2012-08-15, 18:31
Medlem
nolloress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paatience
Skickade en bild på print screen och sa att jag ville ha det bekräftat. De sa att kontraktet redan var signerat och klart så det verkar som det inte behövdes. Lite smått förvirrad men hur som helst så är det iaf fixat för mig

Haha okej, verkar vara likadant som för mig då! Fast jag orkade aldrig ringa. Men om inte annat får dom väl säga till när man kommer dit och hämtar nyckeln då
Citera
2012-08-15, 18:47
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Vad glad jag blir på AFB.

Stod 1/9 på hemsidan men eftersom det är lördag så får jag inte flytta in fören måndag(3:e)

Så jag missar novichdagarna(ekonomi), men sedan ska jag flytta in samtidigt som jag börjar på universitet-.-

Bra samspel alla har.
Citera
2012-08-15, 19:11
Medlem
Paatiences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels

Stod 1/9 på hemsidan men eftersom det är lördag så får jag inte flytta in fören måndag(3:e)

Så jag missar novichdagarna(ekonomi), men sedan ska jag flytta in samtidigt som jag börjar på universitet-.-

Bra samspel alla har.

Neeej, måste man vänta tills på Måndagen för att flytta in? Lagom irriterande, varför kan man inte bara få rummet en vecka innan, skulle hjälpa så mycket.
Citera
2012-08-15, 19:15
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paatience
Neeej, måste man vänta tills på Måndagen för att flytta in? Lagom irriterande, varför kan man inte bara få rummet en vecka innan, skulle hjälpa så mycket.

Vissa kunde flytta in tidigare, tror man skulle få mail då. Jag ringde och frågade iallafall. Och var tydligen tvungen att vänta till måndagen-.-
Citera
2012-08-15, 19:19
Medlem
HighAndEntertaineds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels

Bra samspel alla har.

Ring föregående hyresgäst och fråga om det finns möjlighet att flytta in tidigare.
Citera
2012-08-15, 21:37
Medlem
MrGekko1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighAndEntertained
Ring föregående hyresgäst och fråga om det finns möjlighet att flytta in tidigare.

Men föregående hyresgäst är ju tvungen att lämna in nyckeln senast den 31/8, så då borde man rimligtvis kunna hämta ut nyckeln samma dag (31/8) och därmed kunna flytta in under helgen? Istället för att lägenheten ska stå tom hela helgen och nyckeln hänga inlåst hos afb.
Detta utifall att hyresgästen inte flyttar ut innan den 31/8.
Citera
2012-08-15, 21:45
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGekko1
Men föregående hyresgäst är ju tvungen att lämna in nyckeln senast den 31/8, så då borde man rimligtvis kunna hämta ut nyckeln samma dag (31/8) och därmed kunna flytta in under helgen? Istället för att lägenheten ska stå tom hela helgen och nyckeln hänga inlåst hos afb.
Detta utifall att hyresgästen inte flyttar ut innan den 31/8.

Om alla är lite flexibla borde detta inte alls vara omöjligt. Ringer man och pratar med personen som bor där samt med afb och förklarar läget bör det gå. Kruxet är ju att afb ska kolla att personen som flyttar ut har städat ordentligt. Då det är galet mycket folk som flyttar nu blir det såklar väldigt många rum att kolla igenom vilket gör att det tar tid. Eventuellt kanske man kan säga att man struntar i om det är städat om det gör att man kan flytta in tidigare.
Citera
2012-08-15, 21:46
Medlem
Man kan flytta in så fort nyckeln är returnerad

Det är bara att ringa förra hyresgästen och höra.

Ibland kan man få flytta in en hel vecka före.

Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
Eventuellt kanske man kan säga att man struntar i om det är städat om det gör att man kan flytta in tidigare.

Nej, eftersom protokoll på eventuella skador i bostaden måste föras.
Citera
2012-08-15, 22:10
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av five.
Man kan flytta in så fort nyckeln är returnerad

Det är bara att ringa förra hyresgästen och höra.

Ibland kan man få flytta in en hel vecka före.

Nej, eftersom protokoll på eventuella skador i bostaden måste föras.

Ah såklart, my bad.

Dock vette tusan hur noga dom gör det, hade en polare som blev "anklagad" för att ha snott en dörr, en dörr som inte fanns när han flyttade in så vid någon granskning av rummet måste afb missat att det saknades en dörr.
Citera
2012-08-15, 22:35
Medlem
Är det verkligen rimligt att man får betala full månadshyra när man inte kan flytta in förrän den tredje? Det kan ju inte vara mitt fel att inte AFB har helgöppet.
Citera
2012-08-16, 13:26
Medlem
nolloress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marten-
Är det verkligen rimligt att man får betala full månadshyra när man inte kan flytta in förrän den tredje? Det kan ju inte vara mitt fel att inte AFB har helgöppet.

Japp, det står i hyreslagen (om den 1a infaller på en lördag, söndag eller annan helgdag får hyresgästen tillträde till lägenheten nästkommande vardag). Blir ju jäkligt olägligt nu för väldigt många (inklusive mig)
Citera
2012-08-16, 15:53
Medlem
zaaph1s avatar
Om jag vet med mig att jag ska plugga i Lund om 2-3 år, finns det någonstans jag kan ställa mig i kö för bostad? Typ som i Uppsalla där man får ett poäng för varje dag eller liknande? På AFB måste man ju vara antagen.... Så vad finns det för alternativ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in