Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Nu ska jag inte säga för mycket, eftersom jag inte bott i korridor alls, men ingen av mina vänner med delad dusch har någonsin klagat. Visst är det skönt med egen dusch, men jag vet ärligt talat inte hur värt det är. Däremot vet jag att det är skönt att ha nära hem när jag varit ute. Skulle jag få problem med duschsituationen kan jag alltid duscha i samband med träning eller hos flickvän, så jag har väl helt enkelt råd att vara lite flexibel. Jag trivs helt enkelt väldigt bra i södra Lund. Spontant känns det som att den som bävar inför delat kök kanske helt ska leta andra bostdsmöjligheter än korridor.:-)
Jag är kanske inte så asocial som jag kan verka, jag skulle säkert överleva delad dusch och kommer kanske rent utav uppskatta delat kök. Men eftersom jag jag aldrig bott på det sättet så är det lite skrämmande kanske. Men det beror ju på hur det sköts och hur trevligt man har med varandra.
men ja, jag skulle hellre ha valt en 1:a med kokvrå/pentry, men riktigt så kräsen kan jag nog inte vara. Inte ännu iaf!

Men du lyckades fixa en lägenhet på Ulrikedal dirr menar du? För du har väl bott där ett tag nu som du skrev tidigare, men har aldrig bott i korridor?