2011-08-13, 20:04
Medlem
Måste kika ... jag har 580 ködagar hos LKF nu. När kan jag räkna med att få bostad där? Tänkte börja plugga i Lund till våren eller nästa höst ... finns det korridorer på LKF? Vill gärna bo nära där datateknister ska plugga. Korridor eller inte spelar ingen roll så länge jag har egen toalett/dusch.
Citera
2011-08-14, 01:32
Medlem
Qlipps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kannan
Gymmet där uppe är väldigt fräscht och har betydligt mindre folk. Jag hade också gymmat där om jag bott på Delphi eller Kämnärs. Gerda-personalen inger inte jättemycket respekt, nej, men det är å andra sidan främst studerande sjukgymnaster som jobbar och inga "gym-killar".

Vad behöver du fråga när du tränar? Vänd dig till FBs träningsfora istället

Får nog bli ett årskort på Delphinenbadet, låter lovande med lite folk.

Men hur står det till med löparspår i närheten av Delphi? Obefintligt? Isf, finns det många löpband/motionscyklar inne på Delphinenbadet?

EDIT

Har förmodligen frågats innan i tråden men ingår tv-kanaler samt internet i hyran för boende i Delphis korridorer?
Senast redigerad av Qlipp 2011-08-14 kl. 01:52.
Citera
2011-08-14, 02:27
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qlipp
Men hur står det till med löparspår i närheten av Delphi? Obefintligt? Isf, finns det många löpband/motionscyklar inne på Delphinenbadet?

Det finns en hel del löpspår på Norra Fäladen (området där Delphi ligger). Har aldrig varit inne på Nautilusgymmet men man ser åtminstonde ett 20-tal löpband där inne när man går förbi.

Citat:
Har förmodligen frågats innan i tråden men ingår tv-kanaler samt internet i hyran för boende i Delphis korridorer?

Bredband ingår ej, men det är mycket förmånliga priser. Frågan om TV-kanaler ingår skulle jag också vilja ha svar på eftersom jag planerar att skaffa TV till rummet nu
Citera
2011-08-14, 09:33
Medlem
Bonnarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qlipp
Får nog bli ett årskort på Delphinenbadet, låter lovande med lite folk.

EDIT

Jag funderar också på att skaffa kort till delphinenbadet. Verkar tyvärr vara rätt långt bort från malmö nation bara. Finns det några fler ställen där det ingår gym- och bad för samma kostnad närmare centrum?
Citera
2011-08-14, 10:37
Medlem
kiwi22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caedes
Måste kika ... jag har 580 ködagar hos LKF nu. När kan jag räkna med att få bostad där? Tänkte börja plugga i Lund till våren eller nästa höst ... finns det korridorer på LKF? Vill gärna bo nära där datateknister ska plugga. Korridor eller inte spelar ingen roll så länge jag har egen toalett/dusch.

Tveksamt att du kommer få en etta med sådär få ködagar. De ettorna jag har kikat på har haft över 400 sökande, vill du ha en lägenhet via LKF får du langa fram åtminstone 5-6 år innan du kan få en lägenhet.

Satsa på AFB istället. LKF har ändå inga korridorer
Citera
2011-08-15, 01:02
Medlem
Min köplats är:
2011-07-14 16:19

Finns det någon chans att jag får ett rum innan novischtiden är slut?
Citera
2011-08-15, 01:57
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskmas1
Min köplats är:
2011-07-14 16:19

Finns det någon chans att jag får ett rum innan novischtiden är slut?

Jävligt svårt att säga. Jag tror inte det, men det kanske finns en liten chans trots allt. Ha dock inte höga förhoppningar.
Citera
2011-08-15, 02:06
Medlem
the_mechanixs avatar
Kan man få tillbaka pengarna man har betalat in till Studentlund?
Citera
2011-08-15, 02:10
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_mechanix
Kan man få tillbaka pengarna man har betalat in till Studentlund?
Nepp. Varför inte utnyttja att du har betalat istället? Se till att ordna så att du skrivs in på en nation och därmed får ditt studentleg. Sedan kan du åka till Lund och festa en vecka eller två. Du lär väl känna någon som pluggar här?
Citera
2011-08-15, 02:46
Medlem
the_mechanixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Nepp. Varför inte utnyttja att du har betalat istället? Se till att ordna så att du skrivs in på en nation och därmed får ditt studentleg. Sedan kan du åka till Lund och festa en vecka eller två. Du lär väl känna någon som pluggar här?
Ptja, om det inte går att få tillbaka pengarna så ser jag ingen anledning att inte göra det. Får fixa det imorgon.
Citera
2011-08-15, 10:17
Medlem
slipZens avatar
Sådär, kontraktsförslag till parentesen idag Hoppas bara det inte är så livat att det blir lite väl mycket.
Citera
2011-08-15, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipZen
Sådär, kontraktsförslag till parentesen idag Hoppas bara det inte är så livat att det blir lite väl mycket.
Vet du vilken våning & hus du kommer hamna i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in