Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Av ren nyfikenhet - kan ni med novischstatus bara se och söka de 33 korridorsrummen som ligger ute, eller kan ni även söka lägenheterna?
De ska kunna se samtliga lägenheter, och man kan även söka dem. Men då konkurrerar man med alla som står i AFBs kö...
Citat:
Ursprungligen postat av 5-D
Okej. Så man kan i princip säga att om det kommer finnas 1000 bostäder och jag har plats 500 i kön så har jag väldigt goda chanser att få en lägenhet? Fast iofs så funkar det inte så eftersom jag bara kan söka 3 i taget så det kommer vara folk längre bak i kön som kniper bostäder ändå.
Jag har anmält mig på studentlund och betalade direkt. I mitt medlemskap står det [Valfri Nation].
Du kan vara lugn, du kommer att röra dig framåt i kön, ja, det kan vara någon bakom dig som kniper en lägenhet som inte du anmält intresse på, men det rör sig ju inte om särskilt många, utan som mest antalet lägenheter som ligger ute samtidigt som du anmäler intresset på dina...
Bra att du betalde direkt, kom på att de har ju kortbetalning numera... På min tid hade man inte såna moderniteteter!

Då är det bara att gå till din nation då när du kommer till Lund!