2011-08-29, 18:33
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xkang
Men jag tycker väl att det borde stå ngn stans?

Nej, står ingen stans något exakt tal på hur många som finns kvar. Dock kan man få ett hum av hur många det är kvar genom att titta på hur många novischbostäder det läggs ut normalt (tror det är runt 450 på hösten) och sedan jämföra det med hur många bostäder som redan lagts ut.
Citera
2011-08-30, 21:29
Medlem
vassapennans avatar
Varför vill ingen bo på vildanden?

Jag är på jakt efter egen lägenhet efter en lång tid i korridor. Nu börjar det äntligen luckras upp i bostadskön och jag ligger ganska bra till. Något som slog mig är att ingen är intresserad av att flytta till vildanden (lägenhet) trots låg hyra. Förvisso kan man förklara detta med att ingenjörer o naturare vill ha närmare till universitetet men då borde inte heller Ulrikedal, Parantesen eller Studentlyckan vara något alternativ. Nyss nämnda är det alltid högt tryck på, oavsett hyra eller antal rum. Någon som har en bra förklaring?
Citera
2011-08-30, 21:52
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vassapennan

Jag är på jakt efter egen lägenhet efter en lång tid i korridor. Nu börjar det äntligen luckras upp i bostadskön och jag ligger ganska bra till. Något som slog mig är att ingen är intresserad av att flytta till vildanden (lägenhet) trots låg hyra. Förvisso kan man förklara detta med att ingenjörer o naturare vill ha närmare till universitetet men då borde inte heller Ulrikedal, Parantesen eller Studentlyckan vara något alternativ. Nyss nämnda är det alltid högt tryck på, oavsett hyra eller antal rum. Någon som har en bra förklaring?

Det är längre till universitetet (oavsett vad man pluggar) från vildanden än parentesenoch ulrikedal. Sen finns det ingenting av intresse där borta (nej, Blekingska är inte av intresse...) bortsett från Nova Lund, jämfört med t.ex. parentesen som ligger väldigt centralt. Sen tycker jag personligen att byggnaderna är ganska fula också (dock inte "sparta-fula").
Senast redigerad av Dest88 2011-08-30 kl. 21:54.
Citera
2011-08-30, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xkang
Jag har könummer tex. 4/45 på en del korridorsrum. Kommer förmodligen inte få något idag, men hur länge till lägger de ut lägenheter? Jamenar, de måste väl ta slut nångång?

Tänk på att om du har ett novisch-ködatum så får du bra platser på alla novischrum för att du köar mot typ 1000 novischer, men när novischbostäderna är borta och "riktiga" bostäder börjar läggas ut så kommer du köa mot typ 10 000 andra personer (varav typ 95% har äldre datum än dig). Du får räkna med ett ködatum på 1-2 år för att få en lägenhet.
Senast redigerad av five. 2011-08-30 kl. 23:48.
Citera
2011-08-31, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
Det är längre till universitetet (oavsett vad man pluggar) från vildanden än parentesenoch ulrikedal. Sen finns det ingenting av intresse där borta (nej, Blekingska är inte av intresse...) bortsett från Nova Lund, jämfört med t.ex. parentesen som ligger väldigt centralt. Sen tycker jag personligen att byggnaderna är ganska fula också (dock inte "sparta-fula").

Kan säga att Nova Lund är en ganska bra anledning att bo i Vildanden. Grönområdena är fina. och "långt" i detta fall är ca 12 min med cykel på morgonen och ca 9 min hem (nedförsbacke heeeela vägen ) Samt att man får lite distans från skolan vilket kan vara skönt.
Citera
2011-08-31, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamakra
Kan säga att Nova Lund är en ganska bra anledning att bo i Vildanden. Grönområdena är fina. och "långt" i detta fall är ca 12 min med cykel på morgonen och ca 9 min hem (nedförsbacke heeeela vägen ) Samt att man får lite distans från skolan vilket kan vara skönt.

Äntligen någon mer än jag som gillar Vildanden!
Citera
2011-08-31, 17:50
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamakra

Antar väl att jag blivit lite av en "avståndsfascist" efter att ha bott i Lund några år.
Citera
2011-08-31, 18:19
Medlem
trodde att min kötid var bättre än vad den uppenbarligen var (2011-07-14 16:42), någon som tror att jag kommer kunna få boende via afb innan november månad? för annars måste jag börja leta efter nåt annat så snart som möjligt.
Citera
2011-08-31, 18:19
Medlem
pernil90s avatar
Citat:
Antar väl att jag blivit lite av en "avståndsfascist" efter att ha bott i Lund några år.

Det blir man definitivt, att gå från Parantesen till stationen känns som ett mindre livsverk och att behöva gå upp 45 minuter innan en föreläsning börjar är pest. Så var det ju inte direkt när man flyttade dit, då var man van vid både pendling och promenader på 2 km
Citera
2011-09-01, 18:22
Medlem
vassapennans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2pi
trodde att min kötid var bättre än vad den uppenbarligen var (2011-07-14 16:42), någon som tror att jag kommer kunna få boende via afb innan november månad? för annars måste jag börja leta efter nåt annat så snart som möjligt.

Din tid är inget att hänga i julgranen. Jag ligger betydligt bättre till men förväntas inte få något denna termin. Förvisso letar jag efter något speciellt där jag kan tänkas bo resterade delen av studieperioden.
Citera
2011-09-01, 18:53
Medlem
Citat:

Jag tror det kommer som en chock senare när man är hemma i kungliga hufvudstaden sen "VA!?! Tar det MER än 10 min på cykel!?!?!?"
Citera
2011-09-01, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vassapennan

Stämmer inte, det finns gott om folk som gärna bor på vildanden. Dock håller många nog med om att det ligger lite "off", allt annat ligger antingen mer centralt och/eller närmare universitetet, LTH och nästan allt annat av intresse i Lund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in