Citat:
Ursprungligen postat av Sific
Pluggar första terminen och undrar lite med uppdatering av bostadsansökan på AFB. Som jag har fattat det är "terminsavgift" som de pratar om terminsavgift till en nation? Räcker det alltså att skriva in när man betalade nationsavgift och sen är det klart?

Terminsavgift = Nationsavgift = Avgift till Studentlund
Citat:
Ursprungligen postat av GitarrUggla
Har registrerat mig på afb nu. Tänkte plugga till våren, så är väl allt för sent ute, men men, bättre sent än aldrig.
Hittar ritningarna på afbs bostäder, men kan man se bilder på lägenheternas insida någonstans?
Nej. Man kan googla sig fram till privata bloggar eller youtube-filmer från folk som bor på Delphi/Sparta osv. Speciellt utbytesstudenter bloggar eller lägger upp filmer om sin korridor/bostad.
Citat:
Ursprungligen postat av matsson
Någon som vet hur länge man kan bo kvar i lägenheten när man tagit examen?
Säg att man tar examen nu till jul, kan man bo kvar ett halvår innan AFB märker att man inte pluggar? Eller syns det kanske på att man inte gjort studieförsäkran/betalat avgift?
AFB har många många tusen boende. De kan inte kontrollera allas inbetalningar. Jag har för mig att de gör hyffsat stora stickprov. Om jag vore dig skulle jag betala terminsavgift (om det går när man tagit examen?), annars kanske bara köra på och se hur länge det håller. AFB har inte sån järnkoll tror jag. En polare bor i en korridor där ett rum stått tomt i ett halvår... Personen som bodde där står fortfarande på brevfacket, som typ exploderar i post.