2012-09-18, 12:04
Medlem
Nyss flyttat in till Lund och undrar bara var man kan gå in och låna en kopiator. Funkar statsbiblioteket?
Citera
2012-09-18, 13:41
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arsde
Nyss flyttat in till Lund och undrar bara var man kan gå in och låna en kopiator. Funkar statsbiblioteket?

Yes, finns i princip på alla bibliotek, stadsbiblioteket, UB, SOL, EC.
Citera
2012-10-15, 19:10
Medlem
Hej!

Det är så att jag ligger etta på en 1:a i Kämnärrs som går ut ikväll kl 00:00.
Den är på 21 kvadrat och ligger på Kämnärsvägen 20-24.

Således är min fråga, hur fräscha är dessa "smålägenheter" på Kämnärrs?

Snabbt svar uppskattas!
Citera
2012-10-15, 23:19
Medlem
porcelliss avatar
Tror det är ganska hög standard då AF besiktigar den innan du får den. Så just ditt korridorsrum kommer vara så fräsch du sköter om den.
Citera
2012-10-17, 21:44
Medlem
Finns det någon som kan säga någonting om treorna på Vildanden?
Citera
2012-10-18, 18:24
Medlem
Hur lång tid kan det ta att få bostad om man är nästan längst bak i kölistan på bostäder där kön är ca 45-65 pers lång?
Citera
2012-10-18, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junkerboy
Hej!

Det är så att jag ligger etta på en 1:a i Kämnärrs som går ut ikväll kl 00:00.
Den är på 21 kvadrat och ligger på Kämnärsvägen 20-24.

Således är min fråga, hur fräscha är dessa "smålägenheter" på Kämnärrs?

Snabbt svar uppskattas!

Nu är det lite sent, men överlag brukar Kämnars lägenheter vara okej. De är överlag lite mer nedgångna än de på Delphi, men det är absolut inget fel på dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Razak
Finns det någon som kan säga någonting om treorna på Vildanden?

Trevliga. Jag gillar inte riktigt området runt Vildanden, men det är inte lägenheternas fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Kattsvansen
Hur lång tid kan det ta att få bostad om man är nästan längst bak i kölistan på bostäder där kön är ca 45-65 pers lång?

Korridorrum ska inte ta mer än ett år. Antagligen närmare ett halvår.
Citera
2012-10-22, 21:57
Medlem
SunWukongs avatar
Finns det något sätt att undvika att få sin kötid raderad om man tagit ett halvårs uppehåll men inte fixat dispens? Typ ringa och be snällt?

Har inte jättelång kötid, så det gör inte jättemycket om den stryks, men hade ändå varit gött att slippa starta från ruta ett.
Citera
2012-10-23, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunWukong
Finns det något sätt att undvika att få sin kötid raderad om man tagit ett halvårs uppehåll men inte fixat dispens? Typ ringa och be snällt?

Har inte jättelång kötid, så det gör inte jättemycket om den stryks, men hade ändå varit gött att slippa starta från ruta ett.

Betala terminsavgift ändå?
Citera
2012-10-23, 02:13
Medlem
Citat:

Jag trodde man fick vara borta ett halvår och fortfarande stå i kön men att man åkte ur kön efter ett år. ? Själv var jag borta just ett år och funderade aldrig på annat än börja om..
Citera
2012-10-23, 09:19
Medlem
SunWukongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hextern
Jag trodde man fick vara borta ett halvår och fortfarande stå i kön men att man åkte ur kön efter ett år. ? Själv var jag borta just ett år och funderade aldrig på annat än börja om..
Tror bara det gäller ifall man sökte dispens. Vilket jag inte hann göra innan terminen började
Citera
2012-10-24, 10:56
Medlem
Citat:

Ring och prata med dom.
Hade en kompis som inte tog tillräckligt mycket poäng en termin, hon ringde och förklarade läget. Hon fick behålla sin köplats, men fick den lite kortad som "straff".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in