2013-07-19, 20:57
Medlem
Dr.Lecters avatar
Hur ser det ut om man skulle vilja antingen dela lägenhet med andra studerande? Är det okej att man bor två stycken i novish-bostäderna? Om inte, vad är ert bästa tips om man skulle vilja hamna på samma område, helst korridor, som en annan person?
Citera
2013-07-19, 21:34
Medlem
Hur illa är det att ligga 8/52 på ett korridorsrum på Sparta? Har kötid 12/7 - 11:32. Kan jag räkna med ett rum tror ni, eller kommer jag trilla ner i kön i Augusti?
Citera
2013-07-19, 21:59
Medlem
Ok fyfan. Kom just hem från en skön semester i USA och märkte att jag har en helt värdelös kötid Så nu får man ta och försöka få tag på bostad genom blocket och bopoolen. Känns som att de flesta vill hyra ut åt en 25 kvinna, en extra utmaning att man är en 20 årig kille. Hur är det att bo i kollektiv med Mohammed, Ahmad, Jakir och Abdal i Rosengård ? Om det riktigt skiter sig, finns det någon form av vandrarhem man kan bo på (pendla 80 mil är inte kul)?
Citera
2013-07-19, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onsmoar
Ok fyfan. Kom just hem från en skön semester i USA och märkte att jag har en helt värdelös kötid Så nu får man ta och försöka få tag på bostad genom blocket och bopoolen. Känns som att de flesta vill hyra ut åt en 25 kvinna, en extra utmaning att man är en 20 årig kille. Hur är det att bo i kollektiv med Mohammed, Ahmad, Jakir och Abdal i Rosengård ? Om det riktigt skiter sig, finns det någon form av vandrarhem man kan bo på (pendla 80 mil är inte kul)?

Skriv en proper blocketannons, det gjorde jag och fick 2 bra förslag och 4 högst tvivelaktiga förslag på några dagar
Citera
2013-07-19, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nattraeven
Skriv en proper blocketannons, det gjorde jag och fick 2 bra förslag och 4 högst tvivelaktiga förslag på några dagar
Hur är det att skriva annons på bopoolen? Hade du bild på din annons? Är du tjej eller kille?

Edit: Får fan bli imorgon är så trött att jag knappt kan skriva nu.
Senast redigerad av onsmoar 2013-07-19 kl. 23:45.
Citera
2013-07-19, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onsmoar
Hur är det att skriva annons på bopoolen? Hade du bild på din annons? Är du tjej eller kille?

Edit: Får fan bli imorgon är så trött att jag knappt kan skriva nu.

bopoolen verkade hopplöst så struntade i det

Kille 21 år, ja jag hade bild
Citera
2013-07-20, 13:10
Medlem
Veasellls avatar
Då har jag köpt lägenhet vid Järnåkra (bakom södra esplanaden) Någon som bor där?
Citera
2013-07-21, 01:36
Medlem
hm, hade inte en aning om att det var såhär krångligt. missade lottningen anmälde mig till afb den 18e. innebär det att jag inte kommer kunna dra nytta av någon förtur? i så fall hur är det med folket som kommer in genom andra beskedet, ingen förtur där heller?

aja, någon som har koll på hur länge man brukar få köa för att få en bostad i staden?

Har verkligen ingen som helst lösning på bostad just nu. Hur knivigt är det? vågar man säga upp sig från jobbet, flytta 80 mil, och hoppas på att det löser sig?
Citera
2013-07-21, 10:50
Medlem
wtfhappends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crok
hm, hade inte en aning om att det var såhär krångligt. missade lottningen anmälde mig till afb den 18e. innebär det att jag inte kommer kunna dra nytta av någon förtur? i så fall hur är det med folket som kommer in genom andra beskedet, ingen förtur där heller?

aja, någon som har koll på hur länge man brukar få köa för att få en bostad i staden?

Har verkligen ingen som helst lösning på bostad just nu. Hur knivigt är det? vågar man säga upp sig från jobbet, flytta 80 mil, och hoppas på att det löser sig?

Via afb får du räkna nog med minst 5 månader då innan du får bostad, Och då har du jävligt massa tur. Kolla blocket för andrahandsuthyrning är mitt största tips. Eller försök får bostad i närliggande stad och pendla, många som gör det.
Citera
2013-07-21, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irmias
Hur illa är det att ligga 8/52 på ett korridorsrum på Sparta? Har kötid 12/7 - 11:32. Kan jag räkna med ett rum tror ni, eller kommer jag trilla ner i kön i Augusti?

Någon som har bättre koll än en själv?
Citera
2013-07-21, 20:52
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irmias
Någon som har bättre koll än en själv?

Det blir nog verkligen på håret. Vill minnas att sista novischrummet förra året (eller om det var två år sedan) gick till någon med tid runt 10-11. Så omöjligt är det nog inte men räkna inte kallt med något tyvärr.
Citera
2013-07-21, 21:38
Medlem
Hört att det ska vara lättast att få bostad på Helsingkrona och att det ska vara många brudar där

Någon som vet hur många månader det tar att få bostad om man engagerar sig i nationen. Och finns det lättare nationen att få bostad på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in