Citat:
Ursprungligen postat av
eradico
Jag sitter och är lite konfunderad över vad jag bör göra, så jag tänkte höra med er gamla rävar. Jag har stått i kö på smålands sedan 2011 och på AFB sedan 2011. Helst av allt vill jag bo på smålands eftersom att alla mina vänner bor där, samtidigt så vet jag inte hur möjligheten att få ett rum i februari ser ut. Jag har tidigare mailat Smålands och hört, enligt han som jobbar på bostadsexpen var två rum preliminärt lediga med inflytt i februari, men han visste inte säkert och sa att det var halva december kvar. Min bekant som sitter i styrelsen för SNB sa att "rum borde komma ut närsomhelst nu" men hitintills har det inte kommit upp något. Dessutom stängde Smålands för ett tag sedan inför julen.
Vad hade ni gjort? Jag funderar på att ringa Smålands så snart de öppnar igen och höra hur de har det i början på Januari, jag är beredd på att ta något på AFB med men är rädd för att bli isolerad.
Ring din bekant i SNB:s styrelse och säg det du skrivit här. Att du behöver boende och helst tar det på Smålands, men att du känner dig tvingad att agera, och utan besked från dem måste du kanske ta AFB.
Ett annat tips kan ju vara Smålands öppna grupp på Facebook (med risk för att du outar dig när du nu berättat om dina funderingar här).
En tredje grej som kanske inte vore så dum, vore ju att klaga på inkompetensen i Smålands kommunikationssystem. Du vill bo där, men kan ev. p g a deras slaka kommunikation tvingas betala för medlemskap i Studentlund för att kunna bo hos AFB.