2011-08-27, 15:40
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pernil90
Alla snor, av alla, bara att vänja sig. Så börja du också ta saker så slutar det förhoppningsvis med ett nollsummespel

Vad tusan bor ni i för patraskkorridorer? Klart det har hänt att man tagit lite kaffe eller smör av någon en morgon om ens eget varit slut. Men då säger man ju självklart till att man lånat lite så fort man träffar personen.
Citera
2011-08-27, 19:51
Bannlyst
Fan vad afb äger. Står på 3 lägenheter samtidigt men bor redan i Skåne. Finns det andra möjligheter att få bostad? Och hur lång tid kommer afb ta, kan det inte ta 100år? Kommer jag skjutas fram i kön eller hur fungerar det?

Mitt ködatum
2011-07-14 00:02

Är detta ett bra könummer? För jag står typ som 38/45...
Senast redigerad av Aktualisera 2011-08-27 kl. 19:53.
Citera
2011-08-27, 21:16
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktualisera
Fan vad afb äger. Står på 3 lägenheter samtidigt men bor redan i Skåne. Finns det andra möjligheter att få bostad? Och hur lång tid kommer afb ta, kan det inte ta 100år? Kommer jag skjutas fram i kön eller hur fungerar det?

Mitt ködatum
2011-07-14 00:02

Är detta ett bra könummer? För jag står typ som 38/45...

Det verkar som om du inte räknas som novisch så någonting denna termin kan du glömma. Däremot i vår kanske.
Citera
2011-08-27, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
Det verkar som om du inte räknas som novisch så någonting denna termin kan du glömma. Däremot i vår kanske.

Okej tack. Men hur får jag någonsin en chans? Kommer jag ställas fram i kön eller är min enda chans att andra slutar söka bostad? Om ni förstår.

Tack
Citera
2011-08-27, 21:38
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktualisera
Okej tack. Men hur får jag någonsin en chans? Kommer jag ställas fram i kön eller är min enda chans att andra slutar söka bostad? Om ni förstår.

Tack

När en person får en bostad försvinner dess ködatum och således betas kön av (tekniskt sett är det inte en "kö", men folk med bättre ködatum och som aktivt söker bostad betas av). Sen är det många som är ointresserade av att slösa sitt könummer på ett korridorrum och sparar istället för en etta.
Citera
2011-08-27, 22:36
Bannlyst
Citat:
När en person får en bostad försvinner dess ködatum och således betas kön av (tekniskt sett är det inte en "kö", men folk med bättre ködatum och som aktivt söker bostad betas av). Sen är det många som är ointresserade av att slösa sitt könummer på ett korridorrum och sparar istället för en etta.

Aha. På det visset.
Citera
2011-08-29, 17:35
Medlem
xkangs avatar
Jag har könummer tex. 4/45 på en del korridorsrum. Kommer förmodligen inte få något idag, men hur länge till lägger de ut lägenheter? Jamenar, de måste väl ta slut nångång?
Citera
2011-08-29, 17:55
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xkang
Jag har könummer tex. 4/45 på en del korridorsrum. Kommer förmodligen inte få något idag, men hur länge till lägger de ut lägenheter? Jamenar, de måste väl ta slut nångång?

De sista bostäderna för novischer som läggs ut har inflyttningsdatum 1 oktober.
Citera
2011-08-29, 18:01
Medlem
xkangs avatar
Citat:
De sista bostäderna för novischer som läggs ut har inflyttningsdatum 1 oktober.

Jo, men hur många fler är det?
Citera
2011-08-29, 18:14
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xkang
Jo, men hur många fler är det?

Omöjligt att säga om man inte jobbar på af bostäder...
Citera
2011-08-29, 18:21
Medlem
xkangs avatar
Citat:
Omöjligt att säga om man inte jobbar på af bostäder...

Men jag tycker väl att det borde stå ngn stans?
Citera
2011-08-29, 18:21
Medlem
pernil90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
Vad tusan bor ni i för patraskkorridorer? Klart det har hänt att man tagit lite kaffe eller smör av någon en morgon om ens eget varit slut. Men då säger man ju självklart till att man lånat lite så fort man träffar personen.

Haha, jag bor på Parantesen. Kanske är värst där, har inte så mycket att jämföra med. Tror inte någon har sagt till mig än att de har "lånat" lite av mina grejer. Ett bra exempel är att jag hade med mig cirka 1kg Oboy då jag brukade dricka det på morgnarna, tog det två tre gånger och slutade sedan med det i några månader. När jag sedan två månader senare skulle ta lite Oboy var allting slut, och ingen hade aldrig rört mig Oboy . Man får dock snabbt en uppfattning om vem som snor mest och kan då fokusera sina stölder på deras egendom så dt blir mest rättvist. Anarki är det ju men det fungerar ganska bra faktiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in