2011-03-29, 20:01
Medlem
jomenvisst84s avatar
Själva pendlingen på cykel är bara en av nackdelarna... Dels är det jobbigt och gör det till ett helt projekt att ta sig till skolan. Svettig och jävlig när man kommer fram... Sen missar man ju en hel del av gemenskapen om man bor isolerat. Men jag kanske är bortskämd som aldrig bott längre än fem minuters promenad från skolor och nu när jag jobbar, tio minuters bilfärd till arbetsplatsen.

För min del är campusboende i stort sett ett måste om jag ska börja studera igen.

EDIT: Kollade hur långt det var till skolan när jag bodde i växjö, och det var c:a 9km, lite väl i överkant att trampa för min del...
Citera
2011-03-29, 21:56
Citat:
Ursprungligen postat av jomenvisst84
Har haft planer att studera i Lund, men efter att ha läst denna tråd tappade man ju lusten totalt. Systemet hos AFB verkar ju helt vansinnigt, vad är det för fel på ett vanligt kösystem?? Har studerat i Växjö under ett år, bodde i Araby under tiden, och att bo några kilometer från själva universitet var jobbigare än vad jag räknat med. För min del får det nog bli Luleå istället. Efter några år i kö (gäller ju att vara förutséende ) är det inga problem att få boende på campus

Ni som pluggar i Lund och bor en bit från skolan, hur orkar ni med att pendla varje dag???

Äsch, så jobbigt är det inte att pendla. Jag har skola 1-3 gånger i veckan och bor 30 min från Lund med buss. Visst måste man gå upp lite tidigare men det är inge man mår dåligt över.
Citera
2011-03-29, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kannan
Ja, det var ett jävla äventyr Under de första fyra veckorna på LTH (där nollningen för övrigt börjar i mitten av augusti så det är ju väldigt varmt och behagligt då) är det mest fest hela tiden så det var få nätter som dom la sig nyktra om man säger så. Lite bortamatcher på liggfronten och helt plötsligt var det få nätter som verkligen var påfrestande för dom.

Man knyter otroligt mycket kontakter under början av studietiden, ni kommer bli chockade över hur många nya människor ni har lärt känna under de första tre veckorna. Är ni någorlunda socialt kompetenta bör det inte ta mer än någon månad innan ni hittat någon skön snubbe med ett rum, eller åtminstone en soffa, för mycket.

Det kanske låter överdrivet att det är så enkelt, men det är verkligen löjligt hur de flesta människor är öppna och trevliga här.

Tack för det här inlägget, det är när man läser sånt här som man blir taggad på att läsa i Lund! Ser fram emot nollningen och att kröka varje dag. Nu känner jag mig dessutom lugnare när det kommer till bostadsfronten.
Citera
2011-03-30, 12:35
Medlem
ESS-Lunds avatar
Är man inte socialt efterbliven eller gömmer sig i ett hål hela dagarna hittar man snabbt boende i Lund. Självklart hjälper kontakter, bra munläder, trevlig attityd etc. Malmö är dessutom lite mer gångbart tack vare citytunneln för de som kan tänka sig pendla.
Citera
2011-03-30, 21:25
Medlem
Af Svanthes avatar
Hej,

Någon med erfarenhet som kan berätta hur den generella standarden är på AFB:s enrummare?
Vad finns i köket osv?

MVH
Af Svanthe
Citera
2011-03-31, 10:57
Medlem
hata folk som bokar kvart i tolv sista dagen.. *bitter*
Citera
2011-03-31, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Af Svanthe
Hej,

Någon med erfarenhet som kan berätta hur den generella standarden är på AFB:s enrummare?
Vad finns i köket osv?

MVH
Af Svanthe

Generellt håller de god standard. AFB har renoverat pentryrummen på Ulrikedal och håller tydligen på med några på Vildanden också, i övrigt har rummen inte renoverats sen de byggdes på 60- och 70-talet men de flesta jag har sett har varit väldigt välskötta. Slitaget är ju betydligt mindre än på korridorköken.

I köken finns kylskåp samt kokplattor/ugn. Det kan hända att de pressat in en micro i de nyrenoverade rummen också men nån köksutrustning utöver detta finns ej.
Citera
2011-04-04, 17:26
Medlem
3pacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Af Svanthe
Hej,

Vad finns i köket osv?

MVH
Af Svanthe

Det finns pentryn där man inte kan ha igång både spis och ugn samtidigt, ganska jobbigt och jag tror att det är hyfsat vanligt.
Citera
2011-04-04, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3pac
Det finns pentryn där man inte kan ha igång både spis och ugn samtidigt, ganska jobbigt och jag tror att det är hyfsat vanligt.

I mitt på magistratsvägen är det inte så.
Citera
2011-04-04, 21:38
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3pac
Så är det på Ulrikedal, och beror på att AFB inte vill överbelasta säkringarna. Har du testat med den lilla plattan samtidigt som ugnen, för det ska funka.
Citera
2011-04-06, 00:55
Medlem
Tror ni dubbla hyror i två månader rättfärdigar uthyrning i andrahand hos AFB? Knep mig min 2a ikväll, inflyttning 1e juni, men har tre månaders uppsägning på nuvarande.. Det blir mycket pengar. Till hela tiden, juni och juli, kan man ju knappast hitta någon som vill bo i Lund, men har sett att någon liten del kanske åtminstone är möjlig, och jag vill ju inte ha folk boende i den lägenhet jag själv hyr i andrahand just nu, där alla mina saker finns, som jag inte hinner flytta..
Citera
2011-04-06, 01:13
Medlem
Hur är det med studentboende i Lund om man pluggar i Malmö? Har man sämre möjligheter än de som studerar i Lund, och vad är det som skiljer i så fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in