2012-01-19, 00:16
Medlem
kiwi22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Jag har inte varit där överdrivet många gånger och senast var det tyvärr uteslutet att ragga, så jag la inte överdrivet mycket energi på att kolla runt, men min uppfattning är att det är många damer på Helsingkrona. Schlager är ju dessutom en ursäkt för att hålla om varandra och vråla med i låtarna.

Jupp, potential finns på HK. Men det är å andra sidan rätt hög potential till vilken klubb du än går till. Alla vill ligga - den sanningen stämmer nog bäst i Lund!
Citera
2012-01-21, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Är det någon som har koll på hur bra ulrikedals standard är? Ligger faktiskt hyffsat till på korridorrummen där och när det blir dags att ta ett (i Maj) så lär jag nog ligga etta. Hur är området ur festsynpunkt, är det helt dött eller förekommer det korridorsfester där? Vill inte bo i Lunds tråkigaste område men inte heller á la parantesen. Pluggar historia just nu men ska plugga lantmäteri till hösten och som jag förstår det så hänger man rätt mycket på geocentrum då, vilket gör att ulrikedal inte känns så off.

Om du ska plugga lantmäteri så kommer du INTE hänga mkt på geocentrum. Jag har gått på L i tre år och geocentrum har jag bara varit på under en halv termin (när man läser GIS i tvåan!).
Lantmätarna hänger i E-huset på LTH.

Men då menar jag inte att Ulrikedal ligger off för det.
Citera
2012-01-21, 03:12
Bannlyst
Vilka områden är vita i Lund, och även om någon kan svara på motsvarande för Uppsala, vill alltså inte bo i eller nära mångkulturen i största möjliga mån detta kan undvikas.

Mvh
Citera
2012-01-21, 04:07
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mesorx
Vilka områden är vita i Lund, och även om någon kan svara på motsvarande för Uppsala, vill alltså inte bo i eller nära mångkulturen i största möjliga mån detta kan undvikas.

Mvh
Jadu. Är det studentområden eller bostadsområden i allmänhet du är ute efter?
Citera
2012-01-21, 04:15
Bannlyst
Citat:
Jadu. Är det studentområden eller bostadsområden i allmänhet du är ute efter?

Det är väl egentligen bostadsområden i allmänhet, stadsdelar etc. mvh
Citera
2012-01-21, 04:55
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mesorx
Det är väl egentligen bostadsområden i allmänhet, stadsdelar etc. mvh
Då ska du ha i åtanke att inte ens de stökigaste områdena i Lund kan mäta sig med stökiga områden i många andra städer. Jag har traskat hem ensam alla möjliga tider på dygnet och från alla möjliga ställen i Lund utan att det någonsin hänt mig något (visst, empiri här betyder kanske inte mycket) och det mest rapporterade brottet är cykelstölder - inte rån, våldtäkt eller misshandel.

Med det sagt: Östra Torn, Linero, Norra Fäladen är områden jag kanske är minst sugen på att bosätta mig på. Jag antar att du inte har råd att köpa hus, så de områden du helst hade bott i faller bort av den anledningen. Järnåkra är bra, Tuna är bra, Värpinge och närliggande områden är bra. En huvudregel kan väl i princip vara att södra och västra Lund är bättre än norr och öster.

Sen blir det vanskligt att klanka ner på multikulturen i Lund, eftersom de problem som återfinns i de sämre delarna av Stockholm, Göteborg och Malmö helt enkelt inte finns i Lund. Måste jag säga något så blir det väl att avråda från de tre områdena jag nämnde ovan.
Citera
2012-01-21, 16:02
Medlem
Citat:
Då ska du ha i åtanke att inte ens de stökigaste områdena i Lund kan mäta sig med stökiga områden i många andra städer. Jag har traskat hem ensam alla möjliga tider på dygnet och från alla möjliga ställen i Lund utan att det någonsin hänt mig något (visst, empiri här betyder kanske inte mycket) och det mest rapporterade brottet är cykelstölder - inte rån, våldtäkt eller misshandel.

Med det sagt: Östra Torn, Linero, Norra Fäladen är områden jag kanske är minst sugen på att bosätta mig på. Jag antar att du inte har råd att köpa hus, så de områden du helst hade bott i faller bort av den anledningen. Järnåkra är bra, Tuna är bra, Värpinge och närliggande områden är bra. En huvudregel kan väl i princip vara att södra och västra Lund är bättre än norr och öster.

Sen blir det vanskligt att klanka ner på multikulturen i Lund, eftersom de problem som återfinns i de sämre delarna av Stockholm, Göteborg och Malmö helt enkelt inte finns i Lund. Måste jag säga något så blir det väl att avråda från de tre områdena jag nämnde ovan.
Nu vet jag inte vad gatan heter men "professorsområdet" (finns när man är påväg mot Ekonomicentrum/Sparta) är antagligen fritt från mångkulturen.
Likaså i hyreshusen (de riktig flashiga) man passerar när man ska till Hemköp här i Lund.
Citera
2012-01-21, 22:05
Medlem
vojnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Nu vet jag inte vad gatan heter men "professorsområdet" (finns när man är påväg mot Ekonomicentrum/Sparta) är antagligen fritt från mångkulturen.

"Professorsstaden" kallas området. Där finns nog inte många villor som går under 10 milj.

Men ganska många av villorna har extrarum med egen ingång och pentry som byggdes för att främja att när ägarnas barn hade flyttat och de inte hade behov för så mycket utrymme kan de hyra ut till studenter. Marknaden för dem är hur som helst starkt begränsad och går nog mest till släktingar och barn till bekanta.
Senast redigerad av vojne 2012-01-21 kl. 22:07.
Citera
2012-01-22, 16:17
Medlem
Har nyligen flyttat till en trea på kämnärs och har lite problem med internetuppkopplingen. Finns uttag för ethernet kabel i två av rummen. Funkade hur bra som helst först att koppla in mig i det ena rummet valde leverantör och fick internet inom 10 min.

Nu till problemet, har blivit tvungen till att flytta routern till det andra rummet med " internetuttag", Här kommer jag dock ej ut på nätet utan skickas till Lunds Energis startsida där det står att någon redan är registrerad på adressen. Funkar dock att logga in med min inloggning där står att jag har ett avtal med internetleverantör men kan ändå inte använda internet. Går ej att lämna Lunds Energi sidan. Någon som upplevt samma problematik eller tror sig ha en lösning?

Tack på förhand
Håkan
Citera
2012-01-22, 16:37
Medlem
Jag bor också i en trea på Kämnärs!
Du kan bara ha fungerande internet i ett av uttagen. Om du vill byta så måste du begära en "flytt".
Om du går in på dina sidor på LundsEnergis hemsida (lunds energi > öppet stadsnät > Min stadsnätsportal > Logga in) så finns det en flik som heter "flytta" där man kan välja ett annat uttag istället.

Citat:
Ursprungligen postat av HarigeHakan
Har nyligen flyttat till en trea på kämnärs och har lite problem med internetuppkopplingen. Finns uttag för ethernet kabel i två av rummen. Funkade hur bra som helst först att koppla in mig i det ena rummet valde leverantör och fick internet inom 10 min.

Nu till problemet, har blivit tvungen till att flytta routern till det andra rummet med " internetuttag", Här kommer jag dock ej ut på nätet utan skickas till Lunds Energis startsida där det står att någon redan är registrerad på adressen. Funkar dock att logga in med min inloggning där står att jag har ett avtal med internetleverantör men kan ändå inte använda internet. Går ej att lämna Lunds Energi sidan. Någon som upplevt samma problematik eller tror sig ha en lösning?

Tack på förhand
Håkan
Citera
2012-01-22, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maintenant
Jag bor också i en trea på Kämnärs!
Du kan bara ha fungerande internet i ett av uttagen. Om du vill byta så måste du begära en "flytt".
Om du går in på dina sidor på LundsEnergis hemsida (lunds energi > öppet stadsnät > Min stadsnätsportal > Logga in) så finns det en flik som heter "flytta" där man kan välja ett annat uttag istället.

Okej då testar vi det istället, tack så mycket!
Citera
2012-01-22, 17:47
Medlem
Tillflyktens avatar
Något man ska tänka på när man skickat in intygen till AFB för att
kontraktet ska vara giltigt? Råkade skicka jpg filer istället för skärmdump
som de tydligen vill ha och kunde endast visa mitt gamla studentkort,
eftersom att jag inte fått det nya än.

Svarstiden går ut inatt 00.00, men jag antar att de tar kontakt med en
om man har missat något de vill ha kompletterat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in