2012-01-17, 00:31
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Är det någon som har koll på hur bra ulrikedals standard är? Ligger faktiskt hyffsat till på korridorrummen där och när det blir dags att ta ett (i Maj) så lär jag nog ligga etta. Hur är området ur festsynpunkt, är det helt dött eller förekommer det korridorsfester där? Vill inte bo i Lunds tråkigaste område men inte heller á la parantesen. Pluggar historia just nu men ska plugga lantmäteri till hösten och som jag förstår det så hänger man rätt mycket på geocentrum då, vilket gör att ulrikedal inte känns så off.
Det enda negativa jag kan komma på med Ulrikedal är att det är delade duschar och att det är ganska trista mataffärer i närheten. Innergården, närheten till Parentesen och samtidigt det faktum att det inte ligger mitt i smeten är tre trevliga ting med Ulrikedal.

Vad gäller fester så är det inte ett område som är känt för sina korridorfester, men de förekommer ju. Precis som överallt annars. När det är varmt och soligt är det däremot väldigt vanligt att folk hänger på innergården och grillar, spelar volleyboll eller hänger och trivs.

Jag har bott på Ulrikedal i ett och ett halvt år och det är ett schysst område. Jag har trivts väldigt väl. Ska kanske tillägga att jag aldrig bodde i korridor där.
Citera
2012-01-17, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulturisten
Parentesen där det pågår fester 24/7.
Kan du sluta hitta på saker?
Citera
2012-01-17, 10:30
Medlem
MauroSpockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
Sitter på 100/100 bahnhof och har seedat >1 TB och har inte fått nå problem.
Nä okej. Det jag tänker är om det är större risk att man hamnar i skiten när man seedar på stadsnätet från ett studentrum än någon annanstans. Och vilka konsekvenser det kan få, om AFB är inblandade på något sätt så man blir vräkt eller något sånt, eller om det är samma sak som om Hasse, 43 i bostadsrätt i Kalmar blev påkommen. Och om de har större koll på studenter än på vanligt folk.

Jag kanske nojar i onödan.
Citera
2012-01-17, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Kan du sluta hitta på saker?

Precis som Håkan Juholt så uttrycke jag mig medvetet drastiskt för att göra en poäng.

Alltså, på Parentesen festas det antagligen mest om man jämför med andra studentboenden i Lund. Men givetvis inte 24/7.
Citera
2012-01-17, 12:19
Medlem
MauroSpockos avatar
Citat:
Sitter på 100/100 bahnhof och har seedat >1 TB och har inte fått nå problem.
Tänkte utnyttja dig lite till. Fattar mig inte på när jag ska koppla in min router. Internet funkar rätt ur väggen, men inte via routern. Jag har fått ett lösenord och användarnamn från Bahnhof, och så provade jag att ansluta med PPPoE, eftersom det fanns fält för just det där, men inte fan funkar det. DHCP funkar inte heller. Hur har du gjort, om du har en router?

Tangerar väl dataavdelningen, men tänkte att eftersom det rör sig om samma anslutning här.
Citera
2012-01-17, 17:25
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MauroSpocko
Tänkte utnyttja dig lite till. Fattar mig inte på när jag ska koppla in min router. Internet funkar rätt ur väggen, men inte via routern. Jag har fått ett lösenord och användarnamn från Bahnhof, och så provade jag att ansluta med PPPoE, eftersom det fanns fält för just det där, men inte fan funkar det. DHCP funkar inte heller. Hur har du gjort, om du har en router?

Tangerar väl dataavdelningen, men tänkte att eftersom det rör sig om samma anslutning här.
Hm.. är inte så kunnig inom området. Jag körde utan router i ett halvår, dvs direkt ur väggen. Var inga problem för mig när jag skaffade router. Den verkar vara konfigurerad på DHCP.
Citera
2012-01-17, 21:39
Medlem
MauroSpockos avatar
Citat:
Hm.. är inte så kunnig inom området. Jag körde utan router i ett halvår, dvs direkt ur väggen. Var inga problem för mig när jag skaffade router. Den verkar vara konfigurerad på DHCP.
Tack. Hmm. Jag får konsultera dataavdelningen. Eller kanske mejla Bahnhof. Bläsch.
Citera
2012-01-18, 22:46
Medlem
Helsingkrona Nation - Bra eller anus när det kommer till ragg?
Citera
2012-01-18, 22:51
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Helsingkrona Nation - Bra eller anus när det kommer till ragg?
I min umgängeskrets brukar det skämtas om att det är till deras schlagerklubb man ska gå till när man vill ligga. Ration män/kvinnor ska vara bättre där än någon annanstans.
Citera
2012-01-18, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
I min umgängeskrets brukar det skämtas om att det är till deras schlagerklubb man ska gå till när man vill ligga. Ration män/kvinnor ska vara bättre där än någon annanstans.
Då finns det alltså potential där?
Citera
2012-01-18, 23:02
Medlem
Lepiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd

Likadant i min umgängeskrets. Är nog ett ganska vanligt skämt. Men har faktiskt aldrig varit där själv undersökt.
Citera
2012-01-18, 23:59
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Då finns det alltså potential där?
Jag har inte varit där överdrivet många gånger och senast var det tyvärr uteslutet att ragga, så jag la inte överdrivet mycket energi på att kolla runt, men min uppfattning är att det är många damer på Helsingkrona. Schlager är ju dessutom en ursäkt för att hålla om varandra och vråla med i låtarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in