2015-07-15, 19:43
Medlem
trianglars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisWilson
Jag vet inte tänkte att man bara blir tilldelad någon genom lottningen. Men nu har jag bokat 3 stycken (max?) men är bara på plats 5 på dessa tre. Kommer de fortsätta lägga upp lägenheter om man missar dessa?

Ja. Enligt min vän som bor där nere redan läggs det upp nya med täta mellanrum. Fick själv könummer 2267..
Citera
2015-07-15, 22:51
Medlem
2015-07-10 13:37

Vilken ångest
Citera
2015-07-16, 00:11
Medlem
Så novisch lottningen avslutades 13 juli!? Vafan, det gick snabbt. Har reggat mig på hemsidan afbostader, men ser inget om novisch längre...
Citera
2015-07-16, 09:25
Medlem
Mikronesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sam-is-here
Så novisch lottningen avslutades 13 juli!? Vafan, det gick snabbt. Har reggat mig på hemsidan afbostader, men ser inget om novisch längre...
Fram till 14 juli kunde man anmäla sig till novischlottningen. Eftersom inflyttning är så snart så tror jag att det måste hålla denna lottning kort. Men det är ändå ganska gott om tid. Om man bara hade förberett sig för vad man skulle göra när beskedet kom så är det mycket tid man har på sig.
Citera
2015-07-16, 15:58
Medlem
Jag har alltså könummer 824. Tror ni jag har en chans att få bostad innan terminsstart på AFB? Har ni några andra tips hur man kan få bostad annars?
Citera
2015-07-16, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikronesien
Fram till 14 juli kunde man anmäla sig till novischlottningen. Eftersom inflyttning är så snart så tror jag att det måste hålla denna lottning kort. Men det är ändå ganska gott om tid. Om man bara hade förberett sig för vad man skulle göra när beskedet kom så är det mycket tid man har på sig.
Fan vad dum jag är som missade den nu . Hur vet jag vilket kö nummer som gäller för mig?
Citera
2015-07-16, 21:16
Medlem
Mikronesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sam-is-here
Fan vad dum jag är som missade den nu . Hur vet jag vilket kö nummer som gäller för mig?
Du får väl en kötid om du registrerar dig nu. Då fungerar det som man är van vid. Ju fler dagar man varit medlem, desto högre kötid har man och då även bättre köplats. Men du kan inte "buda" på lägenheter och korridorsrum som är tillägnade novischer. Det är hur jag tolkat det hela.
Citera
2015-07-16, 21:21
Medlem
Mikronesiens avatar
Jag undrar lite hur bostad hos nationer fungerar. Jag har fattat det som att man kan få bostad genom sin nation om man blir med i någon och redan nu kan man ställa sig i bostadsköerna hos nationerna. Men vad händer sedan? Är det meningen att man ska kunna flytta in på nationerna direkt vid skolstart? Finns det något sätt att bli garanterad bostad innan första dagen då så att man inte måste chansa när man väl är nere?

Och hur fördelas de lediga bostäderna? Är det lottning som AFB gjort eller kan varje nation ha ett eget system för novischerna? Jag skulle jättegärna bo med nationen, men osäkerheten är en sak som gör att jag tvekar över det.
Citera
2015-07-16, 22:14
Medlem
Gick med i afb för några dagar sedan i all hast - vill minnas att det då stod något i stil med "du deltar nu i novischlotteriet". Sedan dess har jag varit på vift i några dagar - kikar in nu igen och ser att mitt ködatum är: "2015-07-09 00:11"

Detta är nära jackpot va? får köplats 1 på mer eller mindre alla tillgängliga bostäder.
Citera
2015-07-16, 22:22
Medlem
Wargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leffemedluvan
Gick med i afb för några dagar sedan i all hast - vill minnas att det då stod något i stil med "du deltar nu i novischlotteriet". Sedan dess har jag varit på vift i några dagar - kikar in nu igen och ser att mitt ködatum är: "2015-07-09 00:11"

Detta är nära jackpot va? får köplats 1 på mer eller mindre alla tillgängliga bostäder.
Plats 11 av 2000 eller hur många det nu är som söker.
Citera
2015-07-17, 00:52
Medlem
Ni som vet, hur är Laurentiistiftelsen att bo på? Har fruktansvärt dålig köplats på AFB, men har nog kyrkliga referenser nog att smöra mig in på Laurentii. Fruktansvärt svårt att hitta info dock. Hört rykten om alkoholpolicy, vad det nu innebär, är det sant? Mycket moralism?
Citera
2015-07-17, 02:06
Medlem
Carcosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spamalot1
Ni som vet, hur är Laurentiistiftelsen att bo på? Har fruktansvärt dålig köplats på AFB, men har nog kyrkliga referenser nog att smöra mig in på Laurentii. Fruktansvärt svårt att hitta info dock. Hört rykten om alkoholpolicy, vad det nu innebär, är det sant? Mycket moralism?

säg att du är bundis med helge fossmo så får du förtur i bostadskön

fråga: hur mkt skiljer hyran på bostäderna på parentesen? blivande humaniorastudent här, och om jag mot förmodan lyckas få lya via lotteriet så kan det vara intressant att veta hur långt under 3000 man kan komma. de som ligger uppe nu har jag ingen chans på tror jag, men är t. ex. 2900 en bra hyra sett till andra områden och nationer och sådär? det känns inte som att det går att komma ned mkt i pris...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in