Citat:
Ursprungligen postat av M.S
någon som har några tips på hur man kan försöka fixa lägenhet/rum utöver blocket/bopoolen osv? ska plugga från och med VT2011 och kommer tyvärr inte vara med i novischlotteriet. är ute snabbt som fan och kontaktar annonsörerna på blocket men utan någon tur (antar det kan ha att göra med att jag är hyfsat ung och av det manliga könet, mina fördomar säger att om man har typ 1000000 pers att välja mellan så inte fan hyr man ut det till en kille på 20 år

). undviker gärna att pendla över 5h per dag när terminen startar...tips någon?

Även om du inte får vara med i novischutlottningen så ställ dig i kö hos AFB asap. Kontakta nationerna och skriv ett övertygande ansökningsbrev med hur mycket du kommer att engagera dig. Dra gärna till med lite skräddarsydda mail till de olika husförmännen på nationerna där du namedroppar utskott du vill jobba inom hos dem så de märker att du inte skickar samma till alla.
Sen tror jag att du visst kan få via blocket. Ring på allt och ha tålamod bara, det är inte riktigt lika farligt med boende på våren som på hösten i vanliga fall.
Har skrivit lite men ska utöka bostadsdelen mer på
http://www.pluggailund.com/boende.html så kolla där om typ en vecka så finns det förmodligen mer info