Citat:
Ursprungligen postat av Multikulturisten
Hur är Ulrikedal som studentområde för oss som inte gillar att festa särskilt mycket? Vad jag har läst i denna tråd så är det relativt lugnt, men kan någon konkretisera detta ytterliggare. Om någon bor/har bott där/vistas där mycket så får den gärna komme med mer beskrivningar utöver den frågan jag ställde, i tråden eller i ett PM.

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Allt beror på hur din korridor är - gillar de att festa så kommer du ju inte ifrån det men då är det inte heller så mycket svårare än att stänga dörren. Grejen är väl den att man vill vara så nära utgången som möjligt. Därför väljer man oftast att för- och efterfesta så nära nationerna som möjligt, eftersom transportsträckan minimeras. Ulrikedal ligger centralt, men inte så centralt att det är det bästa alternativet rent avståndsmässigt.
Det som gör området lugnt är väl egentligen två saker. Det är en ganska bra god blandning av korridorrum och lägenheter, och det är mer sällsynt att ha stora fester i lägenheter än i korridorer. Dessutom är det förhållandevis få bostäder utslaget på ett stort område, vilket gör att spridningen gör sitt också.
Exakt vad som gör Ulrikedal lugnt är kanske svårt att sätta fingret på - ovan är egentligen bara spekulationer från min sida - men det är lugnt. Ett par av de vildare festerna jag varit på har visserligen varit i området men mitt generella intryck är att stora korridorfester oftare finns på andra ställen.
Jag bor på Ulrikedal nu och jag hör oftare ljud från Parentesen än vad jag hör det från Ulrikedal.