Citat:
Det jag nu undrar över är hur stor chansen är att jag får något korridorrum där innan terminstart?
Ungefär 3 % kanske. Vad vill du att vi ska svara här egentligen? Beror på hur många som ställer sig i kö och hur många bostäder som finns tillgängliga. Varierar oerhört.
Citat:
Stämmer det även att man inte kan få något på nationerna förrän man aktiverat sig (alltså efter terminstarten)?
Vissa nationer, främst de med många bostäder (Malmö, Helsingkrona, m. fl.) har novischutlottning vid inskrivningen vilket snabbt kan ge bostad. Men din nollning kommer vara i slutet av augusti (jag är inte ekonom, men den brukar väl ligga där nånstans) och då kommer du antagligen inte ha någon bostad eftersom inskrivningen inte är öppen vid det tillfället. Är du driftig mailar du alla nationer, alternativt läser deras hemsidor.
Citat:
Om jag skulle få ett ruttet "könummer" på AFB under lottningen och inte kunna få något andrahand (har inte lyckats med det hittills), är det verkligen så att jag blir hemlös?
Den där frågan är besvarad lika många gånger i tråden som tråden är lång ungefär. Det är helt upp till dig om du blir hemlös eller inte, men har du inga höga krav och är socialt driftig och öppen så ska du klara det på ett eller annat sätt.