2012-08-09, 17:57
Medlem
d01shs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooso
Hej! Jag ligger etta på de flesta just nu, försöker komma in på parentesen eller ulrikedal för de ligger i områdena jag vill bo i. Nu till frågan, ska jag försöka få en egen dusch (VILL VERKLIGEN HA) eller kommer rummen ramla bort sakta men säkert? senaste rummet med egen dusch låg jag trea på vid 12.
Förstår nog inte frågan. Det låter nästan som att du undrar om rummen med dusch kommer försvinna? D.v.s. hyras ut till andra än dig? Jo det kommer de nog. Annars får du nog förtydliga lite vad du menar!
Citera
2012-08-09, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d01sh
Förstår nog inte frågan. Det låter nästan som att du undrar om rummen med dusch kommer försvinna? D.v.s. hyras ut till andra än dig? Jo det kommer de nog. Annars får du nog förtydliga lite vad du menar!
Ursäkta, menar, kommer det komma mindre novischbostäder ju närmare vi kommer september?
D.v.s. kommer det komma mindre chanser att få ett studentrum med egen dusch eftersom de inte kommer släppa lika många? om det kommer kanske 5-10st såna rum till är jag säker att jag kommer få en utav dom men om det bara kommer 2-3 st till är det tveksamt!
Edit: och därför funderar jag på om jag ska satsa på ett rum utan dusch bara för att få ett rum!
Senast redigerad av Mooso 2012-08-09 kl. 18:29.
Citera
2012-08-09, 18:51
Medlem
Paatiences avatar
Citat:
Ursäkta, menar, kommer det komma mindre novischbostäder ju närmare vi kommer september?
D.v.s. kommer det komma mindre chanser att få ett studentrum med egen dusch eftersom de inte kommer släppa lika många? om det kommer kanske 5-10st såna rum till är jag säker att jag kommer få en utav dom men om det bara kommer 2-3 st till är det tveksamt!
Edit: och därför funderar jag på om jag ska satsa på ett rum utan dusch bara för att få ett rum!

Hur många personer är det som delar dusch/kök på rummen som finns i Ulrikedal för dig? Att dela dusch kan inte vara så farligt.

Såklart det kommer att komma färre rum och ta slut, så det är en risk att försöka få rum med dusch då. Fast jag vet inte när de slutar att lägga ut rum, borde det inte stå på deras hemsida? Du kan alltid testa att ringa o höra.
Citera
2012-08-09, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paatience
Hur många personer är det som delar dusch/kök på rummen som finns i Ulrikedal för dig? Att dela dusch kan inte vara så farligt.

Såklart det kommer att komma färre rum och ta slut, så det är en risk att försöka få rum med dusch då. Fast jag vet inte när de slutar att lägga ut rum, borde det inte stå på deras hemsida? Du kan alltid testa att ringa o höra.
ringde tidigare idag men kom bara till något automatiskt svar även fast det var inom tidsramen av deras telefonjour..
mitt ködatum är 2012-07-12 08:49:00, är lite orolig att det inte räcker. alltså ligger etta på delat kök & dusch, och då delar man med 9 andra.. stor chans att det är många grisiga där!
Citera
2012-08-09, 19:20
Medlem
Paatiences avatar
Citat:
ringde tidigare idag men kom bara till något automatiskt svar även fast det var inom tidsramen av deras telefonjour..
mitt ködatum är 2012-07-12 08:49:00, är lite orolig att det inte räcker. alltså ligger etta på delat kök & dusch, och då delar man med 9 andra.. stor chans att det är många grisiga där!

Okey, när jag har ringt 2 gånger så har jag kommit fram på en gång.

Själv kommer jag att dela med 6 andra. Jag är väldigt social och framåtriktad men jag är rädd för att det bli för skitigt och rörigt med mer än 12 personer för mig, fanns en del korridorrum med 27 personer.. verkar.. mycket.
Citera
2012-08-09, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paatience
Okey, när jag har ringt 2 gånger så har jag kommit fram på en gång.

Själv kommer jag att dela med 6 andra. Jag är väldigt social och framåtriktad men jag är rädd för att det bli för skitigt och rörigt med mer än 12 personer för mig, fanns en del korridorrum med 27 personer.. verkar.. mycket.

jamen eller hur! Visst är det kul, jag är också social, men även väldigt kräsen, speciellt då det gäller hygien och sånt. Att dela kök är väl okej, så länge folk sköter sitt men folk brukar oftast strunta i duschar!
Citera
2012-08-09, 20:12
Medlem
Paatiences avatar
Citat:
jamen eller hur! Visst är det kul, jag är också social, men även väldigt kräsen, speciellt då det gäller hygien och sånt. Att dela kök är väl okej, så länge folk sköter sitt men folk brukar oftast strunta i duschar!
Duschar behövs inte tvättas så ofta, går snabbt också, så om det blir skitigt där kan jag ta hand om det värre med köket, där blir det nog skitigt snabbt.
Citera
2012-08-09, 22:58
Medlem
Hej! Jag har lurkat här på tråden länge och vill passa på att tacka för en så fantastiskt informativ tråd!

Med en kötid på 12 - 07:14 lyckades jag få ett korridorrum på Sparta redan för cirka en vecka sedan, vilket jag är jätteglad över. (Det var då som afb:s hemsida inte fungerade på nästan hela dagen, då hann jag lägga in bokningar före och låg etta på ett rum då.)

Nu har jag inte ens flyttat in ännu, men då jag sedan jag började intressera mig för att plugga i Lund haft ögonen på Delphi, så förmodar jag att jag tar chansen att flytta dit när jag får den.

Givetvis ämnar jag ge Sparta en chans, och med lite tur så trivs jag som fisken i vattnet där, men i annat fall undrar jag av er gamla rävar, hur lång kötid behöver man för att få tag i ett korridorrum i Delphi?
Citera
2012-08-09, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hiljakiltti
Givetvis ämnar jag ge Sparta en chans, och med lite tur så trivs jag som fisken i vattnet där, men i annat fall undrar jag av er gamla rävar, hur lång kötid behöver man för att få tag i ett korridorrum i Delphi?

Samma som för Sparta ungefär. Dvs relativt enkelt (med lite tur) om du har "novischförtur" eller ca 1 år utan.
Citera
2012-08-10, 02:26
Medlem
Tillflyktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeus
Samma som för Sparta ungefär. Dvs relativt enkelt (med lite tur) om du har "novischförtur" eller ca 1 år utan.
Jag fick korridorrum på sparta med cirka fem månaders kötid och hade chans
på delphi redan efter fyra månader. Om man har ett relativt bra ködatum under
sommaren behöver det inte alltid ta så lång tid. Har även en vän som fick en tvåa på
studentlyckan efter 9 månader bara.

Med lite tur går det fortare än man kan tro från början.
Citera
2012-08-10, 02:47
Medlem
storytellers avatar
För den som missade novischutlottningen krävdes det ungefär sex månaders köande för att få korridorsrum förra året. Inflytt efter sju. Dock beror det ju på exakt vilken tid man har, folk är som hökar efter rummen.
Ettorna och tvåarna cirka 1.5 år, har jag hört från de flesta. Dock bara hörsägen i detta fall.
Senast redigerad av storyteller 2012-08-10 kl. 02:52.
Citera
2012-08-10, 10:01
Medlem
ginger-arabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
För den som missade novischutlottningen krävdes det ungefär sex månaders köande för att få korridorsrum förra året. Inflytt efter sju. Dock beror det ju på exakt vilken tid man har, folk är som hökar efter rummen.
Ettorna och tvåarna cirka 1.5 år, har jag hört från de flesta. Dock bara hörsägen i detta fall.

det där med lägenheterna beror ju på. innan sommaren och för någon dag sen la de ut massor av ettor och då låg jag etta på många efter ett års kötid, så beror på när man kollar också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in