2012-08-13, 21:04
Medlem
pernil90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Ja, det är verkligen överdrivet vad gäller Parentesens rykte som partyställe. Vissa korridorer är det inte ens fest varje helg. I de allra "värsta" kanske det är redig fest tors-fre-lördag. Vad som däremot stämmer är att många yngre (19-21) söker sig till området, vilket leder till att det oftare än vanligt diskas och städas dåligt samt förs en del oväsen. Om man är en sådan som går ut och festar 1 gång i månaden, pluggar hemma mycket och ofta samt gillar tidiga kvällar/morgonar är det faktiskt rätt stor risk att man kommer störas av div. efterfester, oväsen och folk som ränner på nätterna. Då tycker jag nog att man ska välja ett annat område att bo i.

Den absoluta majoriteten studenter jag känner lever dock inte som så och skulle därmed trivas som fisken i vattnet på Parentesen!

Och de korridorer som eventuellt skulle ha fest tors-fre-lördag är kanske 2-3 stycken (av 16), och att de skulle ha det varje vecka är inte alls troligt. Så jag kan bara hålla med de ovanstående talarna (bor själv där) att man får ta ryktena med en stor nypa salt. Städningen är däremot ganska spot on
Citera
2012-08-14, 13:55
Medlem
Kurt.Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt.Cocaine
Ni som fått rum i dagarna, vilken tid har ni? Låg 4-5 på en del novischrum i Vildanden, Ulrikedal och Sparta strax före 00.00 idag med en tid kring 12.

Ge mig lite hopp

Update!

Idag vid 8 tiden fick jag ett sms om att jag fått ett kontraktsförlag! Blev grymt konfunderad men visades sig att ett av rummen som jag bokade på Sparta förra veckan har gått till mig! Med andra ord har minst 3-4 personer framför mig tackat nej

Jag var väl mer eller mindre garanterad rum med inflyttningsdatum 1e oktober med min tid men det här var ett av de sista rummen med 1e september så jag är grymt nöjd

Har lite frågor till den som för tillfället bor i rummet, men allt jag hittar i kontraktet är hennes namn. Inga kontaktuppgifter alls och verkar inte finnas på eniro. Hur gör jag? Kontaktar AFB?
Citera
2012-08-14, 14:30
Medlem
nolloress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paatience
Okey, aja, skickade in en skärmdump för att vara på säkra sidan, om de inte bekräftar som jag sa att jag gärna vill att de ska göra, så ringer jag.

Ringde du, och isf vad sa dom? Skickade bild på print screen av mitt antagningsbesked för flera dagar sen och inte fått något gensvar, dock står det ju på "min sida" på afb att både jag och dom har skrivit på kontraktet.
Citera
2012-08-14, 15:54
Medlem
Vad lite det ligger ute nu på AFB med novischförtur. Hoppas att det kommer mer om någon dag!
Citera
2012-08-14, 19:13
Medlem
Nån som vet om korridorrummen på Vildanden är fräscha?
Citera
2012-08-15, 01:09
Medlem
storytellers avatar
Hur var det nu igen med att uppdatera sin bostadsansökan via AFB? Jag pluggar ju just nu men är lite rädd att åka ur kön som jag gjorde nu senast.
Jag ska alltså ögonblickligen efter att jag betalat terminsavgiften uppdatera min bostadsansökan? Eller kan jag göra något redan nu?
Citera
2012-08-15, 01:10
Medlem
Paatiences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollores
Ringde du, och isf vad sa dom? Skickade bild på print screen av mitt antagningsbesked för flera dagar sen och inte fått något gensvar, dock står det ju på "min sida" på afb att både jag och dom har skrivit på kontraktet.

Skickade en bild på print screen och sa att jag ville ha det bekräftat. De sa att kontraktet redan var signerat och klart så det verkar som det inte behövdes. Lite smått förvirrad men hur som helst så är det iaf fixat för mig
Citera
2012-08-15, 02:46
Medlem
Nate!s avatar
Vem vill bo med mig? Skriv pm! C:
Citera
2012-08-15, 10:01
Medlem
Tillflyktens avatar
Citat:
Hur var det nu igen med att uppdatera sin bostadsansökan via AFB? Jag pluggar ju just nu men är lite rädd att åka ur kön som jag gjorde nu senast.
Jag ska alltså ögonblickligen efter att jag betalat terminsavgiften uppdatera min bostadsansökan? Eller kan jag göra något redan nu?
Är de så jävliga att man inte kan få tillbaka sin köplats om man berättar att
man studerar, men glömt bort att uppdatera ansökningen? Jag skulle gå
till Sparta och prata med dem och hoppas på att de är lite schyssta.
Citera
2012-08-15, 12:01
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:

Det här finner jag alltid lika oklart. Är terminsavgiften den man betalar till studentlund eller vad är det egentligen som ska betalas? Har under mina år i Lund aldrig egentligen vetat vad som menas men brukar höfta med ett datum som låter bra när jag uppdaterar min bostadsansökan. Har hittills aldrig varit några problem men är det någon som kan förklara vad man egentligen ska göra?
Citera
2012-08-15, 12:28
Medlem
Karl Svampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
Det här finner jag alltid lika oklart. Är terminsavgiften den man betalar till studentlund eller vad är det egentligen som ska betalas? Har under mina år i Lund aldrig egentligen vetat vad som menas men brukar höfta med ett datum som låter bra när jag uppdaterar min bostadsansökan. Har hittills aldrig varit några problem men är det någon som kan förklara vad man egentligen ska göra?
Det är då du betalar in avgiften till Studentlund som jag förstår det
Citera
2012-08-15, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillflykten
Är de så jävliga att man inte kan få tillbaka sin köplats om man berättar att
man studerar, men glömt bort att uppdatera ansökningen? Jag skulle gå
till Sparta och prata med dem och hoppas på att de är lite schyssta.

Hade en kompis som uppdaterade sin ansökan, men skrev in fel datum (fel år - hur lyckas man?). Så hon förlorade sin köplats!
Men hon märkte det veckan efter och ringde och pratade med dom, så hon fick tillbaka sin plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in