2011-12-15, 11:11
Medlem
MauroSpockos avatar
Men då måste man ju typ ha eget rum, bara bädd går ju inte om man ska kunna plugga och så. Och på Tåget går mina i så fall sjutton nätter på 300 * 17 + 150 kr medlemsavgift = 5250 spänn, det är ju fan två månadshyror för en halv månad. Så fruktansvärt irriterande, när det finns januarirum jag förmodligen kan få, men på ställen jag inte vill bo.
Citera
2011-12-15, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MauroSpocko
Men då måste man ju typ ha eget rum, bara bädd går ju inte om man ska kunna plugga och så. Och på Tåget går mina i så fall sjutton nätter på 300 * 17 + 150 kr medlemsavgift = 5250 spänn, det är ju fan två månadshyror för en halv månad. Så fruktansvärt irriterande, när det finns januarirum jag förmodligen kan få, men på ställen jag inte vill bo.

Nej klart det är ju värdelöst.

Men var inte så säker på det, jag kan tänka mig att bo precis var som helst utom vildanden, men lyckas ändå inte nå enda fram. Och eftersom det bara ligger 13 rum ute nu lär det ju bli riktig rush ikväll så tror inte man kan räkna med nåt ikväll heller även om man ligger först på flera just nu.
Citera
2011-12-15, 11:21
Medlem
MauroSpockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalaktit
Nej klart det är ju värdelöst.

Men var inte så säker på det, jag kan tänka mig att bo precis var som helst utom vildanden, men lyckas ändå inte nå enda fram. Och eftersom det bara ligger 13 rum ute nu lär det ju bli riktig rush ikväll så tror inte man kan räkna med nåt ikväll heller även om man ligger först på flera just nu.
Nej, det är väl sant. Men kan det inte komma ut nya rum mitt på dan? Jag har för mig det gjorde det igår, eller...

EDIT: Ja, vips så var jag inte etta på något längre, och trea på en av de jag var tvåa på nyss...
Senast redigerad av MauroSpocko 2011-12-15 kl. 11:24.
Citera
2011-12-15, 11:23
Medlem
kilmss avatar
Citat:

Sluta gnälla för fan din lilla fitta. Varje sida är fylld med dina ångestladdade poster. Folk som började i höstas har inte fått något och bor i garderobsrum för fruktansvärda priser. Du fattar inte hur bra du har det. Vad är det för jävla skitsnack att du inte vill bo med teknologer och ekonomer, du kommer inte undan det och jag tror att du aldrig ens någonsin träffat en teknolog eller ekonom, det är som alltid med människor, hyfsat jämnt fördelat sköna, rötägg osv.
Citera
2011-12-15, 11:24
Medlem
Citat:
Nej, det är väl sant. Men kan det inte komma ut nya rum mitt på dan? Jag har för mig det gjorde det igår, eller...

Låg 11 ute när jag gick och la mig igår om jag minns rätt och nu finns det 13 så tror inte det kommer fler. Antar även att de rum som kommer ut ikväll kommer ha slutdatum på söndag, vilket gör det meningslöst för dem att även lägga upp rum i helgen, för tror inte att AFB sitter och ordnar kontrakt på helgen. Vilket ju gör att det egentligen inte behöver komma fler januarirum och AFB har ändå inte ljugit för dig.

Observera att allt bara är gissningar från min sida.
Citera
2011-12-15, 11:24
Medlem
MauroSpockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kilms
Sluta gnälla för fan din lilla fitta. Varje sida är fylld med dina ångestladdade poster. Folk som började i höstas har inte fått något och bor i garderobsrum för fruktansvärda priser. Du fattar inte hur bra du har det. Vad är det för jävla skitsnack att du inte vill bo med teknologer och ekonomer, du kommer inte undan det och jag tror att du aldrig ens någonsin träffat en teknolog eller ekonom, det är som alltid med människor, hyfsat jämnt fördelat sköna, rötägg osv.
Det har du väl lite rätt i.
Citera
2011-12-15, 14:53
Medlem
storytellers avatar
En annan sak är att om du tar ett rum nu genom din AFB-kö kan du direkt igen ställa dig i kön. Så sedan är det ju bara att vänta något år så kan du ju fixa en etta eller ett halvår för en ny korridor på bättre ställe.

Tro mig det är ett helvete att behöva vara inneboende, det är som att leva som slav. Om man har normala studentvanor. Det vill säga sena nätter, hög musik, fest, dra hem tjejer osv.
Citera
2011-12-15, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
En annan sak är att om du tar ett rum nu genom din AFB-kö kan du direkt igen ställa dig i kön. Så sedan är det ju bara att vänta något år så kan du ju fixa en etta eller ett halvår för en ny korridor på bättre ställe.

Tro mig det är ett helvete att behöva vara inneboende, det är som att leva som slav. Om man har normala studentvanor. Det vill säga sena nätter, hög musik, fest, dra hem tjejer osv.

Jag har fått korridorsrum men kan jag ställa mig i kö ändå? Jag vill alltså inte byta rum nu men kanske vill i framtiden, bör jag göra något?
Citera
2011-12-15, 16:41
Medlem
MauroSpockos avatar
Är det vid midnatt de lägger upp fler rum? Jag har aldrig stannat uppe tills de nya kommer ut tidigare.
Citera
2011-12-15, 16:50
Medlem
Citat:
Är det vid midnatt de lägger upp fler rum? Jag har aldrig stannat uppe tills de nya kommer ut tidigare.

Japp kommer ut automatiskt klockan 00:00!
Citera
2011-12-15, 17:18
Medlem
MauroSpockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalaktit
Japp kommer ut automatiskt klockan 00:00!
Bra! Då blir det vaka ikväll.
Citera
2011-12-15, 17:21
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:

Skit i eget rum, det kommer ändå kännas som att bo på en flyktingförläggning så om en till stackars student bor i samma rum som dig gör inte livet mycket tråkigare. Första veckorna kan du hänga på biblioteket om du ska plugga. Rummen ligger väl i såfall på 150-200 spänn/natten vilket är helt okej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in