2011-05-15, 19:42
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NestTest
Om jag ställer mig i den kön nu, och betalar 50 kr för det, hur stor är chansen att jag får en bostad genom dem till hösten?
Antar att du syftar på Mikael Hansens Kollegium. Typ obefintlig chans.
Citera
2011-05-15, 21:55
Medlem
NestTests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
Antar att du syftar på Mikael Hansens Kollegium. Typ obefintlig chans.
haha, okej.
Citera
2011-05-16, 00:04
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Om jag ställer mig i den kön nu, och betalar 50 kr för det, hur stor är chansen att jag får en bostad genom dem till hösten?

Vill gärna ha alla dörrar öppna, även om det just nu lutar mot att jag tar lägenheten.
Ställ dig i kö, men kötiden är lätt två år.Jag har stått i kö sen HT-09 och ligger än idag en bit ifrån att få boende där.
Citera
2011-05-16, 00:30
Medlem
Kannans avatar
Citat:

Vill gärna ha alla dörrar öppna, även om det just nu lutar mot att jag tar lägenheten.
Har du under 19,0 är det 50 spänn i sjön. Antagligen ännu högre nuförtiden med tanke på betygsinflationen.
Citera
2011-05-16, 14:53
Medlem
Hur kan det vara möjligt att det är så sinnessjukt få korridorrum som läggs upp på AFB:s hemsida ?. Det är ju sällan mer än 10 st nya lediga rum som dyker upp i veckan. Med tanke på hur många rum som finns ; (Delphi :1001 st, Sparta 539 st, Vildanden 469 st, Ulrikedal 370 st och så vidare), Hur kan det inte ligga uppe mer än typ 4-5 stycken åt gången?. Slutar folk aldrig plugga i Lund, eller vad är det frågan om?
Citera
2011-05-16, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tonicwater
Hur kan det vara möjligt att det är så sinnessjukt få korridorrum som läggs upp på AFB:s hemsida ?. Det är ju sällan mer än 10 st nya lediga rum som dyker upp i veckan. Med tanke på hur många rum som finns ; (Delphi :1001 st, Sparta 539 st, Vildanden 469 st, Ulrikedal 370 st och så vidare), Hur kan det inte ligga uppe mer än typ 4-5 stycken åt gången?. Slutar folk aldrig plugga i Lund, eller vad är det frågan om?

Kort och gott: http://www.dn.se/nyheter/sverige/rek...till-hogskolan
Citera
2011-05-16, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av åke_128
Kort och gott: http://www.dn.se/nyheter/sverige/rek...till-hogskolan

Jovisst, men alla som börjar på högskolan måste ju också sluta någon gång, och det jag tycker är konstigt är att i princip inga av alla dessa tusentals upptagna korridorrum sägs upp. Av alla AFB:s korridorrum ligger det just nu ute 4-5 stycken (av flera tusen). Vad kan denna obefintliga rotation på rummen grunda sig i ? Hyr alla förstahandsinnehavare ut sina rum i andra hand när de flyttar istället för att säga upp dem, och därmed hamnar de inte på AFB:s hemsida ?.
Citera
2011-05-16, 16:37
Medlem
FrasseFloyds avatar
AFB sparar bostäder som sägs upp på våren så att de kan kan ge novischerna på hösten ett stort antal korridorrum. rotation sker således primärt under aug-okt samt jan-mar.
Citera
2011-05-16, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
AFB sparar bostäder som sägs upp på våren så att de kan kan ge novischerna på hösten ett stort antal korridorrum. rotation sker således primärt under aug-okt samt jan-mar.

Intressant, tack!. Jag mailade AFB om detta, men de svarade torrt att "just nu sägs det upp mindre rum än vanligt".
Citera
2011-05-16, 17:02
Medlem
_Ahlen_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Ställ dig i kö, men kötiden är lätt två år.Jag har stått i kö sen HT-09 och ligger än idag en bit ifrån att få boende där.
Är det verkligen så illa nu? Ställde mig i kö i början av 2009, och låg etta på det första rummet som lades ut när det började bli aktuellt för mig (dvs VT -10), således räckte ett drygt år gott och väl för mindre än ett år sedan.
Citat:
Ursprungligen postat av Kannan
Har du under 19,0 är det 50 spänn i sjön. Antagligen ännu högre nuförtiden med tanke på betygsinflationen.
Vad skulle betygen spela för roll för hur bra köplats man får på MHK?
Citera
2011-05-16, 17:27
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Ahlen_
Är det verkligen så illa nu? Ställde mig i kö i början av 2009, och låg etta på det första rummet som lades ut när det började bli aktuellt för mig (dvs VT -10), således räckte ett drygt år gott och väl för mindre än ett år sedan.

Vad skulle betygen spela för roll för hur bra köplats man får på MHK?
Har fått för mig att betyg har med saken att göra, men det kanske bara gäller stipendiet. Det grundar sig på betyg iaf.
Citera
2011-05-16, 18:12
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kannan
Har fått för mig att betyg har med saken att göra, men det kanske bara gäller stipendiet. Det grundar sig på betyg iaf.
Ja, det är bara stipendiet som har med betygen att göra. Jag citerar från MHK:s stipendiesida.
Citat:
Stipendierna delas ut till de ungdomar som kommer direkt från gymnasiet med speciellt goda betyg. Berättigade att söka är studerande vid Lunds Universitet. Sökande får ha varit inskriven vid Lunds universitet under högst en termin utöver den under vilken ansökan om stipendium inges. Förra året delade vi ut 31 stipendium. Lägsta betyg 2010 var 19,9. Vi tar ingen hänsyn till meritpoäng.

Jag är f ö på g med min bit av vårt projekt, har bara haft ovanligt mycket med studierna nu på sistone.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in