2012-02-02, 10:30
Citat:
Ursprungligen postat av KarateDog1
Går det att få bostadsbidrag även om man tar fullt studielån? Får jag inte över den tillåtna gränsen då?

Studielånet har ingen inverkan på bostadsbidraget utan det är studiebidraget som påverkar bostadsbidraget. När du ansöker om bostadsbidrag så skall du ta med 80% av ditt studiebidrag (ca 20-22.000 kr per år har jag för mig att det blir) som inkomst. Bostadsbidraget räknas sen ut genom inkomst, hyra och storlek på bostaden. Jag bor i en tvåa på 65kvm med en hyra på 4400 kr i månaden och får 1300 kr i bostadsbidrag.
Citera
2012-02-02, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2pi
inte haft glädjen att vara på sparta än, så jag undrar hur ser korridorerna/rummen ut där? Är det ganska nedgånget, jämfört med tex malmö nation?

Inte varit på sparta överdrivet många gånger men i de korridorer jag varit har varit helt klart godtagbara.
Citera
2012-02-02, 12:17
Medlem
Finns det någon möjlighet att uppdatera förstaposten med info om AFB's andra boende som finns eller är det någon som vill dra något om dem?
Citera
2012-02-02, 13:03
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mukki
Denna delen undrar jag också över, är afb jättepetiga med att det måste vara det nya studentkortet eller går det bra med HT-11 kortet?
Skriv bara i mailet att du har betalat din räkning för VT-11 och till vilken nation så kan de söka i sina register och hitta dig. Inga problem.

Nu har undertecknat fått korridorsrum, sedan någon vecka tillbaka. Ni slipper alltså gnäll och könsord från mig i den här tråden i fortsättningen. Just nu verkar kötiden alltså vara strax över fem månader för de minst eftertraktade korridorsrummen (men jag fick precis det jag ville ha). Jag har sökt varje dag sedan augusti. Tack för alla bra tips speciellt från FrasseFloyd.
Citera
2012-02-03, 02:24
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanHel
Finns det någon möjlighet att uppdatera förstaposten med info om AFB's andra boende som finns eller är det någon som vill dra något om dem?
Säg vad du vill veta så ska jag göra vad jag kan.
Citera
2012-02-03, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Säg vad du vill veta så ska jag göra vad jag kan.

Mest standard på boendet, grannskap, festande och närhet till annat från studentperspektivet på följande områden: Klosterängen, Gyllenholm, Studentlyckan, Tomegapsgården.

Sen måste det varit första gången jag såg en ledig lägenhet på Tomegapsgården ute på AFB idag så jag förstår ifall det inte är lika hög omsättningen på dessa som på de andra boenden och därmed kanske lite svårare att känna någon där. Men all info om dessa områden är uppskattat!
Citera
2012-02-12, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanHel
...

Även jag är hemskt sugen på att veta mer om just klosterängen, tomegapsg, magasinet men mest av allt vill jag veta mer om Gylleholm. Informationen är snål.
Citera
2012-02-12, 22:10
Medlem
MyMarss avatar
Tjena jag vet inte riktigt om det här är rätt tråd men jag tänkte bara fråga om det är såpass utbrett studentliv i Lund att man blir sedd som konstig eller töntig om man inte festar särskilt mycket? Konstig fråga kanske men skulle uppskatta om någon kunde ge ett ärligt svar.
Citera
2012-02-12, 22:14
Medlem
eradicos avatar
Måste man vara med i nation för att få hyra av AFB eller räcker det med att man betalat terminsräkningen?
Citera
2012-02-12, 22:14
Medlem
eradicos avatar
dubbelpost.
Citera
2012-02-12, 22:20
Medlem
Hur menar du?
Att du betalar en terminsräkning innebär väl att du ÄR medlem i en nation?
Vilken terminsräkning menar du annars?
Citera
2012-02-12, 22:21
Medlem
eradicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maintenant
Hur menar du?
Att du betalar en terminsräkning innebär väl att du ÄR medlem i en nation?
Vilken terminsräkning menar du annars?

Jag har betalat in till studentlund/akademiska föreningen och är medlem i kår. Däremot så har jag aldrig orkat registrera mig i en nation eftersom att jag är emot kårobligatoriet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in