2013-12-30, 01:24
Medlem
Någon som vet hur många korridorsrum som brukar läggas ut för icke-novisher för inflyttning februari och mars?
Citera
2014-01-01, 14:21
Medlem
Tillflyktens avatar
Har typ två års kötid på afb nu och 2.5 år kvar att plugga. Funderar på om det är värt att ta en 1.5a på kämnärsrätten eller om man borde vänta till att man kan ta en etta på tomegapsgården t.ex. Är kötiderna till de lägenheterna mer än 3 år eller kan man ha tur och få en sån snart? Jag tycker kämnärs känns helt okej, nära willys och relativt nära plugget plus att det är ett rätt trevligt område. Lite långt till stan och nationerna bara.

Hur funkar det förresten om man pluggar utomlands stannar kötiden upp, eller ökar den även om man inte pluggar i Lund?
Senast redigerad av Tillflykten 2014-01-01 kl. 14:27.
Citera
2014-01-01, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillflykten
Har typ två års kötid på afb nu och 2.5 år kvar att plugga. Funderar på om det är värt att ta en 1.5a på kämnärsrätten eller om man borde vänta till att man kan ta en etta på tomegapsgården t.ex. Är kötiderna till de lägenheterna mer än 3 år eller kan man ha tur och få en sån snart? Jag tycker kämnärs känns helt okej, nära willys och relativt nära plugget plus att det är ett rätt trevligt område. Lite långt till stan och nationerna bara.

Hur funkar det förresten om man pluggar utomlands stannar kötiden upp, eller ökar den även om man inte pluggar i Lund?
Studerar du utomlands är jag ganska säker på att kötiden fortsätter öka, ring och kolla för säkerhetsskull. Kan även rekommendera kämnärsrätten, visst ser det lite trist ut, men närheten till LTH, Willys samt andra LTH-kamrater är svårslagen. Visst är avståndet till stan lite längre, men egentligen inte så farligt. 9 månaders hyran på 1.5: orna är dessutom trevlig. Tycker du ska satsa på kämnärs, vet dock inte så mycket om tomegapsgården.
Senast redigerad av Pellebelle 2014-01-01 kl. 15:34.
Citera
2014-01-04, 18:23
Medlem
Själv så kom jag till Lund och blev inneboende hos en gammal kärring. Även om jag inte är den prydligaste killen i världen så var hon och hennes shit alltid smutsiga. Men blev medlemm på Wermlands och fick boende efter 1 vecka. Kan varmt rekomendera detta
Citera
2014-01-06, 13:18
Medlem
wääuus avatar
Sydsvenskan skriver om ett rån vid vildanden, en person blev hotad av 5-6 personer som fick tag på kontanter och sedan flydde till fots vid 23-tiden den 5e januari.

Någon som vet mer om detta? Är det det lilla gänget av 10-13åringar som begått detta?
Citera
2014-01-06, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wääuu
Sydsvenskan skriver om ett rån vid vildanden, en person blev hotad av 5-6 personer som fick tag på kontanter och sedan flydde till fots vid 23-tiden den 5e januari.

Någon som vet mer om detta? Är det det lilla gänget av 10-13åringar som begått detta?

Polisen skriver att det handlar om "unga" gärningsmän. Det kan ju tyda på 10-13åringar.
"Två unga män blir utsatta för ett personrån i området runt Vildanden. En grupp på 5-6 unga gärningsmän hotar målsägarna med någon form av tillhygge och tilltvingar sig en summa kontanter. De försvinner sedan från platsen i riktning mot livsmedelsbutiken på Vildgåsvägen. Rättelse: En man har blivit rånad." http://polisen.se/Skane/Aktuellt/Han...2251-Ran-Lund/

Dock passar väl diskussionen bättre i "Aktuella brott och kriminalfall".
Citera
2014-01-08, 01:21
Medlem
Tillflyktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Studerar du utomlands är jag ganska säker på att kötiden fortsätter öka, ring och kolla för säkerhetsskull. Kan även rekommendera kämnärsrätten, visst ser det lite trist ut, men närheten till LTH, Willys samt andra LTH-kamrater är svårslagen. Visst är avståndet till stan lite längre, men egentligen inte så farligt. 9 månaders hyran på 1.5: orna är dessutom trevlig. Tycker du ska satsa på kämnärs, vet dock inte så mycket om tomegapsgården.
Okej men tror jag väntar ett tag till och ser hur det ser ut innan sommaren, då brukar det ju vara som lättast att få lägenhet. Ulrikedal känns som ett rätt bra område också, men ettorna ser så jävla tråkiga ut på planlösningen där bara. Ligger en fin 1.5a på kämnärs ute just nu också, men det är nog mer värt att ta en med nio månaders hyra.
Citera
2014-01-13, 19:35
Medlem
Mitt kontrakt går ut den sista mars. Började läsa i höstas och har såldeses en kötid på några månader(fick dock rejäl otur i lotteriet). Någon som vet hur många korridorsrum för ikke-novisher som släpps nu närmaste tiden? Skulle gärna vilja ha ett korridorsrum med inflyttning 1 april eller 1 mars. Hoppas det inte är kört med afb.
Citera
2014-01-14, 03:23
Medlem
Kan verka som en helt efterblivem fråga. Men om man skaffar sig ett förråd på afb. Hoppas man inte åker ur kön för bostad då? Behöver nog fan ett förråd snart. Men vill också ha bostad.
Citera
2014-01-20, 16:26
Medlem
lugna ner digs avatar
Ungefär hur lång kötid är det till att få ett rum på t.ex. Delphi eller annat rum med delat kök?
Vet inte vilken stad jag ska välja som förstahandsval men det lutar åt GBG pga bostadsbristen i Lund. Svårt val.
Citera
2014-01-20, 18:51
Medlem
BakadAvMisstags avatar
hur lång tid bör det ta att få ett rum på lunds nation om man är aktiv tjänsteman?
Citera
2014-01-20, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onsmoar
Kan verka som en helt efterblivem fråga. Men om man skaffar sig ett förråd på afb. Hoppas man inte åker ur kön för bostad då? Behöver nog fan ett förråd snart. Men vill också ha bostad.

Nejdå, förråden ligger utanför bostadskön. Det är bara boka ett som du vill ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in