2011-07-22, 17:13
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majkle
InfoCom!

menade självklart 469, vilket ändå låter ganska grovt. I och med att jag redan nu ligger på som bäst 12 plats och det är 00.00 den 24 juli som lägenheterna går ut. Lär behöva hitta annat de första månaderna i lund förstår jag det som?

De släpper nya rum varje dag vars bokningstid går ut samma dag, så 12:e plats känns ändå acceptabelt för att vara typ 4:e dagen. Men ja, du bör ju leta annat parallellt.
Citera
2011-07-22, 17:38
Medlem
Snabb fråga:

Missar man mycket av studentlivet om man inte bor i korridor/lägenhet i Lund?
Citera
2011-07-22, 17:42
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TalibanLasse
Snabb fråga:

Missar man mycket av studentlivet om man inte bor i korridor/lägenhet i Lund?

Menar du om du bor utanför Lund? Beror på hur du är som person. Är du aktiv och engagerar dig i saker och ting lätt så missar du nog inte så mycket, men om du är tvärt om kanske du går miste om en del.
Citera
2011-07-22, 18:20
Medlem
Bonnarns avatar
Ligger som bäst 69/75 på vildanden med tiden 08.49. Känns ju inte som första september är en möjlighet i alla fall.
Citera
2011-07-22, 18:40
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnarn
Ligger som bäst 69/75 på vildanden med tiden 08.49. Känns ju inte som första september är en möjlighet i alla fall.

Det låter väldigt skumt. När jag kollar ligger jag 68/76 på vildanden och jag har inte ens novischstatus... Du kanske inte räknas som novisch?
Citera
2011-07-22, 18:50
Medlem
Bonnarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
Det låter väldigt skumt. När jag kollar ligger jag 68/76 på vildanden och jag har inte ens novischstatus... Du kanske inte räknas som novisch?
Mitt ködatum
2011-07-14 08:49.

Det är novischstatus symbol på lägenheten åtminstone?
När jag kollade nu står det att det att ett ospecificerat fel inträffade. Kanske något som strular bara?
Citera
2011-07-22, 19:03
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Mitt ködatum
2011-07-14 08:49.

Det är novischstatus symbol på lägenheten åtminstone?
När jag kollade nu står det att det att ett ospecificerat fel inträffade. Kanske något som strular bara?

Den jag syftade på var novischmärkt och ett korridorrum. Du kanske kollade på lägenheten? Tycker dock fortfarande det är skumt. Kanske kan vara något med deras system, jag vet ärligt talat inte. Eller så kanske det stämmer, och nästan bara folk med bättre än 08:49 har bokat bostäderna men jag tycker det verkar oerhört osannolikt.
Citera
2011-07-22, 19:06
Medlem
Mouffettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majkle
InfoCom

Jag med! PM:a mig ditt riktiga namn så ska jag nicka åt dig den 22:a augusti. Vi ses då.
Citera
2011-07-22, 19:09
Medlem
Bonnarns avatar
Citat:
Den jag syftade på var novischmärkt och ett korridorrum. Du kanske kollade på lägenheten? Tycker dock fortfarande det är skumt. Kanske kan vara något med deras system, jag vet ärligt talat inte. Eller så kanske det stämmer, och nästan bara folk med bättre än 08:49 har bokat bostäderna men jag tycker det verkar oerhört osannolikt.
Nej, är ett korridorrum jag kollar på också. Ligger mycket bättre till på lägenheterna av någon anledning.

3 Rum Vildanden 5147 kr 27/55

Korridorrum Vildanden 2792 kr 73/79 (Novischmärkt)

Kan man få tiden: 2011-07-14 08:49, utan att ha novischförtur? Bor i Stockholm.
Citera
2011-07-22, 19:15
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Nej, är ett korridorrum jag kollar på också. Ligger mycket bättre till på lägenheterna av någon anledning.

3 Rum Vildanden 5147 kr 27/55

Korridorrum Vildanden 2792 kr 73/79 (Novischmärkt)

Okej, jag misstänker att du av någon anledning inte fått novischstatus. Har du sökt in till Lund förut? Sen spelar det ingen roll var du bor, utan det är var du är folkbokförd. Det kan ha hänt att afb har gjort ett misstag också (det händer). Ring och hör med dem vad som står på.

Citat:
Kan man få tiden: 2011-07-14 08:49, utan att ha novischförtur? Bor i Stockholm.

Jag har alltid trott att alla som få könummer från utlottningen har novischstatus men jag är faktiskt osäker på det nu.
Citera
2011-07-22, 19:19
Medlem
Bonnarns avatar
Citat:
Okej, jag misstänker att du av någon anledning inte fått novischstatus. Har du sökt in till Lund förut? Sen spelar det ingen roll var du bor, utan det är var du är folkbokförd. Det kan ha hänt att afb har gjort ett misstag också (det händer). Ring och hör med dem vad som står på.

Jag har alltid trott att alla som få könummer från utlottningen har novischstatus men jag är faktiskt osäker på det nu.
Jag har sökt in till Lund förut, men inte blivit antagen. Är antagen nu däremot. Fast det stod att ett mejl skulle skickas ut om man inte var berättigad novischstatus. Något sånt mejl har jag inte fått i alla fall. Ska ringa afb och höra vad som händer. Men om man inte har novischstatus kan man väl knappast ens få kötiden 08.49? Låter konstigt.

Segt att man ska behöva vänta till på måndag för att få svar bara.
Senast redigerad av Bonnarn 2011-07-22 kl. 19:24.
Citera
2011-07-22, 19:48
Medlem
Bonnarns avatar
Hittade det här: Tack för din bostadsansökan.

Uppfyller du kraven för novisch, deltar du i en lottning av köplatser (se nedan). Novisch är du om du för första gången har antagits till studier om minst 15 högskolepoäng vid Lunds universitet HT 2011 och är bosatt utanför pendlingsavstånd till Lund.

Uppfyller du inte kraven för novisch får du strax en bekräftelse på din bostadsansökan. Därefter kan du se ditt ködatum på hemsidan när du loggat in. Du har nu möjlighet att boka bostäder och teckna hyresavtal på vår hemsida, dock inte de rum som är reserverade för novischer.

Särskilda villkor för novischer
AF Bostäder reserverar vid varje terminsstart ett antal bostäder för novischer, men antalet novischrum som efterfrågas är större än antalet som kan erbjudas.

För att ge så många som möjligt en rättvis chans till ett novischrum, lottar vi ut köplatser till de novischer som gjort en bostadsansökan under perioden 14-17 juli.

Lottning av köplatser sker den 18 juli. Så snart lottningen är avslutad får du en bekräftelse med e-post. Därefter kan du se ditt ködatum på hemsidan när du loggat in. Du har nu möjlighet att boka bostäder och teckna hyreskontrakt via vår hemsida.

Jag har inte fått någon bekräftelse överhuvudtaget. Får hoppas att det bara är AFB som har gjort en miss och att jag fortfarande har novischstatus. Verkar ju ha fått en utlottad kötid åtminstone. Antar att 08.49 den 14 juli endast kan fås av novischer. Blir en lite tyngre start annars.
Senast redigerad av Bonnarn 2011-07-22 kl. 19:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in