2010-12-13, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsycholicRave
Någon som vet hur det är med internet på områdena, Delphi och sparta t.ex? Måste man fixa eget abonnemang, eller finns där trådlöst?
Det får du fixa själv, men det är lätt. Koppla in sladden -> öppna webbläsaren -> välj operatör, färdigt.!

Citat:
Ursprungligen postat av 1plus2
Du får skaffa eget.
Du kan läsa lite här:
http://www.afb.se/sv/Om-AFB/Ditt-boende/Bredband-/
Själv gillar jag detta stycket, speciellt det i fet stil!
Haha, de flesta ligger faktiskt kring 50-lappen.
Citera
2010-12-13, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Nu ska jag inte säga för mycket, eftersom jag inte bott i korridor alls, men ingen av mina vänner med delad dusch har någonsin klagat. Visst är det skönt med egen dusch, men jag vet ärligt talat inte hur värt det är. Däremot vet jag att det är skönt att ha nära hem när jag varit ute. Skulle jag få problem med duschsituationen kan jag alltid duscha i samband med träning eller hos flickvän, så jag har väl helt enkelt råd att vara lite flexibel. Jag trivs helt enkelt väldigt bra i södra Lund. Spontant känns det som att den som bävar inför delat kök kanske helt ska leta andra bostdsmöjligheter än korridor.:-)

Jag är kanske inte så asocial som jag kan verka, jag skulle säkert överleva delad dusch och kommer kanske rent utav uppskatta delat kök. Men eftersom jag jag aldrig bott på det sättet så är det lite skrämmande kanske. Men det beror ju på hur det sköts och hur trevligt man har med varandra.

men ja, jag skulle hellre ha valt en 1:a med kokvrå/pentry, men riktigt så kräsen kan jag nog inte vara. Inte ännu iaf! Men du lyckades fixa en lägenhet på Ulrikedal dirr menar du? För du har väl bott där ett tag nu som du skrev tidigare, men har aldrig bott i korridor?
Citera
2010-12-13, 12:34
Medlem
PsycholicRaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1plus2
Du får skaffa eget.

Du kan läsa lite här:
http://www.afb.se/sv/Om-AFB/Ditt-boende/Bredband-/

Själv gillar jag detta stycket, speciellt det i fet stil!

Haha, tackar för det svaret, kunde inte bli bättre

Förresten, var inne och kollade lite på länken med priser och leverantörer, är det någon som vet om det är nån leverantör man bör undvika, eller är det bara att köra på den billigaste?
Senast redigerad av PsycholicRave 2010-12-13 kl. 12:46.
Citera
2010-12-13, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsycholicRave
Haha, tackar för det svaret, kunde inte bli bättre

Förresten, var inne och kollade lite på länken med priser och leverantörer, är det någon som vet om det är nån leverantör man bör undvika, eller är det bara att köra på den billigaste?

Nu får ni såga mig totalt om jag uppvisar kass teknisk bildning men hur är det med mobilt bredband? Kör inte de flesta med det? Switchar folk? Kan inte tänka mig det, eller finns det ett nät att nyttja i skolan? Dock vill man ju kunna surfa på tåget, fiket etc etc..
Citera
2010-12-13, 15:31
Medlem
Kulles avatar
Stämmer det verkligen att det inte finns hiss i husen på Vildanden? Det känns lite knepigt att släpa upp möbler 5 våningar.
Citera
2010-12-13, 15:42
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patohls
Nu får ni såga mig totalt om jag uppvisar kass teknisk bildning men hur är det med mobilt bredband? Kör inte de flesta med det? Switchar folk? Kan inte tänka mig det, eller finns det ett nät att nyttja i skolan? Dock vill man ju kunna surfa på tåget, fiket etc etc..
Väldigt få, om ens någon, av mina vänner kör med mobilt bredband. Som student har du tillgång till trådlöst internet i alla universitetsbyggnader. Gratis. Behöver du verkligen internet på tåg och fik så ofta att det är värt att skaffa sig både dyrare och sämre internet än vad som erbjuds via AFB? Jag tycker att mitt internet fungerar alldeles utmärkt trots att både jag och personen jag bor med nyttjar det ganska friskt.
Citera
2010-12-13, 17:03
Medlem
Låter prima

Dessutom har väl tågen oftast internet och pluggar gör man ju i skolan eller hemma. Aja, tackar för svaret
Citera
2010-12-13, 17:36
Medlem
Pizzadragans avatar
Vad ska man satsa på för rum det ser ut som jag ligger först på ganska många vet dock inte vart man kollar vad man har för exakt kötid hade varit bra för då hade man kanske kunnat satsa på en lägenhet, kommer det fler rum eller ska man söka det som bjuds idag? Är inte den som är kräsen men min erfarenhet är att om man är 10 stycken i en korridor är det lättare att smita från disken än om man är 4 tex, fast givetvis så tar jag det som bjuds jag tänkte bara att det kan bli lite komplikationer då jag själv gillar att det är fräscht runt omkring mig känns inte som att jag har standardsynen på städning för en student, kan man få ett rum i en korridor om 4 som novisch?
Senast redigerad av Pizzadragan 2010-12-13 kl. 17:50.
Citera
2010-12-13, 18:02
Bannlyst
3 bokningar, är 3 på turordningen.
Hur stora är chanserna att jag får en av dessa? Är det något ställe som är mer eftertraktat än det andra?
Har bokat sparta, parentesen, parentesen
Citera
2010-12-13, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pizzadragan
Vad ska man satsa på för rum det ser ut som jag ligger först på ganska många vet dock inte vart man kollar vad man har för exakt kötid hade varit bra för då hade man kanske kunnat satsa på en lägenhet, kommer det fler rum eller ska man söka det som bjuds idag? Är inte den som är kräsen men min erfarenhet är att om man är 10 stycken i en korridor är det lättare att smita från disken än om man är 4 tex, fast givetvis så tar jag det som bjuds jag tänkte bara att det kan bli lite komplikationer då jag själv gillar att det är fräscht runt omkring mig känns inte som att jag har standardsynen på städning för en student, kan man få ett rum i en korridor om 4 som novisch?
Det där med stycken asså..

Exakt kötid står på första sidan när du har loggat in. Är du novisch kommer du inte kunna få en lägenhet.
Det kommer komma fler rum än de som ligger ute just nu.
Mindre korridorer är självklart bättre om du gillar ordning och reda. Tror inte det finns något ställe som har korridorer med 4 rum, känns som att det skulle gå emot själva poängen med korridorer..

edit:

Citat:
Ursprungligen postat av 4BD1
3 bokningar, är 3 på turordningen.
Hur stora är chanserna att jag får en av dessa? Är det något ställe som är mer eftertraktat än det andra?
Har bokat sparta, parentesen, parentesen
Vad har du för kötid?

Hejja Kai förresten )
Citera
2010-12-13, 18:26
Medlem
Pizzadragans avatar
Tack för svar vad är det minsta antal rummen för en korridor? Jag har kötiden 2010-12-09 00:16 jag bör väl kunna avvakta och vänta på något bättre eller är det den här typen av korridorer som bjuds?
Senast redigerad av Pizzadragan 2010-12-13 kl. 19:08.
Citera
2010-12-13, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DrLoc

Vad har du för kötid?

Hejja Kai förresten )

2010-12-09 02:42

Borde väl vara helt okej? är typ 3a på de flesta, 3a 4a typ..

jaaa gogo kai greene!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in