2013-08-10, 21:05
Medlem
wexxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maintenant
Nej, bara ettorna!
Har du koll på när de senast renoverades?
Citera
2013-08-11, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wexxx
Har du koll på när de senast renoverades?

Korridorrummen? Nej, tyvärr. Gissar att det är en hel del år sedan.. Men de är ändå hyfsade ändå. AFB målar ju åtminstone om rummen när det behövs.
Citera
2013-08-11, 16:12
Medlem
Caterpies avatar
Är det någon här som faktiskt fått bostad i kranskommunerna?
Bor hos mossan i Eslöv och stannar gärna kvar i staden men med egen lägenhet, har dock bara tre månaders kötid... Är det kört för att få etta i år? :S

Köar även i Höör, Kävlinge/Löddeköpinge och Arlöv, men har precis börjat samla köpoäng där.
Citera
2013-08-13, 20:08
Medlem
wexxxs avatar
Terroriserar tråden igen!
Ifall inflyttningsdatum är t.ex. 1/10, kan man då komma överens med den nuvarande hyresgästen om att få tillgång till den tidigare/tala med afb så att man kanske kan hämta ut nycklarna så man kan flytta in under helgen innan, och måste man isåfall betala hyra från den 27/9?
Citera
2013-08-13, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wexxx
Terroriserar tråden igen!
Ifall inflyttningsdatum är t.ex. 1/10, kan man då komma överens med den nuvarande hyresgästen om att få tillgång till den tidigare/tala med afb så att man kanske kan hämta ut nycklarna så man kan flytta in under helgen innan, och måste man isåfall betala hyra från den 27/9?

JA, man kan komma överens med nuvarande hyresgäst. Det kräver att nuvarande hyresgäst lämnar in en blankett (finns på hemsidan) till AFB där personen godkänner att du får nycklarna tidigare.

Angående hyran så ska du inte betala tidigare. Enligt kontraktet så ska du betala hyra först för oktober, till AFB. Däremot kanske det är god ton att erbjuda dig att betala del av hyran till nuvarande hyresgäst, som tack för att du får lägenheten tidigare.
Citera
2013-08-18, 22:13
Medlem
Är det bara jag som inte fått någon hyresavi än för september? jag tog inga poäng under förra höstterminen (dum i huvudet och failade tentor) och kommer endast ta 15poäng från vårterminen nu på omtentatillfället nästa vecka. Blir orolig om jag blivit vräkt för att jag inte "uppfyllt studiekravet" men har inte fått några mejl om det eller telefonsamtal, inte heller syns något märkvärdigt på hemsidan förutom att jag inte kan se några hyresavier. Hjälp någon? :S Har 9månadershyra och betalade senast hyran i slutet av april för maj månad.
Citera
2013-08-21, 13:45
Medlem
Rhymenocerozs avatar
Känns helt omöjligt att komma in på studentkorridor, trots att jag anmälde mig rätt tidigt. Om jag står på mellan 15-20 plats på de flesta studentkorridorerna nu, när isåfall skulle jag tidigast kunna få en studentkorridor? Kan vara bra att planera ifall jag inte får någon de närmaste månaderna...
Citera
2013-08-21, 14:30
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2pi
Är det bara jag som inte fått någon hyresavi än för september? jag tog inga poäng under förra höstterminen (dum i huvudet och failade tentor) och kommer endast ta 15poäng från vårterminen nu på omtentatillfället nästa vecka. Blir orolig om jag blivit vräkt för att jag inte "uppfyllt studiekravet" men har inte fått några mejl om det eller telefonsamtal, inte heller syns något märkvärdigt på hemsidan förutom att jag inte kan se några hyresavier. Hjälp någon? :S Har 9månadershyra och betalade senast hyran i slutet av april för maj månad.
Att du sätter uppfyllt studiekravet inom citattecken får mig att tro att du inte vet vad studiekravet är. Är det så? Det är väl dags att kolla upp det och sluta noja sig? AFB:s studiekrav vad gäller själva universitetsstudierna tycks vara att du läser minst 15 HP per termin. Huruvida du tar poängen eller inte verkar faktiskt vara irrelevant så länge du är registrerad på minst halvfart.

Citat:
Ursprungligen postat av Rhymenoceroz
Känns helt omöjligt att komma in på studentkorridor, trots att jag anmälde mig rätt tidigt. Om jag står på mellan 15-20 plats på de flesta studentkorridorerna nu, när isåfall skulle jag tidigast kunna få en studentkorridor? Kan vara bra att planera ifall jag inte får någon de närmaste månaderna...
För tre år sedan var kötiden "apdålig" och den är säkert sämre idag. 12-15 månader låter väl rimligt (förutsatt att du inte har förtur och alltså kommer från Skåne).
Senast redigerad av lakritc 2013-08-21 kl. 15:11.
Citera
2013-08-21, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rhymenoceroz

Du kan inte få en bostad i år om du anmälde dig i somras. De med novischplatser har förtur. 6 mån - 1 år beroende på vart och hur du vill bo.
Citera
2013-08-22, 17:03
Medlem
Veasellls avatar
Då är jag nyinflyttad på Järnåkra. Var lite lugnare än jag trodde (stött på två pensionärer i trappuppgången). Men är nära till stan och juridikum, så detta blir nog bra.

Någon som bor i närheten och kan dela med sig med lite information om stället?

Mvh Veaselll
Citera
2013-08-22, 21:25
Medlem
spyder123s avatar
Om man får en novischbostad, finns det några restriktioner om hur länge man får behålla den? Eller tar de bara några andra bostäder och sätter i novischstatus för nästa års kull, om jag nu skulle ha lust att bo kvar i en novischbostad lite längre?
Citera
2013-08-22, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Om man får en novischbostad, finns det några restriktioner om hur länge man får behålla den? Eller tar de bara några andra bostäder och sätter i novischstatus för nästa års kull, om jag nu skulle ha lust att bo kvar i en novischbostad lite längre?

De reserverar bara en viss andel av de tomma rummen och lägenheterna för novischer, du kan bo där länge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in