2011-04-20, 17:09
Medlem
Mm, antog det. Några särskilda tips på hur man kan fixa andrahands lättast?
Citera
2011-04-20, 20:17
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vikjoh169
Mm, antog det. Några särskilda tips på hur man kan fixa andrahands lättast?
Ha inga krav eller preferenser överhuvudtaget. De som går bostadslösa är ofta de som är känsligast och "mest bortskämda". Räkna med att du får bo i Malmö, Eslöv eller andra närliggande orter i början, sen får man jobba sig inåt helt enkelt. Efter senast ett halvår bör du ha en bostad på AFB eller någon nation om du aktiverat dig.
Citera
2011-04-21, 00:31
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kannan
Ha inga krav eller preferenser överhuvudtaget. De som går bostadslösa är ofta de som är känsligast och "mest bortskämda". Räkna med att du får bo i Malmö, Eslöv eller andra närliggande orter i början, sen får man jobba sig inåt helt enkelt. Efter senast ett halvår bör du ha en bostad på AFB eller någon nation om du aktiverat dig.
Det känns som om du har skrivit det här ca 15 gånger de senaste 3 månaderna. Ska vi kanske göra en gemensam insats och sammanställa en FAQ?
Citera
2011-04-21, 09:37
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Det känns som om du har skrivit det här ca 15 gånger de senaste 3 månaderna. Ska vi kanske göra en gemensam insats och sammanställa en FAQ?
Ja, det låter som en utmärkt idé faktiskt

PMa om du behöver hjälp!
Citera
2011-04-21, 11:21
Medlem
Citat:

Antog det. Med tanke på bostadssituationen i Lund är jag nöjd med i princip vad som helst (utom tält...).
Citera
2011-04-21, 14:52
Medlem
Vet inte om det här har tagits upp, om det är självklart eller om jag är dum i huvudet.

Hur ställer man sig i kö på alla dessa bostads sajter som ni länkar runt till?

Räcker det att bli medlem på sidan så är man automatiskt med i någon osynlig kö som jag inte ser eller måste man göra massa intresseanmälningar på olika bostäder hela tiden?

Kan någon förklara hur det ligger till
Citera
2011-04-21, 16:18
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vikjoh169
Antog det. Med tanke på bostadssituationen i Lund är jag nöjd med i princip vad som helst (utom tält...).
I så fall bör det inte vara några problem, om det krisar sig rejält kan du garanterat bo hos nån av dina kursare när du börjar.
Citat:
Ursprungligen postat av Tangmannen2
Vet inte om det här har tagits upp, om det är självklart eller om jag är dum i huvudet.

Räcker det att bli medlem på sidan så är man automatiskt med i någon osynlig kö som jag inte ser eller måste man göra massa intresseanmälningar på olika bostäder hela tiden?

"alla dessa bostadssajter"? Förutom LKF (Den kommunala fastighetsuthyrningen, ingen mening att ställa sig där) finns det bara AFB - och det får du en massa info om hur du går tillväga med när du har blivit antagen.
Citera
2011-04-21, 16:45
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangmannen2

På afb.se kan du bli medlem innan du fått ditt antagningsbesked, men du kan först göra bostadsansökan när antagningsbeskedet kommit. Det brukar vara vissa datum där om man gör en bostadsansökan då, så deltar du i en lottning av könummer.

Kommer inte riktigt ihåg hur det är på LKF, men där är det väl rätt tydligt om man står i kö eller inte.

På Mikael Hansens Kollegium måste du betala 50 kr/halvår för att få stå i deras kö, och där kan du ställa dig innan du fått antagningsbeskedet.
Citera
2011-04-21, 17:23
Medlem
Jag vet inte om det nämnts tidigare, men för er som letar bostad - anmäl intresse till Malmös Studenthus!
http://www.malmostudenthus.se/
De hyr ut även till Lundastudenter!
Det ligger i Rosengård, men jag känner flera personer som bor där och trivs utmärkt!
Citera
2011-04-21, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maintenant
Jag vet inte om det nämnts tidigare, men för er som letar bostad - anmäl intresse till Malmös Studenthus!
http://www.malmostudenthus.se/
De hyr ut även till Lundastudenter!
Det ligger i Rosengård, men jag känner flera personer som bor där och trivs utmärkt!

Jag är inte rasist, men jag bor nog hellre i tält än i Rosengård.
Citera
2011-04-22, 20:48
Medlem
Jag lånar tråden till en fråga. Jag har nyligen blivit erbjuden ett rum i en trea på 64 kvm i området Kämnärsrätten. Dock vet jag inte hur stort detta rum är och min blivande kombo vet inte heller eftersom lägenheten inte är tillgänglig än. Min fråga är nu: Finns det någon här som vet hur stort det lilla sovrummet i en trea på Kämnärsrätten är? Rimligen någon som bor eller har bott i en sådan lägenhet och som kan upplysa mig om rummets ungefärliga mått.

Tack.
Citera
2011-04-22, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blubzz
Jag lånar tråden till en fråga. Jag har nyligen blivit erbjuden ett rum i en trea på 64 kvm i området Kämnärsrätten. Dock vet jag inte hur stort detta rum är och min blivande kombo vet inte heller eftersom lägenheten inte är tillgänglig än. Min fråga är nu: Finns det någon här som vet hur stort det lilla sovrummet i en trea på Kämnärsrätten är? Rimligen någon som bor eller har bott i en sådan lägenhet och som kan upplysa mig om rummets ungefärliga mått.

Tack.

Ingen aning faktiskt, men kanske detta hjälper:
http://www.afb.se/redimo/jsp/objectt...talrum=3%20Rum
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in