2010-08-21, 08:17
Medlem
eriikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troböd
Jävla skitlund. Att det ska vara så svårt att fixa en lägenhetsjävel. Ska på visning på en i helgen nu i alla fall, men det är man väl knappast ensam om. Extremt frustrerande.

Bostadsrätt?
Senast redigerad av eriikh 2010-08-21 kl. 08:19.
Citera
2010-08-21, 09:19
Citat:
Jävla skitlund. Att det ska vara så svårt att fixa en lägenhetsjävel. Ska på visning på en i helgen nu i alla fall, men det är man väl knappast ensam om. Extremt frustrerande.

Nej du är inte ensam, jag har ingen lägenhet än fast jag har haft napp på ett par. Känns ju lagom surt att inte ha någon lägenhet då jag bor i norra Sverige och inte kan pendla och troligen kommer gå miste om min drömutbildning.
Citera
2010-08-21, 12:19
Medlem
Gungdungkungs avatar
Har någon tips kring vad man kan göra för att förbättra sina chanser till att få en lägenhet någorlunda smidigt om man är beredd att stå i kö under 6mån - 24mån? Tänker mig något likt SSSB, finns det någon sådan stiftelse fast för Lund?
Citera
2010-08-21, 12:36
Medlem
Vill bara säga fem saker.

1. Det finns ett "Islamic Center" i byggnaden Parantesen 32C (tur att jag ska bo i byggnad A)
http://img828.imageshack.us/i/zodiac028.jpg/ , http://img594.imageshack.us/i/zodiac029.jpg/
2. Trots att Islamic Center drog ner betyget så tycks bostäderna vara fina och trevliga, både utvändigt och invändigt.
3. Det jobbar hot ass bitches på AFB Bostad
4. Helvete vad långt det var mellan Parantesen och Sparta på Tunavägen.
5. Lunds Universitetssjukhus (där jag kommer att vara) är nog det största sjukhus jag har sett. Det har ju 12 våningar och ser high tech ut.
Senast redigerad av ReAnimater 2010-08-21 kl. 12:39.
Citera
2010-08-21, 13:18
Medlem
Gungdungkungs avatar
Är bostadsbristen av hyresrätter i Lund likvärdig till den som finns i exempelvis Stockholm och Göteborg?
Citera
2010-08-21, 14:34
Medlem
troböds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gungdungkung
Har någon tips kring vad man kan göra för att förbättra sina chanser till att få en lägenhet någorlunda smidigt om man är beredd att stå i kö under 6mån - 24mån? Tänker mig något likt SSSB, finns det någon sådan stiftelse fast för Lund?
LKF, men det är knappt att 24 mån räcker. Burlövs Bostäder (om man kan tänka sig att bo i Burlöv då alltså) eller ett medlemskap i HSB Skåne känns nog mer fruktbart?
Citera
2010-08-21, 15:37
Medlem
Gungdungkungs avatar
Citat:
LKF, men det är knappt att 24 mån räcker. Burlövs Bostäder (om man kan tänka sig att bo i Burlöv då alltså) eller ett medlemskap i HSB Skåne känns nog mer fruktbart?

Tack! Trevligt såg att jag redan hade ett konto på lkf med 250ködagar, alltid något att börja med
Citera
2010-08-23, 10:40
Medlem
Citat:
Kämnärsrätten är ett studentghetto på Norra fäladen, beläget mellan Delphi och Willys. Här finns förbannat mycket katter, relativt många barn samt Lunds finaste studentbostäder. Ibland hålls det fester på Kämners som slutar med att folk springer runt nakna utomhus.
Citera
2010-08-23, 12:27
Är Tåget det enda vandrarhemmet i Lund? Sökt och sökt men hittat bara ett till och det ligger 2 mil utanför Lund. Behöver något ställe där man kan bo i en månad.
Citera
2010-08-23, 18:36
Medlem
shbous avatar
Kan välja lite bland korridorer och rum men känner trots ytan och de delade duscharna att Parentesen verkar rätt sjyst. Nån som har erfarenheter därifrån? 'Borde' man kanske bo på Delphi eller Sparta istället?
Citera
2010-08-23, 19:11
Medlem
BobSacamanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Kan välja lite bland korridorer och rum men känner trots ytan och de delade duscharna att Parentesen verkar rätt sjyst. Nån som har erfarenheter därifrån? 'Borde' man kanske bo på Delphi eller Sparta istället?

Parentesen är nog bäst ur studentlivssynpunkt, och vad jag har hört är det inte såvärst problematiskt att dela dusch med andra.
Citera
2010-08-23, 19:15
Medlem
redbet111s avatar
Finns det möjlighet att plugga in sin TV på rummet i Delphi? Skulle kännas trist att ta med den i många mil för att sen inse att det inte finns något TV uttag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in