2012-07-24, 15:51
Medlem
20rockss avatar
Hur är det att bo i Helsingborg när man pluggar i lund? Lägenheten i fråga ligger nära stationen.
Handlar då om 6 mån med största sannolikhet. Har ev. andra alternativ i Lund men måste svara på detta erbjudande denna vecka... Är det jobbigt att pendla? Missar man mycket kul?
Citera
2012-07-24, 16:56
Medlem
HousesNStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenCrunch
Inte för att jag planerar att göra det, men om jag tackar nej till ett redan bokat rum. Förlorar jag min köplats även om jag är novisch?
Om du ligger först i kö på en bostad när dess bokningstid tar slut och du får kontraktet, men sedan tackar nej, har du ändå förbrukat din köplats ja. Detta gäller både novischer och vanliga individer. Om du bara "kryssat i rutan" och sedan avmarkerar den innan tiden går ut, då är det ingen fara med platsen.
Citera
2012-07-24, 17:27
Medlem
Pastmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20rocks
Hur är det att bo i Helsingborg när man pluggar i lund? Lägenheten i fråga ligger nära stationen.
Handlar då om 6 mån med största sannolikhet. Har ev. andra alternativ i Lund men måste svara på detta erbjudande denna vecka... Är det jobbigt att pendla? Missar man mycket kul?
Det går både öresundståg och pågatåg till Helsingborg, så nej, du missar inget. Men det är aldrig fel att bo närmre skolan och nationerna om man hade planerat att spendera utelivet på sittningar och klubbar hela natten. Men det går som sagt tåg, jag tror det är 1 timmes väntetid efter 12 på nästa tåg, inte 20 minuters intervall som det brukar vara på dagen och kvällen.
Citera
2012-07-24, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fernsehturm
nästan alla säger att ulrikedal äger.... men undrar hur det funkar med gemensamt dusch? Jag brukar att duscha 2 gångar om dygn (kör mycket idrott).. jag har hört att det är mycket tjejer där.. användar dom badkappor/tofflor? känns lite konstig...

Jag har visserligen aldrig bott i korridor, men jag har svårt att se varför folk skulle springa nakna mellan duschen och sitt rum.
Citera
2012-07-25, 16:27
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fernsehturm
nästan alla säger att ulrikedal äger.... men undrar hur det funkar med gemensamt dusch? Jag brukar att duscha 2 gångar om dygn (kör mycket idrott).. jag har hört att det är mycket tjejer där.. användar dom badkappor/tofflor? känns lite konstig...

Det bor väl ungefär lika många killar som tjejer överallt. Och du kan nog räkna med att de som duschar går ur duschen i antingen handduk, badrock eller omklädda.
Citat:
Inte för att jag planerar att göra det, men om jag tackar nej till ett redan bokat rum. Förlorar jag min köplats även om jag är novisch?
Nej, bokar du ett rum som du sedan tackar nej till så förlorar du din köplats. Å andra sidan är det ju inte värre än att du ställer dig i kö på nytt då.
Citera
2012-07-25, 17:05
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Är det extra många ekonomistudenter på Sparta eftersom det ligger så nära?
Citera
2012-07-25, 17:11
Medlem
Pastmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Är det extra många ekonomistudenter på Sparta eftersom det ligger så nära?
Tja, det finns lite av varje oavsett korridorslägenhet. På Sparta bor det också studenter från LTH.
Citera
2012-07-26, 12:38
Medlem
Claes-Kents avatar
När tror ni att man kan börja vara med och hugga om korridorsrummen på AFB med köplats runt 9:40-9:50? I nuläget (kl halv 1) ligger jag på plats 5-10 på rätt så många rum som går ut idag.
Citera
2012-07-26, 15:50
Medlem
KaptenCrunchs avatar
Kontraktet signerat och intygen inskickade. Känns grymt!
Finns det någon möjlighet att tillgång till rummet före den 1 september så man kan använda helgen innan, till att flytta in all sin skit?
Citera
2012-07-26, 16:03
Medlem
d01shs avatar
Citat:
Kontraktet signerat och intygen inskickade. Känns grymt!
Finns det någon möjlighet att tillgång till rummet före den 1 september så man kan använda helgen innan, till att flytta in all sin skit?
Beror väl på när hyresgästen innan flyttar ut. Ibland går det att ordna, men då måste du få ett okej från den tidigare hyresgästen och från AF Bostäder (om vi kan utgå ifrån att det är AF Bostäder som du ska hyra ifrån).
Citera
2012-07-26, 17:12
Medlem
Vilken internetleverantör är bäst om man bor på t.ex Sparta?
Citera
2012-07-26, 18:40
Medlem
d01shs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorbazz
Vilken internetleverantör är bäst om man bor på t.ex Sparta?
Det är väldigt lite skillnad på leverantörerna. Använd den som passar dina behov. Själv bor jag nu på LKF, men vi har väl ungefär samma leverantörer, och jag använder Bredband2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in