Citat:
Ursprungligen postat av Eddie66693
Var ju bra att höra ^^ Ska plugga maskin så om jag kommer ihåg kartan rätt så är väll sparta mer eller mindre granne

Hur är det med det med parantesen och ulrikedal då? Har även hört bra om dom från andra jag pratat med men som jag förstår det så är det lite uppförsbacke därifrån (är inte så förtjust i att komma svettig till skolan varje dag...). Finns det några fördelar med dom om man jämför med sparta/delphi? Kanske roligare festliv, närmare till stan etc. Man flyttar ju till Lund för studentlivet, annars hade jag gott kunnat stanna i Göteborg

Ah, jag läste lite fel i ditt förra inlägg, trodde det bara stod mellan delphi och sparta. Tycker personligen att Ulrikedal är väldigt trevligt, även om jag hatade att cykla uppför backen varje morgon när jag bodde där så väger ändå området i sig upp för det. Nära till stan och en riktigt mysig innergård som enligt mig är en av Lunds trevligaste platser mot slutet av våren. Att parentesen skulle vara high chaparall är lite av en myt. Det
är mer fest där än på andra ställen men det är inte fest i varje korridor dygnet runt som många ofta får det att låta som. Sen är Coop på Mårtenstorget en svindyr butik vilket gör att matskostnaderna blir aningen högre om man bor där nere.
Pluggar själv på ekonomihögskolan och spenderar inte en sekund mer än jag behöver på den platsen så har personligen inget krav på att bo i närheten av skolan, men med tanke på att ni på LTH är rätt mycket i skolan kanske det är mer värt att bo nära skolan än stan.