheten för att något blir ledigt verkar väl goda, även om det gäller lägenhet skulle jag tro. Använd AFB som en sista utväg.
Detta tycker jag få det sociala är en ganska stor del under högre studier i allmänhet och kanske i Lund i synnerhet, och då givetvis allra särskild om man är dålig på att hantera modest social aktivitet. Det finns ju alt. att flytta in i någon gemytlig AFB-korridor. Men du kanske är ute efter en etta/tvåa hos AFB med tanke på din ganska goda kötid?
Detta tycker jag få det sociala är en ganska stor del under högre studier i allmänhet och kanske i Lund i synnerhet, och då givetvis allra särskild om man är dålig på att hantera modest social aktivitet. Det finns ju alt. att flytta in i någon gemytlig AFB-korridor. Men du kanske är ute efter en etta/tvåa hos AFB med tanke på din ganska goda kötid?
Citat:
Ring din bekant i SNB:s styrelse och säg det du skrivit här. Att du behöver boende och helst tar det på Smålands, men att du känner dig tvingad att agera, och utan besked från dem måste du kanske ta AFB.
Ett annat tips kan ju vara Smålands öppna grupp på Facebook (med risk för att du outar dig när du nu berättat om dina funderingar här).
En tredje grej som kanske inte vore så dum, vore ju att klaga på inkompetensen i Smålands kommunikationssystem. Du vill bo där, men kan ev. p g a deras slaka kommunikation tvingas betala för medlemskap i Studentlund för att kunna bo hos AFB.
Ett annat tips kan ju vara Smålands öppna grupp på Facebook (med risk för att du outar dig när du nu berättat om dina funderingar här).
En tredje grej som kanske inte vore så dum, vore ju att klaga på inkompetensen i Smålands kommunikationssystem. Du vill bo där, men kan ev. p g a deras slaka kommunikation tvingas betala för medlemskap i Studentlund för att kunna bo hos AFB.
Tack för svaren!
Det blir såhär att jag håller huvudet kallt över helgen och sen ringer jag till bostadsexpen på smålands den 27nde eller den 30nde. Tror inte att det kommer att komma upp något på AFB med inflyttning i februari innan början på janauri ändå, så jag har nog tid att få kontakt med smålands ändå. Har provat deras öppna grupp men inte fått svar