2011-11-20, 18:05
Medlem
eradicos avatar
Kommer förmodligen att ligga etta-tvåa i kön lagom tills i slutet av April/början på Maj. Är först och främst intresserad av korridorrum och kommer att plugga på teknisk. Tips på bra korridorer man bör kolla upp? Vilka är det man ska undvika (jag är inte direkt människan som gillar att bli aspackad 2-3 gånger i veckan)?
Citera
2011-11-20, 18:13
Medlem
pernil90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Kommer förmodligen att ligga etta-tvåa i kön lagom tills i slutet av April/början på Maj. Är först och främst intresserad av korridorrum och kommer att plugga på teknisk. Tips på bra korridorer man bör kolla upp? Vilka är det man ska undvika (jag är inte direkt människan som gillar att bli aspackad 2-3 gånger i veckan)?

Sparta, Delphi och Kämnärs. Då kommer du antagligen bo med likasinnade, både till sättet och utbildningsmässigt.

edit: läs faq'en i första posten också, där står det mesta du behöver veta.
Citera
2011-11-20, 18:30
Medlem
eradicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pernil90
Sparta, Delphi och Kämnärs. Då kommer du antagligen bo med likasinnade, både till sättet och utbildningsmässigt.

edit: läs faq'en i första posten också, där står det mesta du behöver veta.

Sparta och Kämnärs känns faktiskt ganska lockande, hur är standarden på korridorsrummen vid kämnärs?
Citera
2011-11-20, 18:46
Medlem
Var det inte Kämnärsrätten som har dålig standard på sin rum eller var det lägenheter?
Citera
2011-11-20, 18:57
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Var det inte Kämnärsrätten som har dålig standard på sin rum eller var det lägenheter?
Många ettor på kämnars är det dålig standard på. Dock är väl korridorerna relativt nybyggda? Tyckte det såg helt okej ut när jag var där förut; 2 våningar i varje hus och sen ett mellanplan där köket ligger.
Citera
2011-11-20, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
Många ettor på kämnars är det dålig standard på. Dock är väl korridorerna relativt nybyggda? Tyckte det såg helt okej ut när jag var där förut; 2 våningar i varje hus och sen ett mellanplan där köket ligger.
Jag har bara varit en gång på Kämnärsrätten och då var jag full som en kastrull men jag tror det var någon i den här tråden som sa att ettorna är ett boende som man bara har tills man hittar något annat pga den låga standarden.
Citera
2011-11-20, 22:00
Medlem
Lepiduss avatar
Korridorerna på kämnärs är byggda någon gång på 90-talet. Relativt nybyggda alltså. De har även en mycket trevligare planlösning än andra korridorer, inte bara en rak korridor alltså. De må vara lite dyrare, men som boende där kan jag varmt rekommendera det.
Citera
2011-11-21, 00:31
Medlem
eradicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lepidus
Korridorerna på kämnärs är byggda någon gång på 90-talet. Relativt nybyggda alltså. De har även en mycket trevligare planlösning än andra korridorer, inte bara en rak korridor alltså. De må vara lite dyrare, men som boende där kan jag varmt rekommendera det.

Okej, får kolla in det!
hur tycker du det rent generellt sett är att bo på korridor, är det jobbigt eller funkar det för det mesta?
Citera
2011-11-21, 11:41
Medlem
Pixlars avatar
Husboende vräkt/avhyst från Hallands nation pga narkotika
, detta är något som jag har hört och att det skall ha hänt de senaste veckorna. ( namn finns, vet inte om jag borde lägga ut det )
Min fråga är alltså, hur hårda är nationerna mot denna typ av verksamhet?

Jag har tankar på att "börja" odla och innehar för närvarande ett litet knippe godbitar.
Riskerar jag som boende på en nation mycket genom att syssla med detta.
Vilka nationer är hårdast respektive mest liberala?
Citera
2011-11-21, 16:23
Medlem
Lepiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Okej, får kolla in det!
hur tycker du det rent generellt sett är att bo på korridor, är det jobbigt eller funkar det för det mesta?

Jag trivs skitbra, hade inte flyttat till en lägenhet även om jag hade haft chansen. Det hänger förstås mycket på vad det är för andra människor som bor där. Men i min korridor är alla skitsjyssta och ordentliga. Det jag gillar med att bo i korridor är att om du har tråkigt finns det nästan alltid någon i köket man kan snacka med, och vill man vara ensam kan man gå in på sitt rum och stänga om sig. Vi gör även mycket saker tillsammans t.ex. har vi matlagningstävling just nu och vi ska ha julbak nästa helg. Och vi festar förstås oxå. Summa summarum: Korridor är skitbra och jag tycker att alla ska ta testa som kan.
Citera
2011-11-21, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pixlar
Husboende vräkt/avhyst från Hallands nation pga narkotika
, detta är något som jag har hört och att det skall ha hänt de senaste veckorna. ( namn finns, vet inte om jag borde lägga ut det )
Min fråga är alltså, hur hårda är nationerna mot denna typ av verksamhet?

Jag har tankar på att "börja" odla och innehar för närvarande ett litet knippe godbitar.
Riskerar jag som boende på en nation mycket genom att syssla med detta.
Vilka nationer är hårdast respektive mest liberala?

Jag har faktiskt ingen aning men en gissning är att Smålands inte borde bry sig så mycket (som du säkert vet hänger kommunister, salladsbolsjeviker och annat löst folk där). Det är dock bara en gissning och även om de nu tolererar det så skulle jag inte vilja bo med folket där.
Citera
2011-11-22, 13:15
Medlem
storytellers avatar
2011-07-14 i kötid. När kan man räkna med att få de minst eftertraktade korridorsrummen? Typ Parentesen osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in