2011-12-15, 17:24
Medlem
MauroSpockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
Skit i eget rum, det kommer ändå kännas som att bo på en flyktingförläggning så om en till stackars student bor i samma rum som dig gör inte livet mycket tråkigare. Första veckorna kan du hänga på biblioteket om du ska plugga. Rummen ligger väl i såfall på 150-200 spänn/natten vilket är helt okej
Jo, okej. Om jag nu inte får ett januarirum lär jag i första hand kolla på Bopoolen och Blocket, och i andra hand ta till vandrarhem. Men ja, kanske onödigt med eget rum.
Citera
2011-12-15, 18:59
Medlem
kilmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MauroSpocko
Det har du väl lite rätt i.

Får lite dåligt samvete över mitt hårda inlägg, skyller på tentastress osv.
Men det jag egentligen ville säga var: chilla mannen!
Det löser sig och du har haft väldigt tur om man jämför med många andra när det gäller boende.
Tåget är inte så farligt, eller jo det var fan inte roligt, bodde där första 1.5 veckorna. Var inte roligt att vakna upp bakfull där varje morgon. Ska du inte supa satan går det nog bra ändå. Och beställ inte eget rum, jag gjorde inte det men fick ändå sova ensam alla nätter förutom första.
Citera
2011-12-15, 19:09
Medlem
MauroSpockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kilms
Får lite dåligt samvete över mitt hårda inlägg, skyller på tentastress osv.
Men det jag egentligen ville säga var: chilla mannen!
Det löser sig och du har haft väldigt tur om man jämför med många andra när det gäller boende.
Tåget är inte så farligt, eller jo det var fan inte roligt, bodde där första 1.5 veckorna. Var inte roligt att vakna upp bakfull där varje morgon. Ska du inte supa satan går det nog bra ändå. Och beställ inte eget rum, jag gjorde inte det men fick ändå sova ensam alla nätter förutom första.
Det är lugnt, jag inser ju att det är lyxproblem och behövde nog någon som sa till på skarpen där.

Men är det inte högt tryck på Tåget? Jag trodde nästan det var så att jag var tvungen att boka plats redan nu för att inte bli utan där också. Supa satan lär jag inte göra, är inte jättemycket för det.

Det kanske blir Tåget i första hand då, det kanske bara är att krångla till det i onödan om jag ska hålla på och ringa folk på Bopoolen för två veckors skull..? Och vandrarhem kanske är skönare än inneboende trots allt.
Citera
2011-12-15, 21:38
Medlem
kilmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MauroSpocko
Det är lugnt, jag inser ju att det är lyxproblem och behövde nog någon som sa till på skarpen där.

Men är det inte högt tryck på Tåget? Jag trodde nästan det var så att jag var tvungen att boka plats redan nu för att inte bli utan där också. Supa satan lär jag inte göra, är inte jättemycket för det.

Det kanske blir Tåget i första hand då, det kanske bara är att krångla till det i onödan om jag ska hålla på och ringa folk på Bopoolen för två veckors skull..? Och vandrarhem kanske är skönare än inneboende trots allt.

Boka tycker jag du ska göra, men ta vanligt och inte eget rum. Har för mig det fanns, iaf när jag skulle ner första gången

Tycker du ska bo på tåget, nog inte många som vill hyra ut till inneboende i bara 2 veckor. Men du behöver inte boka två veckor, räcker med ett par dagar. Hittar du någon skön i din klass som du kan bo hos tempo är det ju gött. Om du inte gör det är det bara att förlänga på tåget.
Senast redigerad av kilms 2011-12-15 kl. 21:45.
Citera
2011-12-15, 21:55
Medlem
MauroSpockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kilms
Tycker du ska bo på tåget, nog inte många som vill hyra ut till inneboende i bara 2 veckor. Men du behöver inte boka två veckor, räcker med ett par dagar. Hittar du någon skön i din klass som du kan bo hos tempo är det ju gött. Om du inte gör det är det bara att förlänga på tåget.
Men vad bra, var orolig att jag behövde lägga ut massa pengar i onödan annars! Med mina sociala skills lär jag inte hitta någon att bo hos första veckan direkt. Får se vad som händer de närmsta dagarna så jag vet hur jag ska göra. Tack!
Citera
2011-12-16, 00:18
Medlem
Så nu låg jag etta på ett rum på parentesen när det gick ut!
Bara hoppas jag har ett kontrakt på mailen när jag vaknar imorgon då!
Citera
2011-12-16, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalaktit
grattis! vilken tid hade du?
Citera
2011-12-16, 00:23
Medlem
02:05 !

Någon som fått rum via AFB förut och vet vad som händer nu?
Citera
2011-12-16, 00:28
Medlem
MauroSpockos avatar
Citat:
Grattis!

(yess, en mindre att trängas med i kön)
Citera
2011-12-16, 10:50
Medlem
Citat:
02:05 !

Någon som fått rum via AFB förut och vet vad som händer nu?
Jag fick både sms och mail av AFB. Det var sbolut inga konstigheter. Jag skulle skicka in antagningsbesked/intyg eftersom det är första gången jag ska studera i Lund nu i vår. Det intyg finns på antagning.se -> din anmäl -> ladda ner intyg som PDF. Sen bifogar du den PDF filen.

Jag har fått bostad. Till våren vill jag förmodligen byta till lägenhet för att kunna bo två. Hur ska jag göra för att stå i kö samtidigt som jag behåller min bostad? Eller räknas det som att jag står i kö nu? Det står -/18 på lediga bostäder.
Citera
2011-12-16, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarateDog1
Jag fick både sms och mail av AFB. Det var sbolut inga konstigheter. Jag skulle skicka in antagningsbesked/intyg eftersom det är första gången jag ska studera i Lund nu i vår. Det intyg finns på antagning.se -> din anmäl -> ladda ner intyg som PDF. Sen bifogar du den PDF filen.

Jag har fått bostad. Till våren vill jag förmodligen byta till lägenhet för att kunna bo två. Hur ska jag göra för att stå i kö samtidigt som jag behåller min bostad? Eller räknas det som att jag står i kö nu? Det står -/18 på lediga bostäder.

Japp fick det jag med, bifogade screenshot hoppas det räcker. Hur lång tid tog det innan dom svarade på det då? Och hur är det med terminsavgifter som ska betalas och så, nationsmedlemsskap etc, tycker det känns lite förvirrande!
Citera
2011-12-16, 13:42
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarateDog1

Står det -/18 så står du inte i kö. Eftersom jag aldrig själv skrivit kontrakt med AFB vet jag inte exakt hur det går till, men klart är att du måste ställa dig i kö på nytt. Jag antar att du hittar hur du gör om du letar runt lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in