2012-03-26, 21:00
Medlem
swordh.s avatar
Frågorna har säkert ställts flera gånger, men hittade inga bra svar efter lite letande i denna tråd.

Jag bor i Helsingborg och pluggar på Campus här, men gillar Lund mycket mer som stad och vill därför såsmåningom flytta dit. Härom veckan gick jag med i nation, och med det även Studentlund, vilket i sin tur gav mig tillgång till AF och deras bostadskö. Jag är bara intresserad av lägenhet med eget kök och badrum, värt att nämna detta.

Vilket av deras bostadsområden ligger närmast stationen i Lund? Vildanden?

Om jag planerar att flytta runt höstterminen 2013, hur stor chans har jag då med ca 1½ års kötid att få en trivsam etta eller tvåa?
Citera
2012-03-26, 21:21
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swordh.
Frågorna har säkert ställts flera gånger, men hittade inga bra svar efter lite letande i denna tråd.

Jag bor i Helsingborg och pluggar på Campus här, men gillar Lund mycket mer som stad och vill därför såsmåningom flytta dit. Härom veckan gick jag med i nation, och med det även Studentlund, vilket i sin tur gav mig tillgång till AF och deras bostadskö. Jag är bara intresserad av lägenhet med eget kök och badrum, värt att nämna detta.

Om jag planerar att flytta runt höstterminen 2013, hur stor chans har jag då med ca 1½ års kötid att få en trivsam etta eller tvåa?
Vildanden ligger helt ok nära. Magasinet närmast (och Tomegapsgården) men där har du ingen chans att få bostad än på ett par år. Men vildanden låter bra för ändamålet.
Citera
2012-03-26, 21:22
Medlem
Dest88s avatar
Citat:

Magasinet ligger närmast.
Citera
2012-03-26, 22:16
Medlem
kiwi22s avatar
Citat:

Med 1½ års kötid har du rätt stor chans att få till en etta på Vildanden, lägg på några månader till och magasinet är lugnt.
Citera
2012-03-26, 22:18
Medlem
Kaffeskums avatar
Någon som bor på eller är involverad i Helsingskrona nation?
Skulle vara kanon om någon kunde berätta lite mer om hur det är där!
Hur själva bostäderna ser ut, storlek och standard? Attityd och typ av folk? Intriger och rykten!
Att jobba för dem, hur är det?

Jag har i princip ingen erfarenhet av Tornanationerna alls, vore intressant med lite större inblick!

Ska kanske flytta in under våren och det vore kul att veta lite mera.
Citera
2012-03-27, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffeskum
Hur själva bostäderna ser ut, storlek och standard? Attityd och typ av folk? Intriger och rykten!

Jag har i princip ingen erfarenhet av Tornanationerna alls, vore intressant med lite större inblick!

Pma mig för frågor. Men du får inte outa mig.
Citera
2012-03-27, 17:42
Medlem
Lavios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffeskum

Rummen är väl typ 20m2, man har egen balkong och köket är rymligt men väldigt opraktiskt som matplats... I alla fall i den korren jag var inne i. Stort plus att balkongerna är vända mot solsidan så att man på eftermiddag kan gassa i solen med en öl på våren/sommaren. Vet inte riktigt ifall man störs av klubben när den nu är, allt beror väl på hur högt upp du bor i bygget.
Citera
2012-03-27, 21:18
Medlem
Någon som har nåt att berätta om hur det är på gamla magasinet och gylleholm?
Citera
2012-03-27, 21:24
Medlem
Urverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
Magasinet ligger närmast.

På tal om magasinet, någon i tråden som har en uppfattning om hur lång kötid det är för att få ett rum/lgh där?
Citera
2012-03-27, 22:54
Medlem
Kaffeskums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Pma mig för frågor. Men du får inte outa mig.
Tack så mycket, jag ska höra av mig!
Citat:
Ursprungligen postat av Lavio
Rummen är väl typ 20m2, man har egen balkong och köket är rymligt men väldigt opraktiskt som matplats... I alla fall i den korren jag var inne i. Stort plus att balkongerna är vända mot solsidan så att man på eftermiddag kan gassa i solen med en öl på våren/sommaren. Vet inte riktigt ifall man störs av klubben när den nu är, allt beror väl på hur högt upp du bor i bygget.
Viktigaste frågan av dem alla, vad är det för takhöjd i korridorsrummen?
Citera
2012-03-27, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godvinklad
Någon som har nåt att berätta om hur det är på gamla magasinet och gylleholm?

Magasinet har små korridorer, där tre personer delar kök. Där finns även lägenheter. Magasinet har sommarhyra, till skillnad från de flesta andra studentområden i Lund.

Citat:
Ursprungligen postat av Urverket
På tal om magasinet, någon i tråden som har en uppfattning om hur lång kötid det är för att få ett rum/lgh där?

Jag skulle tippa på 1,5 år.
Citera
2012-03-28, 12:13
Medlem
Värt att tillägga om Magasinet, det är sällan det kommer ut någon bostad därifrån. De som bor där trivs och flyttar inte innan studierna är slut och de drar vidare till annan ort. Alltså är det få lägenheter/rum som kommer ut om året (i förhållanden till andra boenden) och när det väl gör det är det drag efter dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in