2010-08-05, 14:28
Medlem
Dejavos avatar
Har fått ett kontraktsförslag nu men blir något orolig över det här stycket:

"Förutsättningarna för att kontraktet ska bli ditt är att du studerat och varit medlem i en AF-ansluten nation under hela den tid du stått i kö"

Jag har varken studerat eller varit medlem i någon nation. Vad göra?
Citera
2010-08-05, 14:43
Medlem
FrasseFloyds avatar
Alla former av annonsering är förbjuden enligt 1.01. Att söka bostad, att erbjuda bostad, att söka inneboende, att söka någon som söker inneboende och liknande är inte tillåtet. Brott mot regel 1.01 leder vanligtvis till en varning men att användare bannlyses direkt är inte ovanligt, så tipset från coachen är att tänka sig för innan man annaonserar.

/moderator
Citera
2010-08-05, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankenstein
Förutom Parentesen?
Skämt å sido, nej det gör det inte. Lund är så litet så du kan ta dig överallt. Skulle väl i så fall vara Vikingavägen på Linero och Skarpskyttevägen på Norra Fäladen kanske...

Ok hur gör man om man är i min sits då(som säkert många andra också är) när man inte har bostad och ligger långt bak i köerna. Hoppas på tur i novislottningen eller sitta och ringa på allt @ bopoolen?
Citera
2010-08-05, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dejavo
Har fått ett kontraktsförslag nu men blir något orolig över det här stycket:

"Förutsättningarna för att kontraktet ska bli ditt är att du studerat och varit medlem i en AF-ansluten nation under hela den tid du stått i kö"

Jag har varken studerat eller varit medlem i någon nation. Vad göra?

om du är anmäld som novish så står du "utanför" de där reglerna.
när man signerat sitt kontrakt ska man skicka sitt antagningsbesked (från studera.nu tex) och sedan kommer dom att signera kontraktet också.
Citera
2010-08-05, 18:04
Har blivit erbjuden en lägenhet på Sunnanväg (mellan sjukhuset och Källbybadet, strax söder om Klostergården) och tänkte bara höra hur området är.
Citera
2010-08-05, 18:21
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Har blivit erbjuden en lägenhet på Sunnanväg (mellan sjukhuset och Källbybadet, strax söder om Klostergården) och tänkte bara höra hur området är.
Klostergården (som området heter) är helt okej. Ett av de trevligare miljonprojekten i landet skulle jag tro. Mycket är nyrenoverat och fräscht. De flesta som bor där är barnfamiljer, och där bor en del invandrare. Området är lugnt och så. Den "stora" nackdelen är att det ligger off. Det går visserligen flera busslinjer i närheten, men det tar trots allt en stund att ta sig från stan till Klostergården. Personligen kunde jag inte bry mig mindre - cykel ger dig 10 minuter in till stan - men många är rädda för avstånd i Lund. Räkna inte med att vara värd för alla för- och efterfester.

Jag hade tagit det om jag vore du.
Citera
2010-08-05, 19:34
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Klostergården (som området heter) är helt okej. Ett av de trevligare miljonprojekten i landet skulle jag tro. Mycket är nyrenoverat och fräscht. De flesta som bor där är barnfamiljer, och där bor en del invandrare. Området är lugnt och så. Den "stora" nackdelen är att det ligger off. Det går visserligen flera busslinjer i närheten, men det tar trots allt en stund att ta sig från stan till Klostergården. Personligen kunde jag inte bry mig mindre - cykel ger dig 10 minuter in till stan - men många är rädda för avstånd i Lund. Räkna inte med att vara värd för alla för- och efterfester.

Då accepterar jag erbjudandet då, 4700 kr i månaden är lite dyrt men bostadsbidrag+studiemedel+bidrag från föräldrarna täcker upp det.
Citera
2010-08-05, 19:45
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Då accepterar jag erbjudandet då, 4700 kr i månaden är lite dyrt men bostadsbidrag+studiemedel+bidrag från föräldrarna täcker upp det.
Nu utgår jag kallt ifrån att du inte fått något via AFB. Som student bor jag hellre i något studentområde än på Klostergården, men om det inte går att få är Klostergården, som sagt, vettigt.
Citera
2010-08-05, 19:55
Medlem
Någon som har koll på hur det kommer se ut med AFB-rum som har inflyttningsdatum 1a Oktober? Är det slut på novischförturen tills dess? Kommer det vara möjligt att få ett rum med stört dålig kötid tills dess?

Har boende från mitten av Augusti till sista September (tack gode Gud att jag har någonstans att bo under nollningen etc), men måste hitta nytt för Oktober och framåt. Ett AFB-rum hade varit underbart.
Citera
2010-08-05, 20:17
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrLoc
Någon som har koll på hur det kommer se ut med AFB-rum som har inflyttningsdatum 1a Oktober? Är det slut på novischförturen tills dess? Kommer det vara möjligt att få ett rum med stört dålig kötid tills dess?

Har boende från mitten av Augusti till sista September (tack gode Gud att jag har någonstans att bo under nollningen etc), men måste hitta nytt för Oktober och framåt. Ett AFB-rum hade varit underbart.
AFB:s novischförtur gäller t o m rum med inflyttning 1 oktober.
Citera
2010-08-05, 20:39
Medlem
frankensteins avatar
Citat:

Jag håller med i det du säger men KG ligger, i min mening, inte alls off. Snarare tvärtom. Jämför med t ex Delfi eller Helsingkrona så är det centralt.
Citera
2010-08-05, 20:56
Citat:
Nu utgår jag kallt ifrån att du inte fått något via AFB. Som student bor jag hellre i något studentområde än på Klostergården, men om det inte går att få är Klostergården, som sagt, vettigt.

På korridorsrummen har jag ingen chans för att jag är inte novisch, på lägenheterna har jag köplats 50/80 som bäst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in