Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Är det någon som har koll på hur bra ulrikedals standard är? Ligger faktiskt hyffsat till på korridorrummen där och när det blir dags att ta ett (i Maj) så lär jag nog ligga etta. Hur är området ur festsynpunkt, är det helt dött eller förekommer det korridorsfester där? Vill inte bo i Lunds tråkigaste område men inte heller á la parantesen. Pluggar historia just nu men ska plugga lantmäteri till hösten och som jag förstår det så hänger man rätt mycket på geocentrum då, vilket gör att ulrikedal inte känns så off.
Det enda negativa jag kan komma på med Ulrikedal är att det är delade duschar och att det är ganska trista mataffärer i närheten. Innergården, närheten till Parentesen och samtidigt det faktum att det inte ligger mitt i smeten är tre trevliga ting med Ulrikedal.
Vad gäller fester så är det inte ett område som är känt för sina korridorfester, men de förekommer ju. Precis som överallt annars. När det är varmt och soligt är det däremot väldigt vanligt att folk hänger på innergården och grillar, spelar volleyboll eller hänger och trivs.
Jag har bott på Ulrikedal i ett och ett halvt år och det är ett schysst område. Jag har trivts väldigt väl. Ska kanske tillägga att jag aldrig bodde i korridor där.