2011-12-14, 18:50
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalaktit
Japp det är precis samma för mig! Hoppas på att få nåt snart.
1/17, 2/20 osv känns ändå som ganska hyfsade chanser men kommer säkert fler och köar innan klockan 24.

Du bör nog få nogpt när som helst. Har man tur kan man ju få ett rum man ligger tvåa på. Om personen som ligger etta har "ditt" rum som andrahandsval och får ett annat rum hamnar ju du automatiskt etta.
Citera
2011-12-14, 18:56
Medlem
MauroSpockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
Du bör nog få nogpt när som helst. Har man tur kan man ju få ett rum man ligger tvåa på. Om personen som ligger etta har "ditt" rum som andrahandsval och får ett annat rum hamnar ju du automatiskt etta.
Det har du fan rätt i. Isåfall behöver jag akutråd: hur är det att bo på bottenvåningen? I det här fallet på Vildanden. Är det mycket insyn, folk som ränner utanför fönstret osv?
Citera
2011-12-15, 00:02
Medlem
Självklart kom den någon sista kvarten och tog min första plats.
Verkar inte som de kom några nya rum idag heller...
Citera
2011-12-15, 09:20
Medlem
MauroSpockos avatar
Men vafan! Kan det släppas nya rum mitt på dan? Så här kan man ju inte ha det.
Citera
2011-12-15, 10:16
Medlem
MauroSpockos avatar
Okej, jag ligger etta på ett rum på Sparta med egen dusch och till och med lite mindre korridor än jag har sett på Vildanden.

För en humaniorastudent som gillar lite lugn och ro åtminstone ibland och som inte behöver vara social jämt, och som när han är social helst är det på ganska lugna sätt utan att hålla på och spexa och stoja, hur bra tror ni han skulle trivas där?

EDIT: Och som har svårt för tekniker och ekonomer.

Ligger etta på Parentesen också, men av samma skäl som ovan kommer det inte på fråga.
Senast redigerad av MauroSpocko 2011-12-15 kl. 10:22.
Citera
2011-12-15, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MauroSpocko
Det har du fan rätt i. Isåfall behöver jag akutråd: hur är det att bo på bottenvåningen? I det här fallet på Vildanden. Är det mycket insyn, folk som ränner utanför fönstret osv?

Insynen på bottenvåningarna på Vildanden är förjävlig, åtminstone i femvåningshusen. Fönstren är gigantiska och det ligger gångvägar/gräsplaner precis utanför. Skulle aldrig klara av att bo på bottenvåning där, men alla är ju inte lika känsliga för insyn. Men om du gillar att ha folk som ligger och solar precis utanför ditt fönster på våren och sommaren har du hittat rätt
Citera
2011-12-15, 10:45
Medlem
MauroSpockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerkäft
Insynen på bottenvåningarna på Vildanden är förjävlig, åtminstone i femvåningshusen. Fönstren är gigantiska och det ligger gångvägar/gräsplaner precis utanför. Skulle aldrig klara av att bo på bottenvåning där, men alla är ju inte lika känsliga för insyn. Men om du gillar att ha folk som ligger och solar precis utanför ditt fönster på våren och sommaren har du hittat rätt
Bra, då gjorde jag rätt i att inte kryssa i det rummet då!
Citera
2011-12-15, 10:48
Medlem
Kan vi uppskatta hur många rum som gått? Lär ju vara ungefär 20 om dagen för mån, tis och ons.
20+20+20=60 och så ligger det 13 st ute nu. Så säg att ikväll har kanske 75 rum gått och dom har ju sagt ungefär 200. Dock kan vi nog räkna med att januarirummen är i princip slut. Eller vad tror ni?
Citera
2011-12-15, 10:56
Medlem
MauroSpockos avatar
Citat:
Kan vi uppskatta hur många rum som gått? Lär ju vara ungefär 20 om dagen för mån, tis och ons.
20+20+20=60 och så ligger det 13 st ute nu. Så säg att ikväll har kanske 75 rum gått och dom har ju sagt ungefär 200. Dock kan vi nog räkna med att januarirummen är i princip slut. Eller vad tror ni?
De sa på telefon att det skulle komma ut januarirum veckan ut, så jag hoppas de inte ljög...
Citera
2011-12-15, 10:59
Medlem
Nej visst, men verkar ju inte ha kommit några rum idag och dom menar ju antagligen arbetsveckan som faktiskt slutar imorgon.
Citera
2011-12-15, 11:02
Medlem
MauroSpockos avatar
Citat:
Nej visst, men verkar ju inte ha kommit några rum idag och dom menar ju antagligen arbetsveckan som faktiskt slutar imorgon.
Näää, kommer det inte ut några på helgen? Det hade jag inte tänkt på.

Men vafan, jag vill inte bo på vandrarhem Det får fan ta och komma ut en klase bra jävla rum som jag ligger etta på snart, helst idag!
Citera
2011-12-15, 11:04
Medlem
Det vet jag inte, men skulle inte satsa pengar på det. Nej klart man inte vill, men känns ju överkommligt om det bara rör sig om två veckor, betydligt jobbigare om man får ett rum från 1 mars. Blir så frustrerad när man har tillräckligt bra köplats för att ligga 2 eller 3 när rummen går ut men det räcker ju inte hela vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in