2012-01-15, 10:47
Medlem
Lepiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MauroSpocko
Fan vad läskigt. Får se om jag vågar vara med på det för jag får hjärtklappning av bara tanken.

Vad är det som skrämmer dig? Det är inget farligt med det, jag har iallafall alltid haft väldigt roligt på TDC.
Citera
2012-01-15, 10:54
Medlem
Citat:
Fan vad läskigt. Får se om jag vågar vara med på det för jag får hjärtklappning av bara tanken.

Say what? Släpp sargen och kom in i matchen! Du är i Lund.
Citera
2012-01-15, 11:19
Medlem
MauroSpockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lepidus
Vad är det som skrämmer dig? Det är inget farligt med det, jag har iallafall alltid haft väldigt roligt på TDC.
Jag är nog bara på fel humör just nu. Förhoppningsvis löser det sig tills det är dags.
Citera
2012-01-16, 15:03
Medlem
Det här med att söka dispens, vad betyder det när det kommer till bostad?
Order är ju ett uttryck för en befrielse i ett enskilt fall från att följa villkor som framgår av lag eller förordning. Men betyder detta att man har hyresfria månader?
Citera
2012-01-16, 20:32
Medlem
kiwi22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReAnimater
Det här med att söka dispens, vad betyder det när det kommer till bostad?
Order är ju ett uttryck för en befrielse i ett enskilt fall från att följa villkor som framgår av lag eller förordning. Men betyder detta att man har hyresfria månader?

Jag kopplar inte riktigt. Vad menar du med dispens? För vad? I vilket sammanhang? Dispens för att ha husdjur? Dispens för att få söka? Specificera!
Citera
2012-01-16, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiwi22
Jag kopplar inte riktigt. Vad menar du med dispens? För vad? I vilket sammanhang? Dispens för att ha husdjur? Dispens för att få söka? Specificera!
Tror han menar vad som menas med dispans, tex om han inte tar sina poäng men har omtentorna inom rimlig tid men han måste ju ta sina poäng för att kunna bo kvar i sin bostad.
Citera
2012-01-16, 22:22
Medlem
eradicos avatar
Är det någon som har koll på hur bra ulrikedals standard är? Ligger faktiskt hyffsat till på korridorrummen där och när det blir dags att ta ett (i Maj) så lär jag nog ligga etta. Hur är området ur festsynpunkt, är det helt dött eller förekommer det korridorsfester där? Vill inte bo i Lunds tråkigaste område men inte heller á la parantesen. Pluggar historia just nu men ska plugga lantmäteri till hösten och som jag förstår det så hänger man rätt mycket på geocentrum då, vilket gör att ulrikedal inte känns så off.
Citera
2012-01-16, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Är det någon som har koll på hur bra ulrikedals standard är? Ligger faktiskt hyffsat till på korridorrummen där och när det blir dags att ta ett (i Maj) så lär jag nog ligga etta. Hur är området ur festsynpunkt, är det helt dött eller förekommer det korridorsfester där? Vill inte bo i Lunds tråkigaste område men inte heller á la parantesen. Pluggar historia just nu men ska plugga lantmäteri till hösten och som jag förstår det så hänger man rätt mycket på geocentrum då, vilket gör att ulrikedal inte känns så off.

Som jag har förstått det så är det väl relativt lugnt, men korridorfester finns absolut och det är ju väldigt nära till Parentesen där det pågår fester 24/7.
Citera
2012-01-16, 23:02
Medlem
MauroSpockos avatar
Jag har kopplat in mig på Bahnhofs 100/100-lina här. Vågar man seeda 100 gig film och musik på den rakt av eller är man en idiot då? Funderar på att skaffa VPN. Då borde man väl vara rätt säker? Jag antar att det finns lundensiska flashbackare med erfarenhet av det.
Citera
2012-01-16, 23:13
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Jag har kopplat in mig på Bahnhofs 100/100-lina här. Vågar man seeda 100 gig film och musik på den rakt av eller är man en idiot då? Funderar på att skaffa VPN. Då borde man väl vara rätt säker? Jag antar att det finns lundensiska flashbackare med erfarenhet av det.
Sitter på 100/100 bahnhof och har seedat >1 TB och har inte fått nå problem.
Citera
2012-01-16, 23:34
Medlem
eradicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulturisten
Som jag har förstått det så är det väl relativt lugnt, men korridorfester finns absolut och det är ju väldigt nära till Parentesen där det pågår fester 24/7.

Låter trevligt, får se hur det blir men just nu lutar det åt ulrikedal eller sparta. Hade varit bekvämt och relativt när till både min flickvän, skolan och bussen hem till byarna när man tröttnar på studentlivet
Citera
2012-01-16, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Låter trevligt, får se hur det blir men just nu lutar det åt ulrikedal eller sparta. Hade varit bekvämt och relativt när till både min flickvän, skolan och bussen hem till byarna när man tröttnar på studentlivet

Om du syftar på Ulrikedal så tycker jag personligen att dess läge är optimalt. Det ligger lite utanför bortom universitets "centrum" men samtidigt bara 10 min. promenad därifrån. Och väldigt nära in till handelscentrum och allt där inne. Iofs. är Lund inte en så stor stad så även Sparta ligger inom rimliga avstånd, och tom. närmare många institutioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in